Forfatter |
|
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender til, at der skulle være nogle byggesæt til kloner af Gamut L-3, L-5 og L-7 på vej hos Dansk Audio Teknik?
Vh/Bob 
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, det bliver dyrt. Der er jo enheder for en formue i de højtalere.
Og så er der lige det med kabinettet. Der bliver det mere end svært at hamle op med originalen  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at spørge Henrik Høegh fra Q-sound, jeg ved han har lavet en gulvmodel med samme enheder som L3. og den spiller slet ikke dårligt, faktisk ret godt.  han går under "Syncroniq" herinde.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep - Henrik Høegh's "L3"-klon (ihvertfald lydmæssigt), Elysium Passage 2.0, kan ses og læses mere om her.
- BR
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg har også hørt lidt om at de har gang i en masse spændende scanspeak byggesæt. Det bliver spændende syntes jeg. Hvis du bor i Randers området, er du velkommen forbi til et lyt af mine.
|
Til top |
|
|
Bob Dylan Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Øhh, jeg kan da ikke finde nogen Gamut L-3 eller L-5 kloner Jeg kan godt finde Elysium 2.0, men det er en helt anden højtaler end L-3??!
Er der noget jeg har misforstået?
Vh/Bob
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Hej igen,
Øhh, jeg kan da ikke finde nogen Gamut L-3 eller L-5 kloner Jeg kan godt finde Elysium 2.0, men det er en helt anden højtaler end L-3??!
Vh/Bob |
|
|
Det er en klon af lyden - ikke kabinet form.
- BR
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Hej igen,
Vh/Bob
|
|
|
Kabinetformen er lidt anderledes, men Elysium Passage 2.0 (som den så fint hedder) er nok mere ment som Henriks version af L3. men mon ikke han kan være behjælpelig, hvis du ønsker at lave en 'rigtig' klon af GamuT'erne?
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Elysium Passage 2.0 er en højttaler der tilfældigvis bruger samme enheder som L3 fra Gamut. Dog har de nok lavet nogle ting om på enhederne, så de passer til det mindre kabinet. Deres diskant er også med en rustfri spids. Men mine er lidt størrere. Jeg har ikke hørt L3 men målingerne ligner meget hinnanden, og folk der har hørt begge siger de minder meget om hinnanden. Jeg ved ikke hvad DAT har gang i, men ved bare de har gang i de samme enheder.
Dog vil jeg sige, at det er svært som selvbygger at lave et kabinet som Gamut. De skulle være utrolig pæne. Terminalerne bagpå er heller ikke helt billige i den kvalitet.
|
Til top |
|
|
Bob Dylan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Det er egenligt L-5'eren jeg er mest interesseret i. Jeg har en par hjemmelavede ProAc 2.5 kloner og overvejer en nyt byggeprojekt baseret på noget større.
Vh/Bob 
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Bob, du kan ikke sammenligne 8530/31 med 8535. De nye enheder går meget dybere og spiller langt bedre end de gamle. At bruge 2x 18W gør ikke at den kan spille dybere, kun lidt højere (samme resultat som en størrere forstærker) men koster altså en enhed mere pr højttaler samt noget mere filter.
Derfor har jeg valgt at sætte en bedre mellemtone i istedet, i den "størrere" model af min. 12M giver en meget bedre mellemtone end 18W hvis ellers filteret er lavet rigtig (og den er IKKE nem).
|
Til top |
|
|