Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali evidence 870 / 470 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg skal have et set af nye højtalere både til music (DVD-A,SACD og CD) og til hjemmebio. Valget er snævret ned til Dali Evidence serie, hvor evidence 870 skal være som fronthøjtaler, evidence 470 som baghøjtaler, evidence C70 som center og sub SWA 15. Det der bekymrer mig meget at elementerne i evidence 870 (1``/5``/2x8``) og evidence 470 (1``/2x6,5``) er forskelige. Spiller de godt sammen?

Mit system

Denon DVD-2900

Denon AVR-3803

Min stue er 25 m2

Har I nogle gode ideer evt. alternativer? Er forstærkeren kraftig nok til at trække evidence 870?

Mvh. greth

Til top Vis greth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greth

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Forstærkeren er kraftig nok, dermed ikke sagt, at du ikke vil få en bedre lyd, af at sætte en forforsærker på dine fronter. Jeg har hørt nogle sige at, 470´eren lyder fantastisk, men at 870´er ikke er ligeså god, taget i betragtning, af pris og størelse. Men det er vel bare at lytte selv. og evt låne et sæt med hjem. Eksvis hifiklubben, har jeg jo hele dit system, så du har jo god mulighed for at aftale en "session" med dem.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok mene at det lyder lidt vildt at benytte 470'erne som baghøjtalere.

Jeg vil hellere anbefale dig at spare lidt mere op og købe 4 stk. 370'er, så har du da et 7 kanals anlæg.

Baghøjtalerne får slet ikke så meget arbejde at se til som f.eks. fronterne. Derfor mener jeg at forskellen på 470'erne og 370'eren vil være minimal.

Et andet alternativ kunne være B&W's 600 serie, som er lidt billigere.

F.eks. DM604S3 til front, LCR600S3 til center, DM602S3 til bag og ASW675 subben. Evt. ASW750 som kun koster 2.000 kr. mere, men er med 12" og 1.000 Watts digital forstærker.

Dali Evidence er bedre til musik og B&W's 600 serie er bedre til film efter min mening.

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at 870'eren er for stor til 25 m2, og jeg vil også mene at 3803 vil få problemer med at holde de to 8" til på plads, hvis der er penge til det så tror jeg at 4 stk. 470 og 2 stk. 370 og en C70 ville blive en rigtigt god løsning, også lige den SW15 det er ikke det at den kan spille højt det den dybte 23Hz, der nede ryster gulvet for alvor. 
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu af den mening at Dali Evidence er bedst til film, specielt 870, hvor 470 er bedre til musik. 

Af de systemer jeg har sammensat nedenunder, er det det nederste jeg ville købe, det er det absolut mest voldsomme, og så får du en suveræn center højtaler med i købet, hvilket jeg ser som den vigtigste højtaler i en hjemmebio, da den hele tiden arbejder, og skal gengive alle stemmerne. Desuden er jeg af den holdning at en C70, ikke er god nok som center, da den er alt for skinger i diskant området, mod Vocal's klare og  transperante lyd.

--------------------------------------------------------- 

Front: Dali Evidence 870.

Center: Dali Evidence C70

Baghøjtalere: Enten Dali Evidence 470 ell. 370, jeg har selv 470, og det er en ret god højtaler, men 370 kan jeg ikke svare for.

Subwoofer: SWA15

Pris: 31000-34500kr.

-----------------------

Skal jeg bygge systemet som min tankegang siger mig ;0).

Front: Dali Evidence 470

Center: Dali Grand Vocal

Baghøjtaler: Dali Evidence 370 på standere.

Subwoofer: 2 stk. Dali Suite S1,2 12", 200w forstærker.

Pris: 34000kr.

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jeg Har 870 på fronten og 470 i bag Og det spiller sgu for vildt. Regner dog med at købe 370 til 7 kanal samt en Denon avc a 11sr til at trække sagerne.

Jeg kan kun anbefale Evidence serien som jeg syntes gør det rigtig godt til både musik og film.

Så er de jo også flotte og vil klæde enhver stue

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes