| Forfatter |
|
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen....
Så har jeg lige fået digitalt TV op og kører på mit 436XDE... Wow sikke en forskel fra almindelig tv, meget klarer farver og mere dybde. DR 1 og DR2 sender digitalt non stop nu, så skal se krøniken i aften!!! __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser nu meget godt ud ;) Men du skal nu altså ikke regne med at du kan se det hele tiden på den måde... Lige nu kører det på testbasis, og de kan godt finde på at sende fejl ud i tide og utide, for at teste "alarmsystemet"... Det kører først stabilt fra 1. april eller dagen før...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser det bedre ud end hvis en digital sat-receiver benyttes?
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
kenneth1605 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars Ole.
Bruger du almindelig stueantenne?
Vh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Kenneth.... ja jeg bruger bare almindelig antenne, men det kræver self at du har en digital tuner!!! __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars ole skrev:
|
Hej alle sammen....
Så har jeg lige fået digitalt TV op og kører på mit 436XDE... Wow sikke en forskel fra almindelig tv, meget klarer farver og mere dybde. DR 1 og DR2 sender digitalt non stop nu, så skal se krøniken i aften!!!
|
|
|
Har selv leget lidt med DVB-T og er ikke så WOW imponeret. Kvaliteten svarer ca. til mit analoge signal (som er rimeligt godt ), men slår på ingen måde signalet fra digital parabol. 
Er i øvrigt meget skuffet over billedkvaliteten på krøniken. Tror at min PIO er stået af hver gang sikken en L***ekvalitet.
|
| Til top |
|
| |
sn1009 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
spilfair skrev:
Har selv leget lidt med DVB-T og er ikke så WOW imponeret. Kvaliteten svarer ca. til mit analoge signal (som er rimeligt godt ), men slår på ingen måde signalet fra digital parabol. |
|
|
Er der ikke afsat den samme båndbredde pr. kanal ved DVB-T som ved DVB-S? I så fald lyder det da underligt at digital parabol skulle vise et bedre billede.. __________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
| Til top |
|
| |
kenneth1605 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars ole skrev:
| hej Kenneth.... ja jeg bruger bare almindelig antenne, men det kræver self at du har en digital tuner!!! |
|
|
Hej Lars Ole.
Jeg er også den lykkelige ejer af et 436XDE, så jeg har netop bestilt en stueantenne fra Technisat model DIGIFLEX TT 2 med flg specifikationer:
Reception ranges VHF: 174 ~ 230 MHz (BIII) UHF: 470 ~ 862 MHz
With build-in amplifier 21 dB VHF 17 dB UHF
Easy installation
No external power adapter required
Suitable in all DVB-T receivers with 5 V 30 mA feeding over a HF-cable, for example DigiPal 1, DigiPal 2 and DigiCorder T1.
Jeg ser frem til at teste den snarest 
Mht tilslutning af både analog og digital antenne, så forstår jeg ikke rigtig det der står i manualen??
Venlig hilsen
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Ramboost Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en TDC Selector (Sagem 60) for at kunne se digitalt TV gennem Kabel TV. Jeg har lidt blandede erfaringer. Nogle programmer står SUPER FLOT, er ultra skarpt og har rigtig gode farver. Mens andre programmer meget nemt bliver pixeleret og virker næsten mere "grumsede" end med det analog signal. Mine erfaringer er, at det afhænger ikke så meget af kanalen, men mere af hvilket program der bliver vist. Så jeg skifter lidt mellem at se TV fra det digitale sinal og det analog signal.
Det jeg er mest ærgelig over mht. Selectoren er, at når man først har set og oplevet hvor flot et billede man kan få, så er det MEGET svært at leve med de "normale" analoge billeder når nu det digitale billede ikke altid er perfekt. Før jeg fik Selectoren kunne jeg sagtens leve med mit analog billede, men nu irriterer det mig fordi jeg ved hvor godt det kan blive
|
| Til top |
|
| |
jkjelds Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
TDC kommer med en ny selector indenfor et par måneder. Det er derfor der er tilbud.
Den skulle blive meget hurtigere samt understødte hdtv impeg2 samt mpeg4.
Ingen pris endnu...
|
| Til top |
|
| |
Ramboost Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjelds skrev:
|
TDC kommer med en ny selector indenfor et par måneder. Det er derfor der er tilbud.
Den skulle blive meget hurtigere samt understødte hdtv impeg2 samt mpeg4.
Ingen pris endnu...
|
|
|
Jep, det var derfor jeg slog til. Jeg har syntes Selectoren har været lidt dyr, men for 595,- kunne jeg godt gå med
Jeg har intet problem med hastigheden på Sagem 60, og da der alligevel ikke er nogen danske kanaler der har planer om at sende HDTV de næste par år, så kunne jeg ligeså godt købe Sagem 60 billigt, da jeg går ud fra at den nye boks sikkert starter i højt prisleje.
|
| Til top |
|
| |
MeLVIS Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle også være Digital signalet her i Viborg. Jeg har fået tvet her i januar og har bare søgt kanaler dengang jeg fik det. De står godt, men jeg er i tvivl hvorvidt det modtages analogt eller via DVB-T ?? Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af det ? __________________ 50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos mine forældre er der ingen synlig forskel på DVB og Digital parabol, på Pioneer 435XDE, de står begge absolut fremragende!
Spilfair: Du må have dårlige modtageforhold på DVB eller en "lo-fi" DVB modtager. I nordsjælland står de svenske kanaler absolut fremragende og langt bedre end det analoge signal, som endda er så godt som det kan blive.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krikstar, antennesignalet på nordsjælland er sq heller ikke værd at sammenligne med noget som helt andet signal... Det er godt nok ringe... De svenske kanaler forstyrrer sindsygt meget... Gad vide om svenskere er sådan generelt? :P
|
| Til top |
|
| |
MeLVIS Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK: Forstyrrer? Hvordan? Da kun hvis signalet er svagt i forvejen. Måske det er noget der forekommer mere ude på de jyske heder, langt fra lov og ret (og sendemaster )
PS Svenskere er kun forstyrrende at høre på, de ser nu meget godt ud imo...
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
Hos mine forældre er der ingen synlig forskel på DVB og Digital parabol, på Pioneer 435XDE, de står begge absolut fremragende!
Spilfair: Du må have dårlige modtageforhold på DVB eller en "lo-fi" DVB modtager. I nordsjælland står de svenske kanaler absolut fremragende og langt bedre end det analoge signal, som endda er så godt som det kan blive.
|
|
|
Dine forældre har vel bare en dårlig parabol og rent skod modtagelse analogt. Men det gør vel ikke DVB fremragende at det er mindst ringe .
Som jeg har forstået det det vist mere til ære for udbyderne (plads til flere kanaler, interative tjenester osv. ) når de er færdig med alle de tillægsting er båndbredden så smal at billedet bliver dårligere end analog-signal. Så den helt store landvindning på kvaliteten kommer nok ikke (selvom det er teknisk muligt ) Hmmm lod mig vist rive lidt med 
Næste trin er at man kan smide sin indbyggede DVB-T på lossepladsen når de koder hele l**tet.
Det er en vild overdrivelse at kalde DVB-T WOW. Det er da ok men sku ik WOW.
HD TV det er WOW.
Mine modtageforhold er glimrende fanger udover de danske 7 - 8 tyske kanaler. DVB modtageren har selvfølgelig en betydning.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krikstar:
De jyske heder har fint antennesignal, det er værre i hullerne... Jeg var oppe og sætte antenne op oppe ved Helsinge (tror jeg?), og der var det sindsygt svært at få godt signal, simpelthen fordi at de svenske kanaler overrulede... Men ja, der var også ret langt til senderen...
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... så har jeg vist ikke helt forstået det
Mine forældre har, uden at være ekspert på området, næppe en dårlig parabol. De har i hvert fald et ordentligt svin på godt over 1 m i diameter (1,5m?) og med 4 hoveder. Jeg har nu heller ikke set andre steder, hvor det analoge signal står bedre end hos dem. Der sider en ordentlig bunke antenner på en god mast på toppen af hytten, så det burde vel også kunne lade sig gøre i nordsjælland, 20km fra Kbh (Helsinge... det er da totalt langt ude på landet ). Men jo det er selvfølgelig ikke alle kanaler der står knivskarpt, men man behøver vel heller ikke mere end et par stykkker der gør, for at kunne sammenligne?
De har lige haft en antenne-mand ude og optimere systemet, så det burde spille max.
DVB bliver selvf. aldrig i nærheden af HD, men hvad er forskellen på DVB og digital parabol så, siden der skulle være så stor forskel? Er DVB mere komprimeret eller? Jeg må se nærmere på det en dag jeg kommer forbi og har tid, men sidst jeg tjekkede var der svjv ingen synlig forskel på de to signaler. DVB + Digital parabol var dog begge markant bedre end analog signal, selv med mormors øjne )
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krikstar, du må undskylde, jeg har fuldstændig misforstået... Læste forkert fra første indlæg du skrev... DVB-T Kræver jo ikke nær så meget signal, så det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre.... Men inde i mit lille hoved stod der at du snakkede om analog? Beklager, beklager, beklager :P
|
| Til top |
|
| |