Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 15:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG 37LP1R (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle på hifi4all forumet...

Jeg står og skal købe et tv.....

Skal bruges til følgene....

Xbox360 tilslutning >Component

sony suround anlæg med dvd afspille tilsluning >Component

Pc med media center tilslutning > dvi

afstand til sofa 3.5m

Jeg har kikket på et LG 37LP1R  hos http://www.justbuyit.dk

Jeg har prøvet at søge på modellen i diverse forumer men kunne ikke rigtig finde noget om lige det tv så jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med det el ved hvor jeg evt kan finde nogle.

Jeg har snakket med en fyr fra fladtpanels.dk og han har et LG 32 LX2 ( tror jeg nok det hed )

og han var maget tilfreds med sit men jeg har ikke kunne finde LG 37LP1R udstillet noget sted.

Jeg har også kikket på et  Samsung LE-40M61BX men det er lige 4000 kr dyre og har vist ikke 1:1 pixel mapping ( da jeg skal bruge den til at surfe på internetet med også ) men den har jo en markant støre kontrast og lidt støre panel 40"

håber der er nogen der har lyst eller tid til at hjælpe.

Ps. er der noget der har erfaringer med justbuyit.dk ? ( ved godt der er et forum for forhandler )

Mvh.

Rane

Til top Vis roxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roxx

Oogie Boogie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et LG 37LP1R ved Justbuyit, og jeg er meget tilfreds med både TV'et og den service jeg fik ved Justbuyit. PC tilslutnig via DVI står klokkeklart, tuner og andre funktioner ved TV'et er jeg også fuldt ud tilfreds med.

Til top Vis Oogie Boogie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oogie Boogie Besøg Oogie Boogie's Websted

roxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

hej Oogie Boogie

fedt at høre at du er tilfreds med tvét.

Har dog lige et spørgsmål hvad med betraknings vinklen hvordan er den på tvét? da jeg har set på LG LX2 der blev det sorte en smule violet når man så på skærmen lidt fra siden, vilken oplevelse har du af det?

også har jeg jo det problem ( hvis jeg beslutter mig for LG 37LP1 ) at jeg har både en xbox360 og en dvd afspiller der skal tilsluttes Component men skærmen har jo kun 1 Component indgang. Og jeg skal jo bruge dvi til pc´en. Hvad kan man gøre ved det? kan min lave Component om til hdmi eller hvad? Jeg vil jo nødigt være nødtil at skifter hver gang jeg skal se dvd og spille xbox360.

Mvh

Rane

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

roxx

LG er jo kendt for kanon kvalitet, så det er et godt valg.
Hvis du ikke ønsker at købe hos en dansk forhandler, hvor service og evt. reparation i forbindelse med reklamation, er meget lettere - så kig hos www.digitalo.de, de har et godt ry her på siderne. Måske der er Europa service på LG, så ting købt i Tyskland også kan rep. her i Danmark ved evt garanti rep.??? - ønsker du at købe via Tyskland kan der være store penge at spare. 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

roxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Toftdahl

nordic.lge.com LG Nordic AB yder ingen eller begrænset 1-årig garanti på udvalgte produkter købt i udlandet. Dette forudsætter at køber kan fremvise et stemplet europæisk LG garantibevis, som følger visse produkter. NYT! Pr. 2006 vil alle LG produkter købt i udlandet blive henvist til pågældende lands servicenetværk. LG produkter købt i udlandet kan dermed ikke serviceres i Danmark.

så jeg vil købe af en dansk forhandler. Og i forhold til den danske forhandler er det kun 1600 kr mere men den danske forhandler får man også et væg beslag med så jeg syntes ikke rigtig det er det besværet ver.

Jeg havde bestilt hos en forhandler der impoterede fra tyskland men valgte at afbestille skærmen ( havde også ventet over 30 dage uden respons om levering )

mvh

Rane

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

roxx

Jeg kan ikke være mere enig - og plæderer ofte for det samme, køb det i Danmark, så har man bedre føling med tingene, i tilfælde af problemer ved rep. og garanti. Men ofte har det været muligt at spare mange flere penge ved at handle i Tyskland.

Og selvfølgelig begynder priserne også at falde nationalt, når vi her i forum og andre steder, massivt taler om at købe tingene i Tyskland, med store besparelser. For dem der sælger og er importører, læser jo også med her, og må høre på det hver dag - så et forum og online magssin som HIFi4all med mange brugere, hvor der er hurtig respons på tingene - er en forbrugergode på mere end en måde.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

roxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der har en løsning på mit problem med at jeg har 2 enhedder der skal tilsluttes Component ?

mvh

Rane

Oogie Boogie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

roxx skrev:

hej Oogie Boogie

fedt at høre at du er tilfreds med tvét.

Har dog lige et spørgsmål hvad med betraknings vinklen hvordan er den på tvét? da jeg har set på LG LX2 der blev det sorte en smule violet når man så på skærmen lidt fra siden, vilken oplevelse har du af det?

også har jeg jo det problem ( hvis jeg beslutter mig for LG 37LP1 ) at jeg har både en xbox360 og en dvd afspiller der skal tilsluttes Component men skærmen har jo kun 1 Component indgang. Og jeg skal jo bruge dvi til pc´en. Hvad kan man gøre ved det? kan min lave Component om til hdmi eller hvad? Jeg vil jo nødigt være nødtil at skifter hver gang jeg skal se dvd og spille xbox360.

Mvh

Rane

Jeg skal meget langt ud til siden for at der er problemer med betragtningsvinklingen. Så det oplever jeg ikke som noget problem.

Du kan vel bruge en Component => SCART kabel, det kan du finde ved: http://www.avconnection.dk/

Jeg vil også lige fremhæve lyden på dette TV, den er simpelthen suveræn.

Til top Vis Oogie Boogie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oogie Boogie Besøg Oogie Boogie's Websted

Oogie Boogie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

roxx skrev:

Toftdahl

nordic.lge.com LG Nordic AB yder ingen eller begrænset 1-årig garanti på udvalgte produkter købt i udlandet. Dette forudsætter at køber kan fremvise et stemplet europæisk LG garantibevis, som følger visse produkter. NYT! Pr. 2006 vil alle LG produkter købt i udlandet blive henvist til pågældende lands servicenetværk. LG produkter købt i udlandet kan dermed ikke serviceres i Danmark.

så jeg vil købe af en dansk forhandler. Og i forhold til den danske forhandler er det kun 1600 kr mere men den danske forhandler får man også et væg beslag med så jeg syntes ikke rigtig det er det besværet ver.

Jeg havde bestilt hos en forhandler der impoterede fra tyskland men valgte at afbestille skærmen ( havde også ventet over 30 dage uden respons om levering )

mvh

Rane

Det var også usikerheden omkring garantien der fik mig til at handle i DK.

roxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Oogie Boogie skrev

"Du kan vel bruge en Component => SCART kabel"

xbox360 kan jeg jo ikke bruge component => scart da jeg så ikke ville få HD opløsning.

og hvis jeg bruger det på dvd afspilleren så mister jeg vel en del i kvaliteten... når nu min dvd afspiller har componet udgang ( det er et sony dav-s888 system )

mvh

Rane

Oogie Boogie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

roxx skrev:

Oogie Boogie skrev

"Du kan vel bruge en Component => SCART kabel"

xbox360 kan jeg jo ikke bruge component => scart da jeg så ikke ville få HD opløsning.

og hvis jeg bruger det på dvd afspilleren så mister jeg vel en del i kvaliteten... når nu min dvd afspiller har componet udgang ( det er et sony dav-s888 system )

mvh

Rane

Jeg ved ikke hvor meget kvalitet du mister ved at køre component RGB via scart, med din DVD.

Men en anden mulighed er at bruge et Component => DVI til din DVD, DVI=>HDMI til din PC og ren component til din XBOX 360.

roxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

arg...... det var da en mulighed..... 

det må jeg lige se på når jeg får det hjem, har lige bestilt det og har fået at vide at de skulle komme på tirsdag......

H.

Rane

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Howdy yall

Meld også lige tilbage vedrørende billedkvalitet, jeg tænker her på XD Engine 2 som skulle øge dybdeperspektivet i billedet, dette er nemlig et kriterie for mig som tidligere Pixel Plus 2 ejer (9509) som desværre viste sig umuligt at reparere og derfor har jeg 15k at gøre godt med

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

roxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok melde tilbage med en anmælelse af LG 37LP1 skærmen jeg skulle få den tirsdag eller onsdag.

Tazman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Den ser vi frem til. Er selv meget tæt på at bestille den.
Hvor har du bestilt den henne?

/Tazman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes