Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer 436 indstillinger. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spediegonzalas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hvad med en snak om hvilken indstilliger i har på jeres Pioneer. Det kunne være der kom en god indstilling der ville passe for andre.

Jeg opdagede hurtigt at mit Pioneer havde oceaner af muligheder i indstilliger i alt muligt jeg ikke har en skid forstand på.

Men som mange andre vil man gerne have den bedste indstilling på netop sit eget plasma skærm.

Jeg har da også fået købt Digital Video Essentials. Men den er på engelske og så mister jeg en del i oversættelsen. Men den har hjulpet mig lidt i at sætte contrast og brigtness.

Og kører i øjeblikket med denne opsætning.

contrast= 27
brightness=0
color= -13
sharpness = 0
tint= 0
DRE: off
CTI= on
gamma= 2
black level= on

Hvad kører i med?

Michael

Til top Vis Spediegonzalas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spediegonzalas

Chicken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

På udenlandske AV-fora er der meget snak om indstillingerne på Pioneer PDP-436 og tilsyneladende er der stor sammenhæng mellem disse indstillinger og oplevelsen af "Screen Burn" og "image retention" eller på dansk "fastfrysning" og "efterglød" på dette plasma tv.

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe en Pio 436, da det er uomtvisteligt, at billedkvaliteten på denne skærm er FANTASTISK, men kan blive bekymret for den megen snak om især Pio 436s tendens til "image retention" ved selv kortvarig brug af Xbox eller TV-visning med fast logo i hjørnet.

Jeg har studeret AV fora i England, og mange brugere gør opmærksom på vigtigheden af at skrue ned for contrast, brightness og DRE især de første 300-400 timer, da overbelysning af skærmens fosfor især de første par måneder tilsyneladende kan gøre oplevelsen af fastfryste billeder stor.

Andre brugere rapporterer om flere timers efterglød fra blot 1-2 timers Xbox spil på skærmen, ligesom brugere rapporterer om fastfryste TV-logo i flere dage, ved blot få timers TV på samme kanal!

Mange engelske brugere har opildnet hinanden og vil nu trække Pioneer i TV-programmet "WatchDog" (den engelske pendant til "Kontanten") med anklager om dårlig rådgivning og kritiske produktfejl, som ikke er oplyst overfor forbrugeren.

Er der nogle af jer, der har haft REELLE problemer med fastfrysning eller efterglød på Pio436 ?
- og lige så vigtigt: har I taget de anbefalede forholdsregler og nedjusteret contract, brightness og DRE-off i en indkøringsperiode på 300-400 timer?

Til top Vis Chicken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chicken

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Chicken skrev:

På udenlandske AV-fora er der meget snak om indstillingerne på Pioneer PDP-436 og tilsyneladende er der stor sammenhæng mellem disse indstillinger og oplevelsen af "Screen Burn" og "image retention" eller på dansk "fastfrysning" og "efterglød" på dette plasma tv.

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe en Pio 436, da det er uomtvisteligt, at billedkvaliteten på denne skærm er FANTASTISK, men kan blive bekymret for den megen snak om især Pio 436s tendens til "image retention" ved selv kortvarig brug af Xbox eller TV-visning med fast logo i hjørnet.

Jeg har studeret AV fora i England, og mange brugere gør opmærksom på vigtigheden af at skrue ned for contrast, brightness og DRE især de første 300-400 timer, da overbelysning af skærmens fosfor især de første par måneder tilsyneladende kan gøre oplevelsen af fastfryste billeder stor.

Andre brugere rapporterer om flere timers efterglød fra blot 1-2 timers Xbox spil på skærmen, ligesom brugere rapporterer om fastfryste TV-logo i flere dage, ved blot få timers TV på samme kanal!

Mange engelske brugere har opildnet hinanden og vil nu trække Pioneer i TV-programmet "WatchDog" (den engelske pendant til "Kontanten") med anklager om dårlig rådgivning og kritiske produktfejl, som ikke er oplyst overfor forbrugeren.

Er der nogle af jer, der har haft REELLE problemer med fastfrysning eller efterglød på Pio436 ?
- og lige så vigtigt: har I taget de anbefalede forholdsregler og nedjusteret contract, brightness og DRE-off i en indkøringsperiode på 300-400 timer?

Som jeg skrev i en anden tråd, så tror jeg det er kraftigt overdrevet, at der skal ingenting til før "burn in" opstår på Pio´en. Man skal have hovedet under armen for at der reelt er en risiko. Jeg har godt nok kun har min i 1 uge, og har ikke oplevet nogetsomhelst i nærheden af "retention"/"burn in"..... Hvis man påtænker at købe Pio´en burde "burn in" være eens MINDSTE bekymring!

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nu har jeg kørt med mit 506Xde i 2 måneder, også med tekst tv tændt i flere timer. Og det uden burn ind overhovedet!. Folk skal ikke være så bange for det syndrom, ihvertfald med pioneer!.

Ang. Indstillinger : Det er jo forskelligt om man har digital parabol/kabel, eller analogt signal!.

MVH

DTS

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

DTSSOUND skrev:

Hejsa

Nu har jeg kørt med mit 506Xde i 2 måneder, også med tekst tv tændt i flere timer. Og det uden burn ind overhovedet!. Folk skal ikke være så bange for det syndrom, ihvertfald med pioneer!.

Ang. Indstillinger : Det er jo forskelligt om man har digital parabol/kabel, eller analogt signal!.

MVH

DTS

Pyyyha, jeg har lige bestilt 506Fde, og jeg var lige ved at tro, at burn-in var et problem for Pioneer.

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

har overhoved ikke haft indebrændt nogen logoer i min 435. men tilgengæld havde jeg et speedometer fra need for speed i mit højre hjørne. det tog flere dage før det gik væk. jeg var lidt bekymret, men det var kun med hvide baggrunde jeg kunne se det. pludselig gik det væk og har ikk set det siden. så helt sikkert megen overdrivelse ophidser folk, bar se med de tegninger jyllandsposten kom til at udgive

LG RZ-32lx2r
Til top Vis nickyyyy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nickyyyy

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft mit tv i en lille uge og jeg har heller ikke set skyggen af nogen indebrændte logoer og lignende.

Det er en lækker skærm

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Det kommer meget hurtigt, og tager et godt stykke tid før det går væk...

Det bedste er nok bare ikke at sidde og lede efter det hele tidennn..

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes