| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var forbi Fona igår. Der hang 2 40" Samsung LCD: LE40R51B hhv. LE40R61B.
Den billige (51B) kørte en Philips demo, den dyre kørte Starwars DVD. Jeg fik ikke set, hvordan de var tilsluttet.
Jeg havde en forventning om at 61B ville give det bedste billede - og bortset fra at den virkede lidt mørk (betragtet skråt oppefra - 51B hang i øjenhøjde) - hvilket kunne hænge sammen med indstillingen - var billedet forbavsende meget bedre end på 51B. Selv på 3-4meters afstand var pixelering og generelt "grynethed" dominerende på 51B mens billedet på 2 meters afstand på 61B var flot.
Skulle jeg vælge udfra det, jeg så, var der ingen tvivl: 51B var ubrugelig, men 61B ville være en klar kandidat!
Jeg mener (men er ikke sikker), at jeg tidligere har set en 51B med et langt bedre billede på - og undrer mig over, hvad der mon foregik. Kan andre genkende mine oplevelser, eller har Fona blot kvajet sig med at sende Philips demoen som et (dårligt) antennesignal?
(Det hører med til historien, at skiltene på de 2 skærme var ens bortset fra prisforskellen. Da jeg bemærkede, at de nok ikke begge kunne hedde det samme, når de tydeligvis var forskellige, blev sælgeren meget forvirret og anede ikke, hvad det drejede sig om. Til sidst fik han dog slået dem op i et katalog, så han kunne give de rigtige typebetegnelser, men min tillid til butikkens evner var væk (hvis den havde været der.... )).
|