Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Belden interconnects (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Her kunne du videregive dine erfaringer med kabler fra Belden.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hvor kan de købes henne?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hvor kan de købes henne?

www.bluejeanscable.com
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Sakset fra min egen tråd:

kyhn skrev:
Jeg har nu fået smidt Belden på musik anlægget, og de gør det rigtigt godt, faktisk bedre end mine VdH D102/300MK.II. Både digi (1694A) og analog (1505F) er lige en tand bedre vel opløst og neutrale Mine CambridgeDAC1 er mildt sagt ikke specielt neutral, men dens betoning er meget lyttevenlig, alligevel formår belden at få mange flere detaljer med end andre kabler jeg har prøvet! i øvrigt er min DAC med BNC stik og jeg har købt kabler med både BNC og RCA, så jeg har mulighed for at lytte efter forskel i termineringen! Jeg skal dog lige have skiftet den ene bøsning på 3560 til en BNC først

men alt i alt nogle super no B**S*** kabler som sparker popo! jeg vil håbe at flere hifi nørder får øjnene op for disse slanger om ikke andet er de sublime til prisen

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Lidt off-topic, men jeg har glimrende erfaringer med deres videokabler. Fremragende kvalitet til prisen
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har også forsøgt mig med disse kabler.
I skrivende stund venter jeg på at der kommer lidt flere af dem, fordi jeg har kun 1 sæt 1505F, 1 sæt 1694A og et digi 1694A.

Digitalsiden er det jeg bedst på nuværende kan sige noget om.
Mit gamle digikabel VdHD300MKII har altid været min favorit, eftersom det blot virker som det bare ingenting. Det har faktisk en fantastisk evne til at glide indi systemet uden at gøre væsen af sig. Det har det i øvrigt også når det anvendes som interconnect.
Det sætter ikke en fod forkert, hvilket er en ret sjælden egenskab.
Man kan nemt finde andre kabler, der lige manøvrerer bassen den tand mere skarptskåret, ligesom det er muligt at få andre kabler, der rsiler kildevand ud over det hele. Men D300MKII er simpelthen homogeniteten ud over alle grænser. Derfor har det været én af mine favoritter også som digitalkabel.

Belden 1694A gør det faktisk på samme måde, men med noget større klarhed. Det virker blot som om der er forsvundet et anstrøg af forsigtighed, og jeg har ikke til dato kunnet finde ud af, hvad der skulle være betalt med.
Det er osse i besiddelse af fornemme 3D egenskaber på skiver, hvor dette har haft høj prioritet.
Q-sound er topunderholdning med dette kabel.

Jeg vil gerne vente til lidt senere med 1505F.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

det lyder som en god investering, hvad skal man gå efter til 5 ch. SS kabel min reciver (Yamaha 1500) er lidt rund i lyden så det gør ikke noget der bliver strammet lidt op, skal gå fra pre out til 5.1 indgang på min audia.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:
det lyder som en god investering, hvad skal man gå efter til 5 ch. SS kabel min reciver (Yamaha 1500) er lidt rund i lyden så det gør ikke noget der bliver strammet lidt op, skal gå fra pre out til 5.1 indgang på min audia.

Godt spørgsmål!
Jeg villenok gå efter 1505F, såfremt det er analoge signaler der skal transmitteres.
De farvekoder hele baduljen og pakker det ind i techflex efter anmodning, så ser det endda sejt ud.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg mine ekstra sæt 1505F

De er osse sat på nu.
Må sige at nye kabler ikke just er min livret.
Da jeg fik de andre, synes jeg helt klart de var for meget, og smed dem af igen.
Faktisk var jeg godt på vej til at opgive. Det er jeg igen nu.
Fy for en hengemt karamel hvor er de dog lede de kabler. Hysteriske er et andet udtryk.
De er simpelthen kantede og markerede så det gør ondt i ørerne. Faktisk brænder ørerne varme efter et par timer.
Så vidt jeg husker, så er dette forløb ret almindeligt for kabler med PVC kappe.
De er irriterende i begyndelsen. Måske alene dette kunne få mig til at vælge plenum udgaven en anden gang. Den har nemlig teflon kappe og isolering. Den burde være klar på 0,nix.

Jeg modtog 1 sæt på 3 fod og 1 sæt på 5 fod.
Nu sidder der så 3 fod mellem dac og pre og så de 5 fod mellem ampsene.
De nye sæt er kulørte, den ene rød den anden hvid, lidt popsmart synes gamle cm3, men OK!
Det sorte jeg allerede havde røg af, så nu er der nye analoge interconnects overalt - may God have mercey on me.
Det er jo lige så blodet løber ud af ørerne overdrivelsefremmer forståelsen.
Pyhha! jeg håber stille  og roligt det aklimatiserer sig.
Ellers vil jeg lige fortælle lidt om det jeg har prøvet med dem nu allerede.

Sætter man et ekstra 5 fods sæt på i forlængelse af de nødvendige kabler, så oplever jeg næsten intet. Der er dog en minimal tendens til at være en kende kraftig i øvre bas. Tendensen er meget mild, og for nogle er den vildt underholdende. Der er bare et kapow i de kabler, som er en sjældenhed. Tendensen til en mindre ansats i bassen er dog til stede. det er strengt taget ikke korrekt at den gør som den gør, men formange vil det være en fin ting.
Min reference har faktisk lige nøjagtigt den modsatte tendens, men i lige så beskeden grad. En mild tendens til at runde dette område lidt af.

Den øvre ende kan jeg ikke på nuværende tidspunkt vurdere, eftersom kablerne er så nye, jeg har dog ikke nogen fornemmelse der peger på, at de skulle være problematiske. De virker meget kontante og de har et "tight" udtryk over sig.
Det kan sjovt nok risikere at tydeliggøre evt. problemer med rum eller andre resonanser.

3D mener jeg er i fornem klasse, det virker særdeles overbevisende.

Nu håber jeg så, at de udvikler sig til det endnu bedre.

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Der er vist lidt delte meninger omkring 1505F så, eller hvad?

Jeg kan ikke helt tolke om du er glad for kablet, KvK, eller om du ikke kan lide det?

Og det er vist heller ikke et så dyrt kabel?

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Så fik jeg mine ekstra sæt 1505F

De er osse sat på nu.
Må sige at nye kabler ikke just er min livret.
Da jeg fik de andre, synes jeg helt klart de var for meget, og smed dem af igen.
Faktisk var jeg godt på vej til at opgive. Det er jeg igen nu.
Fy for en hengemt karamel hvor er de dog lede de kabler. Hysteriske er et andet udtryk.
De er simpelthen kantede og markerede så det gør ondt i ørerne. Faktisk brænder ørerne varme efter et par timer.
Så vidt jeg husker, så er dette forløb ret almindeligt for kabler med PVC kappe.
De er irriterende i begyndelsen. Måske alene dette kunne få mig til at vælge plenum udgaven en anden gang. Den har nemlig teflon kappe og isolering. Den burde være klar på 0,nix.

Jeg modtog 1 sæt på 3 fod og 1 sæt på 5 fod.
Nu sidder der så 3 fod mellem dac og pre og så de 5 fod mellem ampsene.
De nye sæt er kulørte, den ene rød den anden hvid, lidt popsmart synes gamle cm3, men OK!
Det sorte jeg allerede havde røg af, så nu er der nye analoge interconnects overalt - may God have mercey on me.
Det er jo lige så blodet løber ud af ørerne overdrivelsefremmer forståelsen.
Pyhha! jeg håber stille  og roligt det aklimatiserer sig.
Ellers vil jeg lige fortælle lidt om det jeg har prøvet med dem nu allerede.

Sætter man et ekstra 5 fods sæt på i forlængelse af de nødvendige kabler, så oplever jeg næsten intet. Der er dog en minimal tendens til at være en kende kraftig i øvre bas. Tendensen er meget mild, og for nogle er den vildt underholdende. Der er bare et kapow i de kabler, som er en sjældenhed. Tendensen til en mindre ansats i bassen er dog til stede. det er strengt taget ikke korrekt at den gør som den gør, men formange vil det være en fin ting.
Min reference har faktisk lige nøjagtigt den modsatte tendens, men i lige så beskeden grad. En mild tendens til at runde dette område lidt af.

Den øvre ende kan jeg ikke på nuværende tidspunkt vurdere, eftersom kablerne er så nye, jeg har dog ikke nogen fornemmelse der peger på, at de skulle være problematiske. De virker meget kontante og de har et "tight" udtryk over sig.
Det kan sjovt nok risikere at tydeliggøre evt. problemer med rum eller andre resonanser.

3D mener jeg er i fornem klasse, det virker særdeles overbevisende.

Nu håber jeg så, at de udvikler sig til det endnu bedre.
 ja vildt underholdende er nok det rigtige udtryk, og umiddelbart kan jeg kun give dig ret i det let oppustede mellembas, men ikke så meget at det bliver markant. Toppen kan jeg ikke rigtig sætte en finger på, men nu er min DAC jo heller ikke så neutral, så måske hunden ligger begravet der. Men det er lidt sjovt det her, det kan være så meget smæk på at man bliver helt skræmt, men samtidig så kan de spille meget blødt og tilbagelænet, jeg hørte lidt Nick Cave igår og der er den melankolske stemning der stadigvæk. det bliver lidt spændende at se om de ændre karakter efter nogle dage!

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Nogen der har prøvet Belden 89259?

/U.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:

Jeg kan ikke helt tolke om du er glad for kablet, KvK, eller om du ikke kan lide det?

Der skal gå lidt tid før jeg kan sige noget endeligt.
Lige nu gider jeg ikke, men sådan var det også da jeg fik de første.
De er jo helt for nyligt crimpet sammen, ligesom kappen lige skal holde op med at irritere mig - tror jeg.
Som det er nu, har det kvaliteter ledsaget af en vis kradsbørstighed.
Der skal ske ændringer og så må jeg prøve igen igen igen.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:

I øvrigt skal kabler jo ikke bedømmes på prisen, men på lyden (eller mangel på sammen). egentligt tror jeg ikke at der er så meget at være uenige om, det drejer sig mere om hvordan anlægget reagere samt hvor meget det skjuler

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
I skrivende stund venter jeg på at der kommer lidt flere af dem, fordi jeg har kun 1 sæt 1505F, 1 sæt 1694A og et digi 1694A.

Bruger du 2 stk. 1694A (coax-kabler) til stereo, eller hvordan skal det forståes ?  

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Bruger du 2 stk. 1694A (coax-kabler) til stereo, eller hvordan skal det forståes ?  

Bestykningen var 1 sæt 1505F, 1 sæt 1694A og 1 digikabel 1694A.
Nu har jeg 3 sæt 1505F 1 sæt 1694A og 1 digikabel 1694A
Jeg har også et Canare 77LSV digitalkabel, som jeg måske er begyndt at synes lidt bedre om, det er i hvert tilfælde under afprøvning.
Hvis man er i gang med at bestille, så bestil det du skal bruge med dte samme. F.eks. koster sådan et Canare LSV77 vist 12$, altså 75-80 kr.
Et sæt audiokabler koster typisk 150kr. for 1 m. Forsendelsen er latterligt billig, og du har det hele efter 1 uge. Finishen er tip top, og hvis du ønsker at få det til at se rigtig dyrt ud, så trækker de gerne techflex på for lidt flere penge.

Jeg ved ikke om nogen af disse kabler vil blive yndlinger nogensinde, men de har nogle bundærlige kvaliteter, som man ikke kan undgå at synes om. Måske viser det sig, at der følger andre ting med, men der gør der desværre også i alle andre tilfælde. Så er det så man må vælge, enten det man bedst kan lide, eller også det med de mindste og færreste afvigelser.
D501 som stadig er det bedste kabel jeg nogensinde har hørt, har helt ubestrideligt kvaliteter helt oppei referenceklassen, men der er dog afvigelser i det. Disse er dog meget ørevenlige og klæder som oftest det mest naturtro programmateriale.
I dte hele taget er jeg af den opfattelse, at det er klart at foretrække, at man ligesom "trækker noget fra" fremfor at lægge noget til.
Det skal forstås i den retning, at et monster båt ikke er til at overhøre, hvorimod en let afrunding af bassen ikke hele tiden er i vejen for en god oplevelse i det mindste.

Men mere om 1505F senere, i hvert tilfælde kan jeg sige, at er man på udkig efter interconnects, og ikke aner hvad man skal gribe til, da er det her en midlertidig løsning, som sagtens kunne blive næsten permanent.

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Belden 5 meter component kabel i overskud, som evt. er til salg... fantastisk kabel...
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
peterakastorm skrev:

I øvrigt skal kabler jo ikke bedømmes på prisen, men på lyden (eller mangel på sammen). egentligt tror jeg ikke at der er så meget at være uenige om, det drejer sig mere om hvordan anlægget reagere samt hvor meget det skjuler

Kommentaren angående prisen, var faktisk ikke ment på den måde, det måske kunne forstås ;)

Prisen er mere "rigtig" ift. min pengepung, derfor kommentaren.

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Har lige været nødt til også at teste lidt 89259 kabler også.
Hertil lidt Canare LV77.
Så nu bliver der kørt til  bunds i disse coaxér
De burde komme indenfor en uges tid og med Canare stik på.

Finder helt klart Belden kablerne i besiddelse af den rigtige vildskab og voldsomhed,men jeg tror det er ledsaget af spektakkel i mild grad desværre, så de andre må prøves.
Dog er der jo stadig chancer for, at det retter sig, selvom jeg næppe tror det sker.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Har lige været nødt til også at teste lidt 89259 kabler også.
Hertil lidt Canare LV77.
Så nu bliver der kørt til  bunds i disse coaxér
De burde komme indenfor en uges tid og med Canare stik på.

Finder helt klart Belden kablerne i besiddelse af den rigtige vildskab og voldsomhed,men jeg tror det er ledsaget af spektakkel i mild grad desværre, så de andre må prøves.
Dog er der jo stadig chancer for, at det retter sig, selvom jeg næppe tror det sker.

, er det nogle værre spetakler ? Går de komplet amok på monsterorglet ?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes