| Forfatter |
|
Rtorp Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er jo nu blevet nysgerrig og vil i den forbindelse gerne opleve den HD kvalitet som venter forude. Jeg har derfor hentet en af disse små klip som bla. er på Microsofts web-site.
Jeg må imidlertid formentlig gøre noget galt, da jeg ikke synes kvaliteten er imponerende .
Jeg henter filen til min bærbare PC som har et ATI 9700 grafikkort (hvis det betyder noget). Så tilslutter jeg den til mit Samsung Lcd. via VGA - som jeg normalt gør hvis jeg skal vise Jpg billeder osv. Der er ingen DVI eller HDMI tilslutning på min PC. Herefter starter jeg klippet i Microsoft Media Player. Og så er det jeg håber på guddommelige billeder. Men forgæves. Bevars de ligner TV-signaler via min selector, men ikke mere. Hvordan gør I?
__________________ Mvh.
René
|
| Til top |
|
| |
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rtorp.. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig... Men ville blot høre hvor du har fundet disse HD klip??
__________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket klip har du hentet? Der er rimelig hård komprimering i flere af dem, men bemærk gerne detaljeniveauet. Prøv f.eks. dolfinfilmen og bemærk vandet og skovene, der filmes fra luften.
Du gør det rigtigt. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.wmvhd.com
__________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Rasmus siger så prøv den med delfinerne. Ellers prøv Taxi 3 - det ser i hvert fald p***efedt ud på mit tv, og har forbundet det på samme måde som dig. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Madz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke helt sikker men vil da ikke tro at du kan få ordenlig HD da du køre over VAG da det jo er analog og ikke digital du skal nok finde en computer som har DVI på grafikortet før du kan få noget ud af det
__________________ Boston Acoustics
Digital Theater 6000
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Madz
Det ser rigtig lækkert ud med VGA, men vil sikkert se bedre ud med DVI hvis skærmen understøtter 1:1 pixellering :) __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Rtorp Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madz skrev:
| Er ikke helt sikker men vil da ikke tro at du kan få ordenlig HD da du køre over VAG da det jo er analog og ikke digital du skal nok finde en computer som har DVI på grafikortet før du kan få noget ud af det |
|
|
Mon ikke du har ret ?
Jeg har nu prøvet med 4 forskellige klip, herunder dem med delfinerne og taxi. Det er ikke overbevisende på min opsætning. Jeg har ihvertfald set det flottere i HIFI Klubben. __________________ Mvh.
René
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rtorp skrev:
Madz skrev:
| Er ikke helt sikker men vil da ikke tro at du kan få ordenlig HD da du køre over VAG da det jo er analog og ikke digital du skal nok finde en computer som har DVI på grafikortet før du kan få noget ud af det |
|
|
Mon ikke du har ret ?
Jeg har nu prøvet med 4 forskellige klip, herunder dem med delfinerne og taxi. Det er ikke overbevisende på min opsætning. Jeg har ihvertfald set det flottere i HIFI Klubben. |
|
|
Jeg brugte VGA overførsel da jeg havde lcd tv, og med imponerende resultater. De HD klip heromtalt så fantastiske ud. VGA standarden burde ikke sætte begrænsningen. Mon ikke fejlen skal findes på skærmens behandling af signalet. Hvilken skærm drejer det sig om? __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Rtorp Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung LE 32M61B  __________________ Mvh.
René
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rtorp skrev:
Samsung LE 32M61B |
|
|
Jeg har 32R51B, og de klip jeg har set, har været superflotte på min skærm. Kan ikke vide om vi bare opfatter det forskelligt, men jeg vil tro det må være noget med opsætningen/evt. grafikkortets behandling af det (selvom det lyder ret usandsynligt). Kan bare ikke lige se hvad der kan være i vejen, for kan ikke forestille mig at i vil brokke jer over kvaliteten hvis den er som hjemme hos mig. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Rtorp Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
Rtorp skrev:
Samsung LE 32M61B |
|
|
Jeg har 32R51B, og de klip jeg har set, har været superflotte på min skærm. Kan ikke vide om vi bare opfatter det forskelligt, men jeg vil tro det må være noget med opsætningen/evt. grafikkortets behandling af det (selvom det lyder ret usandsynligt). Kan bare ikke lige se hvad der kan være i vejen, for kan ikke forestille mig at i vil brokke jer over kvaliteten hvis den er som hjemme hos mig.
|
|
|
OK så må mit vel også kunne. Kunne jeg evt. få dig til at liste dine indstillinger på fra dit TV (kontrast, lys osv.) please....
Mon det kan have noget med det at gøre? Det står nemlig bedre på min PC. __________________ Mvh.
René
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal sørge for at PC'ens skærmopløsning svarer til Samsungens native opløsning, ellers slår TV'ets interne skalering jo til.
Nu ved jeg ikke hvordan dit Samsung virker, men på mit Panasonic plasma TV, skal jeg vælge opløsning ved VGA input. Der skal du naturligvis også vælge skærmens native opløsning.
Mon ikke det er i dine indstillinger at hunden ligger begravet . Du burde absolut kunne se forskel på almindelige billeder fra din Selector og så HDklippene.
Selv om VGA er analogt kan der altså sagtens komme et knald godt billede igennem, bare se på computer monitorer. At skifte fra VGA til DVI er et lille skridt i den rigtige retning. At skifte fra alm. broadcast udsendelser til HD er et kæmpe skridt.
Desuden er det ikke uden betydning hvordan indstillinger omkring Gamma, Brightness og Contrast er indstillet på PC'en. Jeg kan feks ikke få min PC med en DVD i, til at ligne billedet fra min Denon DV-3910, med samme film. Ikke engang tilnærmelsesvist. Men HD-klip er dog stadigt imponerende, ihvertfald detaljegraden i dem.
|
| Til top |
|
| |
Maxn Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Århus
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen mulighed for at ligge disse HD-klip over på en alm DVD skive, og afspille dem på en alm. dvd-afspiller. jeg har prøvet med "Ulead DVD MovieFactory" som ellers er perfekt til at samle en masse små film og billeder på en dvd-skive
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maxn: Hvis DVD'en kan dekode WMV codec'et, så jo, men det gør meget få endnu. Ellers må du vente på HDDVD og Blu-ray afspillere.
Rtorp: Det har ikke noget at gøre med, at du kører over VGA som sådan. Det er for resten også det optimale på M61 da du derved kan få et 1:1 billede pixelmæssigt. Det kan dog have betydning, at du sender signalet fra en _dårlig_ VGA kilde. Bærbare computere er jo ikke kendte for at levere det bedste VGA output og mange af de andre komponenter kan sagtens bidrage til en masse støj allerede ved stikudgangen.
Men hvilken opløsning har du sat grafikkortet i din bærbare til at sende? __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Rtorp Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
|
Men hvilken opløsning har du sat grafikkortet i din bærbare til at sende?
|
|
|
Den er sat til 1360*768 som brugsanvisningen siger. __________________ Mvh.
René
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rtorp skrev:
BlackWidow skrev:
Rtorp skrev:
Samsung LE 32M61B |
|
|
Jeg har 32R51B, og de klip jeg har set, har været superflotte på min skærm. Kan ikke vide om vi bare opfatter det forskelligt, men jeg vil tro det må være noget med opsætningen/evt. grafikkortets behandling af det (selvom det lyder ret usandsynligt). Kan bare ikke lige se hvad der kan være i vejen, for kan ikke forestille mig at i vil brokke jer over kvaliteten hvis den er som hjemme hos mig.
|
|
|
OK så må mit vel også kunne. Kunne jeg evt. få dig til at liste dine indstillinger på fra dit TV (kontrast, lys osv.) please....
Mon det kan have noget med det at gøre? Det står nemlig bedre på min PC.
|
|
|
Jo. Jeg har dog selv problemer med at få indstillet Tv'et optimalt når jeg får signal fra min PC, men indtil videre bruger jeg: Kontrast: 34, Lysstyrke 38
Jeg har taget et par billeder af et HD-klip, men desværre er det meget svært at gengive via et digitalt kamera. Det ser meget bedre ud i virkeligheden :). Derfor skal man tage billeder med meget stort forbehold, men hvis kvaliteten på dit TV er ringere end dette, er der noget galt!
http://s15.imagesubmit.com/img_4812.jpg
http://s11.imagesubmit.com/img_4815.jpg __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
miro Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det glæder mig at se din spiller trøje på væggen
et par sæsoner siden men en gang AGF altid GF
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
miro skrev:
|
Det glæder mig at se din spiller trøje på væggen
et par sæsoner siden men en gang AGF altid GF
|
|
|
Heh, det er 100% sikkert! Håber vi får et godt forår med Ove P ved roret og de mange nye tilgange. Jeg tror dog også vi klarer skærerne og overlever - det skal vi sq! ;) __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |