| Forfatter |
|
Hackenberg Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fostex T825
Jeg skal hjælpe en ven med at reparere en knækket terminal på denne legendariske horndiskant. Det er den, der er sort, med firkantet forplade hvorpå der er en stor sort halvkugle med en slidse eller revne lodret igennem. Heri sidder membranen. Den kalles "negerkussen" (sorry!)
Mit problem er hvordan jeg skiller den ad. __________________ Hackenberg
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker, kan du skrue enheden fra hinanden:
Hold fast i hornenden af enheden, og drej bagerste del af enheden mod uret, så skilles yderdelen ved den blanke ring.
Pas på, for de inderste ledninger er ekstremt tynde!

|
| Til top |
|
| |
Hackenberg Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Finn52.
Jeg kan skrue hornet af ved at fjerne "etiketten" bagpå. Er det en fordel? Skal jeg evt. fjerne membranen først ? __________________ Hackenberg
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hackenberg skrev:
|
Fostex T825
Jeg skal hjælpe en ven med at reparere en knækket terminal på denne legendariske horndiskant. Det er den, der er sort, med firkantet forplade hvorpå der er en stor sort halvkugle med en slidse eller revne lodret igennem. Heri sidder membranen. Den kalles "negerkussen" (sorry!)
Mit problem er hvordan jeg skiller den ad.
Hej
Jeg kender godt den driver, men har ikke hørt den som negerkussen før - bare navnet får mig lyst til at genanskaffe den ha ha... alletiders!
vh |
|
|
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hackenberg skrev:
|
Tak Finn52.
Jeg kan skrue hornet af ved at fjerne "etiketten" bagpå. Er det en fordel? Skal jeg evt. fjerne membranen først ?
|
|
|
jeg forstår ikke lige hvad du mener?
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tadman skrev:
Hackenberg skrev:
|
Fostex T825
Mit problem er hvordan jeg skiller den ad.
Hej
Jeg kender godt den driver, men har ikke hørt den som negerkussen før - bare navnet får mig lyst til at genanskaffe den ha ha... alletiders!
vh
|
|
|
|
|
|
jeg har altid kaldt dem for KATTEØJNE!
|
| Til top |
|
| |
Hackenberg Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under "etiketten" sidder tre skruer som holder hornet fast på magneten/driveren. Fjerner man dem kan man tage det af og skifte membranen. Under hornet sidder igen tre skruer som tilsyneladende løsner den blanke skive så den kan drejes/fjernes ? Og hvad gør man så ??? __________________ Hackenberg
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hackenberg skrev:
|
Under "etiketten" sidder tre skruer som holder hornet fast på magneten/driveren. Fjerner man dem kan man tage det af og skifte membranen. Under hornet sidder igen tre skruer som tilsyneladende løsner den blanke skive så den kan drejes/fjernes ? Og hvad gør man så ???
|
|
|
Jeg tror jeg må melde pas. Jeg forveksler nok med 925eren. Det, du beskriver husker jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Hackenberg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er den klaret !!!!
Til alle der senere ønsker at skifte terminaler eller membran;
Etiketten, som er limet bagpå, fjernes forsigtigt så den senere kan sættes på igen. Skruerne skrues ud. Fronten (hornet) fjernes. Pas på den lille løse ring i hornets munding. Nu kan membranen skiftes ved at lodde trådene af tilledningerne. Pas på og brug svag varme.
Hvis man vil videre skal man først fjerne membranen. Derefter skrues de tre skruer ud af den blanke polplade. Nu skal polpladen løsnes fra magnetsystemet. Det kræver kræfter ! Stik evt. en af de lange skruer ind gennem fra bagsiden og skub polpladen indefra. Så kan man komme til tilledninger og terminaler.
God fornøjelse og tak for hjælpen. __________________ Hackenberg
|
| Til top |
|
| |