| Forfatter |
|
Miagi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er netop blevet opmærksom på, at der i mit område nu sendes via dvb-t.
Jeg benytter idag en Hauppauge PVR500 MCE i min HTPC, men nu vil jeg selvfølgelig gerne skifte til DVB-T istedet.....men hvilket kort skal man købe ??
Jeg har gode erfarringer med Hauppauge, men kan se at de pt "kun" tilbyder 2 MCE kompatible kort en HVR-1100 + HVR-1300....begge single tuner (desværre..ville gerne have haft een dual-tuner, istedet for to single).
Er der nogen der har erfarringer med disse kort ell. evt andre ??
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Miagi
Helt tilbage i 1992 hvor jeg for foerste gang stiftede bekendtskab med Picture-In-Picture, og senere, er det gaaet op for mig at "noget" med dobbelt-tunere er ______ problematisk at markedsfoere. Dengang kom det ANDET Billede fra en Video, klart klart.
Jeg ser med stoerste spaending frem til hvilken kvalitet dette digitale signal vil faa her efter den foerste april (eller om DR og TV 2 fortsaetter med det letterboksede). Eller hvilke andre tiltag man vil anvende for forringe signalerne, og jeg mener dette med forringe i ramme alvor. Disse mine ord er ligesaa meget moentede paa ""TV i format 4:3 der er solgte uden mulighed for aendre paa et Anamorft billedsignal, muligheden for goere samme billede lavere"". Tonen dette var skrevet I.
Med venlig hilsen |
|
|
|
| Til top |
|
| |
FoxBat Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Miagi skrev:
|
Er netop blevet opmærksom på, at der i mit område nu sendes via dvb-t.
|
|
|
Hvor kan/har du set at "din" antenne er begyndt at sende digitalt? Jeg har checket dr.dk men kan kun se oversigt over frekvenser - men ikke om de er begyndt at sende eller ej. Jeg vil - lige som dig - gerne have min HTPC til at modtage digital, men vil ikke købe digitalt tv kort før jeg er sikker på at jeg har et digital signal at modtage...
__________________ Mvh - Martin
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er USB så gå efter USB 2.0.
Man skal også huske at der bliver sendt DVB Subtitles og dette understøttes ikke i MCE så vidt jeg ved.
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige at tv vil være utekstet i MCE ? Så er det jo for 99% vedkommende ubrugeligt !!
|
| Til top |
|
| |
digitalt.tv Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der var et indlæg om det på dk.teknik.htpc
> Vi er opmærksomme på problemstillingen omkring DVB-T subtitles og håber en > dag at kunne tilbyde et produkt, der understøtter disse. > Peter Andersen > Windows International Program Manager, Denmark > Global Platform Technologies and Services __________________ http://www.digitalt.tv
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
Vil det sige at tv vil være utekstet i MCE ? Så er det jo for 99% vedkommende ubrugeligt !! |
|
|
Ja, og Microsoft burde skamme sig ;-) Der findes heldigvis alternativer (Meedio, MediaPortal, Xlobby, Sage osv.) og de er knapt så gumpetunge til opdatere deres software.
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold op det er skod - tvivler snart på om jeg overhovedet gider det her HTPC show !
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
| Hold op det er skod - tvivler snart på om jeg overhovedet gider det her HTPC show ! |
|
|
NEJ NEJ NEJ... du må ikke opgive nu hvor vi er så tæt på målet... 
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi skrev:
dk2000 skrev:
| Hold op det er skod - tvivler snart på om jeg overhovedet gider det her HTPC show ! |
|
|
NEJ NEJ NEJ... du må ikke opgive nu hvor vi er så tæt på målet... 
|
|
|
tæt på målet ? fra ovenstående svar fra Micro$oft lyder det absolut ikke som om en løsning er lige om hjørnet.
Først fiaskoen med EPG og nu TV uden undertekster, simple ting der virker på en simpel settop box til under 500kr 
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man måske benytte tekster via tekst-tv og få den ind på den måde? __________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
Peter_MS Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder til, at der nogle misforståelser i tråden her. Det er korrekt, at Media Center ikke understøtter DVB-T subtitling i øjeblikket, men med mindre DR og TV2 vælger en helt anden løsning end f.eks. Sverige, så er det fortsat sådan at alle udenlandske udsendelser - inkl. film, etc. - har teksterne indlejret i billedet og således ikke har behov for at dekode undertekster. DVB-T subtitling bruges på samme måde som undertekstning vha. tekst-tv, dvs. til at undertekste danske udsendelser af hensyn til hørehæmmede. At det skulle gøre det 99% ubrugeligt at DVB-T subtitling mangler i produktet er således lidt en fejlslutning.
Vedr. om man kan bruge tekst-tv til undertekstning af udsendelser via DVB-T: Det kan man desværre heller ikke.
--
P.s. Det er mig, der sendte den mail, der blev referet til ovenfor fra Microsoft.
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha det var godt at høre så er det måske helt brugbart - jeg håber at du har ret !
Fra nedenstående link, kan man nu blive i tvivl:
Der skrives bl.a.
Hej Radiomanden
Ja, frem til d. 31/3 kan du ikke regne med indholdet af DVB-T
DR sender signal helt uden tekster. Senere kommer der nok DVB-T undertekster, så du selv kan vælge underteksterne til/fra.
/Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8665&P N=1&TPN=4
Hvis der er nogen der har DVB-T stående, kan de så oplyse om der pt. er tekstning med på billedet (dvs. indlejret i det alm. billede) på de prøve udsendelser der kører nu ?
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er pt. ingen tekster på hverken dr. dr2 ell. tv2 via DVB-T (via. Hadsten senderen ihvertfald)
Har lige købt en Phillips 9967 LCD med DVB-T tuner.....det ser forrygende ud (sammenlignet med analog).
|
| Til top |
|
| |
Peter_MS Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... jeg må vist hellere revidere mit indlæg ovenfor. I Sverige har man ganske rigtigt valgt at sende teksterne som en del af billedet på i hvert fald SVT1 og SVT2, men i Danmark tyder noget på - bl.a. seneste indlæg her - at man vil anvende DVB subtitling til undertekstning også af udsendelser med udenlandsk lydspor. Dette kan man også læse om på en undersige af digi-tv: http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Undertekster.asp
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. at situationen er følgende:
For at få et ok tv billede i MCE skal man have et digitalt tv signal, dette kan pt. kun opnås via DVB-T. Men kun svenske kanaler vil være tekstet i DVB-T under MCE 
Det ændrer ikke ved konklusionen: Ubrugeligt !
|
| Til top |
|
| |
MeLVIS Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror aldrig vi har været i tvivl om at man kan købe en settop boks til under 1000kr der kan klare det, spørgsmålet er om en HTPC med windows MCE 2005 til 10.000 kan det samme !
|
| Til top |
|
| |
Nightbird Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
Vil det sige at tv vil være utekstet i MCE ? Så er det jo for 99% vedkommende ubrugeligt !! |
|
|
Dejligt at det endelig bliver muligt at slippe for undertekster...
|
| Til top |
|
| |