Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 01:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Rega Freaks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Rega freaks. Det er bare for at fange din opmærksomhed, at jeg bruger så voldsomt et udtryk

Men jeg kunne godt tænke mig (bare for sjov) og finde ud af, om der er andre med "ren Rega" her i dette cyberspace. Jeg er dog ikke hel "ren Rega" da jeg ikke køre med Rega højttalere

Har du bare et enkelt Rega apparat, er du helt klart velkommen i min tråd   

 



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Svjh. har Dejen også en del Rega udstyr.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har også lige investeret i Rega som jeg fandt brugt til en meget attraktiv pris!

Jeg nedgraderede fra Mit Densen B-200, B-300 XS og B-400 XS til Mira 3 og Planet. Jeg er faktisk meget positivt overrasket lydmæssigt - til Rega'ens fordel - med en sådan prisforskel. Jeg spiller på AV M3 sign. og overvejer R5 fra Rega, trods jeg ikke har hørt dem.

Rockforlife, hvordan spiller VdH på Rega?? Lige nu køre jeg med BKS Cresseda 8 supreme som HT kabel og Clearaudio Trident som signal...!

 

Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har her den seneste tid lyttet mere og mere til Rega, deres forforstærker og stereo effektforstærkere, samt Apollo Cden. Egentlig er jeg af den opfattelse, at det hører til et af de bedste valg man kan gøre, man får rigtig meget og god lyd for pengene 
Vi taler om HiFi i den gode mellemklasse og ikke HiFi grej til mega beløb, for så kan man altid finde noget der spiller anderledes - snoren uden ende.

Rega har jo også den fordel, at man kan udbygge det efterhåneden som man får lidt mønt på lommen, f.eks. med en ekstera stereo effektforstærker til den man i forvejen har, så man kan kører Bi-amping, hvor en forstærker trækker bassen og den anden trækker diskante - en løsning som giver en helt anden og bedre dynamik og kontrol over tingene.
Regas forforstærker er bygget og designet på en måde, så den kan trække op til 5 af deres mono blokke, altså en forforstærker der er bygget til at kunne Bi-Ampe, uden at det går ud over impedansen, noget der ellers kan være et problem for en del forstærkere.
Deres monoblokke er også lydmæssigt på toppen, og 4 af dem i en Bi-Amp, kan kun være ret overbevisende og opfylde de flestes ønske om god lyd. 
Personligt er jeg mest til Bi-Ampning, da det ud fra mine erfaringer, giver lang det bedste lydbillede, hvor man kan opnå musikken gengivet som en flot livescene, uden at tingene bliver overspillet, men med den rigtige styrke og kontrol.

Så på den måde synes Rega at være et rigtig godt valg, med mange muligheder og et godt forhold til musiklytningen, altså HiFi på en fremragende måde og til overkommelige priser, så det er meget forståeligt, at flere og flere har fået øjne og ører i Rega position.
Og dere nyeste skud på stammen - CDen Apollo, er vel nok en af de større og overraskende positive nyheder på HIFi markedet, uden at starte en debat omkring, hvad der er bedre eller dårligere.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Pedersen skrev:

Ja, jeg har også lige investeret i Rega som jeg fandt brugt til en meget attraktiv pris!

Jeg nedgraderede fra Mit Densen B-200, B-300 XS og B-400 XS til Mira 3 og Planet. Jeg er faktisk meget positivt overrasket lydmæssigt - til Rega'ens fordel - med en sådan prisforskel. Jeg spiller på AV M3 sign. og overvejer R5 fra Rega, trods jeg ikke har hørt dem.

Rockforlife, hvordan spiller VdH på Rega?? Lige nu køre jeg med BKS Cresseda 8 supreme som HT kabel og Clearaudio Trident som signal...!

Dau Hr. Pedersen.

Godt at høre at du er glad for dit Rega. Med hensyn til VdH, så bruger jeg jo det billige 102 Hybrid MKIII, og et håndlavet kabel fra HIFI4YOU butikken i Esbjerg. VdH kablet lyder godt, og giver lidt mere "sparkle" end Regas eget kabel i mit system.

 



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Svjh. har Dejen også en del Rega udstyr.

Jeps, jeg har Planet3 CD samt Cursa3 pre (tidligere havde jeg også Exon3-monoblokkene, der dog har måttet vige pladsen for Audia Flight 100)

Da jeg i sin tid købte tingene samlet, var det i skarp konkurrence med Densen og Naim-setup. Disse alternative setups var dyrere, men prisen var ikke grunden til jeg valgte Rega...

Jeg kan retfærdigvis ikke skrive mere udførligt om mine lytteindtryk, idet de ligger noget tid tilbage, men noget af det jeg mindes er, at Rega-setuppet lød mere harmonisk end Naim og spillede med hvad jeg synes lød som mindre forvrængning i toppen end Densen, når det blev presset.

Jeg fik aldrig lavet direkte A/B sammenligninger tingene imellem, og både Densen og Naim blev hørt på Audiovector-højttalere og noget Nordost-kabelhalløj; måske ikke den bedste kombi med Densen (før I overfalder mig: Det synes jeg altså! )

Men med Rega er der afgjort et rigtig godt forhold mellem pris og performance.

Så kan produkternes æstetik og ydre diskuteres efterfølgende (hvis man ikke kan leve uden 3 tommer tykke frontplader i aluminium på sine spilledåser, men kun vil give 7000 pr stk ); men Rega klarer sig godt i sammenligning med ovenstående, noget dyrere produkter.

MVH

 

 



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Jeg har her den seneste tid lyttet mere og mere til Rega, deres forforstærker og stereo effektforstærkere, samt Apollo Cden. Egentlig er jeg af den opfattelse, at det hører til et af de bedste valg man kan gøre, man får rigtig meget og god lyd for pengene 
Vi taler om HiFi i den gode mellemklasse og ikke HiFi grej til mega beløb, for så kan man altid finde noget der spiller anderledes - snoren uden ende.

Rega har jo også den fordel, at man kan udbygge det efterhåneden som man får lidt mønt på lommen, f.eks. med en ekstera stereo effektforstærker til den man i forvejen har, så man kan kører Bi-amping, hvor en forstærker trækker bassen og den anden trækker diskante - en løsning som giver en helt anden og bedre dynamik og kontrol over tingene.
Regas forforstærker er bygget og designet på en måde, så den kan trække op til 5 af deres mono blokke, altså en forforstærker der er bygget til at kunne Bi-Ampe, uden at det går ud over impedansen, noget der ellers kan være et problem for en del forstærkere.
Deres monoblokke er også lydmæssigt på toppen, og 4 af dem i en Bi-Amp, kan kun være ret overbevisende og opfylde de flestes ønske om god lyd. 
Personligt er jeg mest til Bi-Ampning, da det ud fra mine erfaringer, giver lang det bedste lydbillede, hvor man kan opnå musikken gengivet som en flot livescene, uden at tingene bliver overspillet, men med den rigtige styrke og kontrol.

Så på den måde synes Rega at være et rigtig godt valg, med mange muligheder og et godt forhold til musiklytningen, altså HiFi på en fremragende måde og til overkommelige priser, så det er meget forståeligt, at flere og flere har fået øjne og ører i Rega position.
Og dere nyeste skud på stammen - CDen Apollo, er vel nok en af de større og overraskende positive nyheder på HIFi markedet, uden at starte en debat omkring, hvad der er bedre eller dårligere.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jammen hej T.

Ja, lad mig med det samme sige, at denne "REGA tråd" ikke har til hensigt at sige at REGA er det bedste, eller det eneste rigtige. Næh, denne tråd skal bare prøve at samle folk med "REGA erfaring" Så kan andre læse med, komme med input, og måske blive fristet til at prøve det hjemme i egen stue. For JEG mener at man med REGA, for noget "fornuftigt" udstyr for sine penge.  



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en P7, som jeg er meget glad for.
Den spiller centerforward i et system bestående af
2 stk. biampede Gamut/SiriuS D200, samt
Gradient Revolution, med aktivt delefilter.

Med venlig hilsen

 

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hej rockforlife

Nemlig og jeg er helt ening i dine betragtninger - for hverken Rega eller noget andet er det bedset, det findes simpelthen ikke, da der er så mange parametre der skal tages hensyn til, og ikke mindst ørerne der lytter og den enkeltes valg.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes