Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
Hejsa!
Søger desperat et super råd til hvordan man kan få gulnede knapper (fra røg) på en fjernbetjening hvide igen. Har købt en brugt C352 forstærker med den dertilhørende SR-5 remote. Desværre har den stået hos en heftig ryger da knapperne på fjernbetjeningen er helt gule (forstærkeren lugtede også kraftig men er næsten væk nu). Har nogen en rigtig god idé til hvordan disse gule knapper bliver hvide igen????
mvh Dennis
p.s. Har prøvet med isopropyl som hjælper lidt men ikke tilstrækkeligt
Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
Skild fjernbetjeningen af. Tag knappanelet ud og vask dette med en blød opvaskebørste og masser af almindeligt sulfo, skyld med masser af vand. Stilles til tørre (længe) på radiator.
Dette kan du også gøre ved kabinettet. Undgå skurende midler.
Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
Det simpleste er selvfølgelig at købe en ny RC!
Citron, eddike og klorin fjerner effektivt nikotin, men om så overfladen kan lide det eller ej!
Remoten til min Arcam Alpha 5 CD har alle årene ligget i sin lille gennemsigtige plastikpose (jo, man kan sagtens bruge den alligevel) og efter 11-12 år kører den stadigvæk med sine originale Duracell-batterier, utroligt!
Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
Nix; jeg har ikke gramsefon!
Men jeg indrømmer da gerne, at den kun sjældent bliver brugt. Når jeg lægger en skive i afspilleren, så er det for at høre den til ende; ligesom i de gode gamle LP-dage!
Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
Prøv lidt winerkalk blandet med sprit (husholdnings sprit ) kan købes i matas til ingen penge...
Bland kun lidt sprit i så det bliver lidt ala grød. Husk ikke gøre det hvis der er påtrykt tekst eller sådan noget da det er et meget fint slipemiddel. Tag en tester evt. bagpå.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum