Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Media center DVD og Chanal Digital HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par spørgsmål vrd system konfigiration omkring nyindkøb af mediacenter DVD afspilning og Chanal Digitals nye HD Ready satelit modtagere:

1) Hvis man køber et Media center vil man så have mulighed for at lægge sine DVD film over på hard disken i media cenerter, jeg mener at have set at på de meget dyre media centre kan dette lade sig gøre, men hvad med de billigere (10-20 KKR klassen), og hvad med copyright regler her (DVD ripping!)?

2) Hvis man køber er media center, hvordan kobler man en af de nye Chanal Digital HD satelit modtagere til media centeret så man kan se HDTV på sit HD ready TV?

3) Kann man optage HDTV på sit Media center?

4) Kan man koble sin Chanal Digital HD satelit modtager til sit mediacenter via HDMI, og videre fra media centeret til sin surround forstærker (forudsat at den har HDMI input og output) og så videre til henkoldsvis HD plasmaskærm og samtididig opnå surround sound på lydsiden?

5) Hvad med den interne DVD afspiller i media centeret, kan den "diageres" til den externe surround forstærker, og så upscales i surround forstærkeren således at man ikke behøver at købe en sofistkeret DVD afspiller i tillæg til media centeret for at se upscalet DVD kvalitet?

Ja måske er det mange spørgsmål på en gang men i sidste ende ønsker jed at kunne nøjes med en satelitmodtager + mediacenter + surround forstærker og så et HD readt TV og så kunne være fremtids sikret.

Giver mine spørgsmål mening? :-)

mvh

MTO

Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Prøv at se her. http://www.mymovies.name/ bare lidt surt den ikke understøtter iso filer.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Madman: Den understøtter fint ISO filer, du skal bare installere Daemon Tools - hvis du installerer den nye version skal du rette sti'en i "mymovies.exe.config" (rediger i notepad), og du skal slå Daemon Tools security mode fra, for at den ikke spørger om det er ok.

"My Movies" vil så mounte DVD'en med Daemon Tools, og så sampler autoplay den op.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret omkring installering af DVDer på mediacenter, bliver DVD'en pakket på nogen måde med My Movies, eller fylder den fulde 4,7 Gb på harddisken i media centeret?

Hvorlang tid tager det at "kopiere" en DVD film over på media centeret vha My Movie

Nogen input til spørgsmål 2,3,4,5?

mvh

mto

Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har hverken MCE eller Canal Digital (endnu i hvert fald), men vil da godt prøve at give et par svar:

mtolesen skrev:

2) Hvis man køber er media center, hvordan kobler man en af de nye Chanal Digital HD satelit modtagere til media centeret så man kan se HDTV på sit HD ready TV?

Det ville kræve, at mediecenteret havde en dvi-indgang, så man kunne bruge den til at route billedkilder igennem. Det har jeg ikke set nogen steder. Altså skal man enten bruge en skærm med flere indgange eller også køre såvel sat-receiver og pc igennem en surroundreceiver med HDMI-switching

3) Kann man optage HDTV på sit Media center?

Jeg tror i hvert fald ikke det er meningen, at man skal kunne det. Så hvis man kan, kræver det en kreativ løsning. Jeg har ingen erfaringer med det, men har set, at flere amerikanske brugere optager HDTV via Firewire-udgangen på HDTV-receiveren, som så sendes ind i en computer. Tør ikke udtale mig om det juridiske deri, men se evt. på www.avsforum.com under hdtv eller htpc

4) Kan man koble sin Chanal Digital HD satelit modtager til sit mediacenter via HDMI, og videre fra media centeret til sin surround forstærker (forudsat at den har HDMI input og output) og så videre til henkoldsvis HD plasmaskærm og samtididig opnå surround sound på lydsiden?

Tror de nye sat-receivere kun har DVI, så ingen lyd, og som sagt findes vist ingen mediecentre med DVI eller HDMI ind (endnu). Det kommer nok først med Windows Vista, hvor kopisikring bliver implementeret. Men i princippet ja, hvis man havde HDMI (i den version, som medtager surroundlyd) hele vejen, så kunne man dette.

5) Hvad med den interne DVD afspiller i media centeret, kan den "diageres" til den externe surround forstærker, og så upscales i surround forstærkeren således at man ikke behøver at købe en sofistkeret DVD afspiller i tillæg til media centeret for at se upscalet DVD kvalitet?

Hvis surroundrecieveren har scaler, så ja, men mediecenteret kan formodentlig også selv opskalere dvd, men hvad der fungerer bedst må afhænge af det konkrete udstyr. En dvd-afspiller med opskalering koster vel nærmest ingenting, så det afgørende er, hvor man får den bedste skalering - i dvd-afspiller, medie-pc, surroundreceiver eller i selve skærmen. 

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Madman: Den understøtter fint ISO filer, du skal bare installere Daemon Tools - hvis du installerer den nye version skal du rette sti'en i "mymovies.exe.config" (rediger i notepad), og du skal slå Daemon Tools security mode fra, for at den ikke spørger om det er ok.

"My Movies" vil så mounte DVD'en med Daemon Tools, og så sampler autoplay den op.

Mvh

Brian

Er det kun Deamon Tools der kan bruges til dette??

Mvh. Benfi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

mtolesen skrev:
Tak for svaret omkring installering af DVDer på mediacenter, bliver DVD'en pakket på nogen måde med My Movies, eller fylder den fulde 4,7 Gb på harddisken i media centeret?

Kopiering af DVD'ere er kun en del af "My Movies" - programmets hovedformål er at indexere DVD'ere med meta data og give dig en overskuelig brugerflade at browse rundt i dine film på - filmene kan så være enten offline DVD film, dvs. DVD film på skiver, eller det kan være DVD film der er lagt online, enten via. "My Movies" eller via. andre programmer.

Det kan også være både DivX, Xvid eller i princippet alle de film typer Media Center har codecs til.

Det betyder at du kan vælge enten at putte DVD'en i drevet og kopiere disken ned med "My Movies" (bemærk det kræver et program der fjerner CSS beskyttelsen, fx. AnyDVD kørende i baggrunden), eller du kan vælge at rippe DVD'ere ned i diverse formater med andre programmer, og blot tilføje mapen til "My Movies".

Hvis du vælger at benytte "My Movies" til at kopiere DVD'erne, så bliver de kopiereret i 1:1, og så fylder en DVD i snit 6.6 GB, nogle fylder mindre, og nogle mere (op til 9 GB). Hastigheden afhænger af dit DVD drev, men tager ca. 15-30 minutter afhængigt af drev og DVD'ens størrelse.

Mvh

Brian

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

BenFi skrev:

Pt. ja - det var det program stort set alle brugte, og det koster gratis...

Har du andre du hellere ville bruge, eller? Hvis de tager commandlines er det rimeligt overskueligt at understøtte andre programmer, men der skal være en grund...

Mvh

Brian

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Mht. til punkt 2, så er "CableCard" som Amerikanerne så gerne vil ikke direkte understøttet, men der findes et 3. parts program der kan route billeder ind igennem firewire med nogle bestemte modtagere...

Hvorvidt man kan få modtagere med firewire, og nogle som den kan styre til Canal Digitals HD aner jeg ikke.

Mvh

Brian

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

BenFi skrev:

Pt. ja - det var det program stort set alle brugte, og det koster gratis...

Har du andre du hellere ville bruge, eller? Hvis de tager commandlines er det rimeligt overskueligt at understøtte andre programmer, men der skal være en grund...

Mvh

Brian

Nå okay, - det  var fordi jeg troede det koste mere end gratis :-)

p.s : i Mymovies, der hvor man lægger sine dvd'er ind på hdd, der skal man trykke titlen og søge på f.eks. IMDB.. der kan man ikke bruge tastatur!! når man skal trykke ok, så hopper den tilbage og siger man skal vælge titel

Mvh. Benfi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Benfi: Kendt fejl i 1.55 - den version der ligger til download på siden er 1.56 selvom der på Download.com står 1.55...

Download den og det fungerer...

Mvh

Brian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes