Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: online udlejning af dvd’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Argg...jeg har glemt hvad den butik hedder, som udlejer dvd'er online?

Håben nogen kan hjælpe på min aldrende hukommelse

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

http://www.digitarian.dk/

Konceptet lyder smart nok, har dog ikke selv prøvet endnu.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

ahh...tak.  Fandt også lige www.dvdzone.dk

Kunne være man skulle prøve.  Nogen der har erfaringer med dette?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

AlexS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 November 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

En af mine kammerater bruger systemet meget, og han er ret tilfreds med det..

Men det har du nok fundet ud af på dette tidspunkt :)

Til top Vis AlexS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AlexS

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2003 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

ahh...tak.  Fandt også lige www.dvdzone.dk

Kunne være man skulle prøve.  Nogen der har erfaringer med dette?

Har brugt dvdzone siden de åbenede d4-10-2003. På det sidste har jeg ikke været tilfreds, 2gange er fimene jeg har sendt retur ikke blevet modtaget retur og derved får jeg jo ingen film den anden vej.Det er vidst forbundet med en vis risiko og man høre jo om ting der forsvinder for postdanmark. 

Men ellres syntes jeg godt om konceptet...problemet er nok mest hvor meget man tør stole på Postdamark.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Har brugt det, de sidste par uger og det fungerer fint. Kan klart anbefales!

Stefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 November 2003 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg benytter også dvdzone!

Havde i sidste uge returneret 2 film, som var længe om at blive afleveret af Postdanmark. Jeg skrev til dvdzone og brokkede mig, og fik forlænget mit abonnement med de 2 dage, som Postdanmark afleverede for sent. Oven i det, blev jeg lovet at det aldrig kan blive brugeren som vil blive holdt ansvarlig hvis Postdanmark smider ens forsendelse væk, men derimod dvdzone.

Ganske god service, synes jeg!

/Stefan

Til top Vis Stefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stefan

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2003 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Stefan skrev:

Jeg benytter også dvdzone!

Havde i sidste uge returneret 2 film, som var længe om at blive afleveret af Postdanmark. Jeg skrev til dvdzone og brokkede mig, og fik forlænget mit abonnement med de 2 dage, som Postdanmark afleverede for sent. Oven i det, blev jeg lovet at det aldrig kan blive brugeren som vil blive holdt ansvarlig hvis Postdanmark smider ens forsendelse væk, men derimod dvdzone.

Ganske god service, synes jeg!

/Stefan

Jeg har skam også fået forlænget mit abon.med 5 dage, da det er sket to gange nu for mig. Problemet her er jo bare, at du faktisk står ret dårligt som kunde,postkassen smider jo ikke en kvitering ud for aflevering. Så det er da fint nok at de siger sådan, men lad os så bare se hvad der sker den dag filmene ikke kommer retur til dem.

Stefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 November 2003 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Ja, kan godt se problematikken, og var da også selv lidt halvnervøs mens det var uklart om de nåede frem eller ej... har ikke lige lyst til at skulle erstatte 2 film. Men når jeg har et svar fra dem, hvori der står at kunden ikke er erstatningspligtig, så må man vel næsten gå ud fra at de efterlever dette princip?

Og du har fuldstændig ret i det med kviteringen, for man har jo ikke lige lyst til at smide ekstra penge efter Postdanmark og få det sendt anbefalet..

Til top Vis Stefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stefan

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2003 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Fra deres betingelser:

Erstatning og ansvar

Hvis du har mistet eller ødelagt en film i din lejeperiode, er du erstatningsansvarlig. Du vil i så fald blive præsenteret for en betalingsskærm, næste gang du logger på Dvdzone.dk, samt et betalingspåkrav via e-mail og kan herefter ikke leje flere DVD’er førend denne betaling er bragt i orden.
Bortkomne/ødelagte Dvd-film erstattes med 250 ,- kr pr. stk. Betaling til dækning af bortkommen Dvd-film, skal være Dvdzone aps i hænde senest 30 dage efter påkrav.
Overskrides denne frist vil du modtage en rykkerskrivelse. Dette vil koste dig 100,- kr i gebyr. Er filmen ikke erstattet inden 10 dage efter denne rykker, vil betalingspåkravet blive overført til inkasso.
Du skal bemærke at du kan ikke blive meldt ud af Dvdzone.dk førend du enten har erstattet eller tilbageleveret de film du har lejet.

Hvis du ikke kan bevise at filmene er afleveret til posten (kvittering), så står du meget dårligt. Hvis meningen er at den kuvert du sender filmene retur i bare skal smides i nærmeste postkasse, så ville jeg nok være lidt betænkelig ved at melde mig til.... Hvis du mener dvdzone har lovet dig noget, så skal du have det på skrift, ellers er det intet værd.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 November 2003 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Og allerede der bryder DVDzone.dk loven, for det er i følge dansk lov ikke lovligt at sende folk videre til inkasso før der er tilsendt minimum 2 rykkere. Dette burde slet ikke være nødvendigt, for om ikke andet burde de implementere muligheden for at sende dvd-pladerne tilbage som anbefalet post - derved har man sin ryg fri!

Har dog så megen tillid til PostDanmark og generelt mindre tillid til DVDzone.dk - i nogle tilfælde virker det som om de bare ikke altid har styr på tingene. Selvom PostDanmark af og til kikser et eller andet - som en hvilken som helst virksomhed gør - så tror jeg næppe at der forsvinder så mange forsendelser rundt omkring, at man rager uklar med DVDzone.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes