| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er set.... det er jo lige til at tude over den mand. Han er godt nok noget særligt, specielt med et strat i hånden altså. Så lige koncerten inden også 
Michael
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget spændende udsendelse. En ting fangede især min opmærksomhed.
"I really feel that I'm just getting started... like I still have the best to come"
Citat: Mesteren ham selv.
Det lyder dælme godt, men tør man håbe på at mesteren genfinder storformen  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
"I really feel that I'm just getting started... like I still have the best to come"
Det lyder dælme godt, men tør man håbe på at mesteren genfinder storformen 
|
|
|
"Genfinder formen?" hvad mener du da med dét.
Den gamle mand er da genial hele vejen igennem, lige fra "sultans of swing" i....tror det var 77 og til idag.
Michael
Håber bestemt han og helst også bandet kommer med noget igen. En del har været "solo" de sidste år, også gangske okey musik. Men når man har set dem Live på Gentofte, så mangler der noget
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Frede1977 skrev:
|
Det lyder dælme godt, men tør man håbe på at mesteren genfinder storformen 
|
|
|
"Genfinder formen?" hvad mener du da med dét.
Den gamle mand er da genial hele vejen igennem, lige fra "sultans of swing" i....tror det var 77 og til idag.
Michael
Håber bestemt han og helst også bandet kommer med noget igen. En del har været "solo" de sidste år, også gangske okey musik. Men når man har set dem Live på Gentofte, så mangler der noget
|
|
|
Tror bestemt ikke du skal regne med at han samler Dire Strais igen, godt nok var de samlet for en lille tur rundt i og omkring london i 2002, men kun 5 jobs for sjov. Han gider ikke de store setups længere og det forstår jeg sku godt. Det blev iøvrigt både optaget og filmet, men har man set det udgivet???. .
Men vi kan jo glæde os over at han stadig spiller massere af Straits numre når han optæder, men jeg forstår godt hvad du mener, var selv på gentofte begge dage den gang og det var tider ja det var. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael, jeg tror præcis du ved hvad jeg mener med "genfinder formen".
Du skriver selv: "En del har været "solo" de sidste år, også gangske okey musik"
Det jeg mener er at det meste fra "Dire Straits" (debut albummet fra 78) til "Sailing to Philadelphia" (fra 00) er gennemført genialt og ikke bare "Okay".
De to nye er skam ok, men der er efter min bedste overbevisning ingen "Romeo & Juliet" eller "Sultans of Swng" på de albums... altså klassikere der også om 20år bliver pløjet gennem utrættelige cd-afspillere (dem der ar overlevet) time efter time hos entusiaster og hos helt almindelige mennesker verden over. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot en korrektion
Frede1977 skrev:
|
Det jeg mener er at det meste fra "Dire Straits" (debut albummet fra 78) til "Sailing to Philadelphia" (fra 00) er gennemført genialt og ikke bare "Okay". |
|
|
"Sailing to Philadelphia" ER Mark solo ikke DS.
Og så er det vel nemt at blive enige om at han er god nok - også solo. Både "Sailing to Philadelphia" og "Shangrila er absolut gode skiver - "ragpickers dream" har jeg det desværre lidt sværere med...men det er nok bare mig __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så koncerten, fedt at se DS live!
Men hører også meget af hans solomusik, og kan sagtens forstå at han føler mere for det nu. Det andet kan formentligt blive lidt upersonligt  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Så koncerten, fedt at se DS live!
Men hører også meget af hans solomusik, og kan sagtens forstå at han føler mere for det nu. Det andet kan formentligt blive lidt upersonligt 
|
|
|
Det tror jeg nu du har ret i, men jeg synes hans solo er mere "mainstream" end da han var sammen med DS på en eller anden måde. Og skal jeg være ærlig, selvom jeg også har alle hans soloplader (tror jeg nok) så synes jeg at det gamle DS var meget bedre.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeJu skrev:
|
Blot en korrektion
Frede1977 skrev:
|
Det jeg mener er at det meste fra "Dire Straits" (debut albummet fra 78) til "Sailing to Philadelphia" (fra 00) er gennemført genialt og ikke bare "Okay". |
|
|
"Sailing to Philadelphia" ER Mark solo ikke DS.
Og så er det vel nemt at blive enige om at han er god nok - også solo. Både "Sailing to Philadelphia" og "Shangrila er absolut gode skiver - "ragpickers dream" har jeg det desværre lidt sværere med...men det er nok bare mig
|
|
|
Jeg mener bestemt ikke jeg har påstået at det er Dire Straits. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |