| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det klassiske spørgsmål, hvor man må påregne at der er ligeså mange meninger som der er svar.
Jeg har flg. anlæg: Luxman L540 forstærker med Sony CDP X707ES (Swoboda 2+) og højttalerne
er et sæt KEF 104.2 med KEF Cube Equalizer. Hovedtlf. Stax Lambda Signature med T1 rørforstærker.
Jeg synes det spiller fremragende godt, har ihvertfald ikke sådan lige blandt venner og bekendte hørt
noget, der kan slå det. Jeg lytter al slags musik, dog primært ting som Diana Krall og noget i den stil.
Men også en del klassisk, hvor jeg bl.a. har Mozart indspilninger fra Deutsche Grammophon i lange baner.
Så alt i alt rigtig glad og fro.
Engang lavede jeg sammen med en kammerat en sammenligning mellem mine KEF 104.2 og et sæt
JBL Ti5000, begge på mit anlæg.
Konklusionen efter at have lyttet på det i flere uger var, at Ti5000 var "lige et drys" bedre end KEF'erne,
specielt var bassen mere defineret. Men det var i småtingsafdelingen, så meget at jeg faktisk nogen gange
tog fejl af om det var KEF eller JBL der spillede.
Så jeg vurderede ikke at ville investere i JBL'erne, da forskellen var marginal i mine ører.
Men jeg har tit haft lyst til at høre et sæt højttalere på anlægget, der kunne slå mine KEF 104.2 godt og grundigt,
specielt på den musik jeg lytter til. Jeg har ikke brug for en rockhøjttaler. Men en der kan gengive klassisk bedst muligt,
- det har første prioritet.
Kan det lade sig gøre for... lad os sige... max. 25.000,- for et sæt? Og i hvilken retning skal jeg så kigge?
Eller skal jeg glemme det??
Det ville være idéelt om det var et af HifiKlubbens mærker, da jeg så har mulighed for at låne dem med hjem.
Hører gerne jeres kommentarer, selv om jeg ved der er mange meninger om sagen!
Bjørn
|