Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lidt på bar bund - projektorvalg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cOmOneO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har langt om længe fået muligheden for at købe et anstændigt surround anlæg og en projektor til, samtidig har jeg også fundet et sted at stille det, så nu skal det til at være.

Lyden er jeg rimelig sikker på, men ikke projektoren.
Jeg kan jeg kan sagtens sammenligne opløsninger, krotrast, lysstyrke og alt det der, men herinde har jeg også "hørt" tale om farvehjul og filtre.
Og det står der sjældent noget om når man kigger specifikationer for sådan en fætter.

Så jeg ville meget gerne høre nogle erfaringer.
Eller nogle links til anmeldelser af forskellige projektorer... det viller heller ikke være så tosset.

Men bare bud på gode projektorer der opfylder efterfølgende krav, ville også bare være dejligt.

Kravene:
Den skal modtage billede fra en NAD T524 og en computer. Om det fra computeren er DVI eller VGA er vidst ikke så vigtigt, men det kan da kun blive bedre med DVI.
Den skal koste under 15,000-
Dens native opløsning skal være over 1024x768 (det er nok det krav jeg tror bliver sværest at opfylde i denne prisklasse)
Og så skal den jo have et rigtig godt billede, men behøver jeg vel ikke sige

Jeg har kig på en BenQ PB6240 da den har opløsningen og ser ganske fornuftig ud, men jeg aner jo ikke om den laver et ordenligt billede.

Og så lige en sidste ting. Så vidt jeg kunne læse i en anden tråd her på Hfi4All så er det med at LCD projektorer "slides" mere end DLP, ikke så vigtigt. Hvis det er rigtigt, så er det ligemeget hvilken type det er, men hvis der var en der kunne opridse pro/cons for de to ting ville det da bare være skønt.

På forhånd tak for hjælpen


__________________
Med venlig hilsen
Mathias Nielsen
Til top Vis cOmOneO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cOmOneO Besøg cOmOneO's Websted
 
cOmOneO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kan så se nu at jeg har læst forkert.
BenQ PB6240 har alligevel ikke en native opløsning på over 1024x768.

Men hvad så med denne her?
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=111673

Er den noget bevent?


__________________
Med venlig hilsen
Mathias Nielsen
Til top Vis cOmOneO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cOmOneO Besøg cOmOneO's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

cOmOneO skrev:

Dens native opløsning skal være over 1024x768 (det er nok det krav jeg tror bliver sværest at opfylde i denne prisklasse)

Du kan sagtens få LCD-projektorer med 1280x720 for 15.000,-. 4:3 opløsning over 1024x768 får du ikke.

Valget mellem LCD og DLP kan du reelt ikke tage ved at læse andres erfaringer. Du bør se nogle projektorer i praksis før du går videre.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
cOmOneO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Ah, glemte jeg lige at tage højde for.
Det var heller ikke fordi jeg nødvendigvis ville have en 4:3 opløsning.


Jeg kan se i linket i bunden af din signatur i har haft en Sony VPLHS50 til hængt op til demo. Er den der stadig?

Så kunne man jo nok lige finde til århus en dag.


__________________
Med venlig hilsen
Mathias Nielsen
Til top Vis cOmOneO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cOmOneO Besøg cOmOneO's Websted
 
Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Vil anbefale dig at se på denne: http://www.cine4home.de/tests/projektoren/test_DLPProjo_Tosh ibaMT500/TestMT500.htm  (siden er på tysk )! bruge den som mindste prisen for en god DLP (native 1024x576) projektor!!!

du kan få den over nettet i tyskland for ca. 7000,- den er stort set den samme som Toshiba TDP-MT400 som du kan købe i Hifiklubben for 12.990,- 

Den har 2 minus efter min mening : 1.= lampe levetid på ca. 2000 timer ....... 2.= stik til diverse afspillere bliver indført i siden (stikker ledninger ud af siden på den  )

Men herudover er det en fremragende projektor som har rigtig gode farver samt generelt meget flot billed (har DVI stik) ...... tag ind og se på MT400 i hifi-klubben -hvis du er begejstret og kan leve med de forbehold jeg har beskrevet så køb MT500 i tyskland  og spar rigtig mange penge .

 

Til top Vis Sokralex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sokralex
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Sokralex skrev:
tag ind og se på MT400 i hifi-klubben -hvis du er begejstret og kan leve med de forbehold jeg har beskrevet så køb MT500 i tyskland  og spar rigtig mange penge .

Ja gør endelig det, vi er alligevel ligeglade med om vi får løn for vores arbejde.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Ja ja Otto , nu har jeg selv været i eks. hifi-klubben for at se på projektor men derfor har jeg ikke taget nogen medarbejders tid ... projektorerne kører jo som demoer hele dagen alligevel ,om jeg så stiller mig op og kigger på dem ,gør jo nok hverken fra eller til    på den anden side  er der stor sandsynlighed for at jeg ville købe surround anlæg - kabler og andet tilbehør i eks. Hifi-klubben hvor prisen ikke er så voldsom forskellig.
Til top Vis Sokralex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sokralex
 
JCDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Kan se hvad Sokralex mener, men hvad er det så for nogen tyske sider der kan skaffe billige projektorer?
men vil sige, jeg er stor stor stor fan af Hifiklubben, for gutterne dernede de hjælper altid og ved hvad de snakker om, har lagt mange penge der!
Til top Vis JCDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JCDK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes