Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Dårligt billede på satelit (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JLinder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop fået min hjemmebiograf sat op og instaleret. Mine forældre har tv med satelit ovenpå, og der er trukket kabel - ca 25meter - fra mine forældres tv til min projektors dvdoptager. DR1, TV2 og svenske kanaler går fint igennem, men satelittens billede er kun lige acceptabelt, dog mangler lyden (når jeg skruer max op for lyden kan man ane lyden bag al støjen).

Jeg har i den forbindelse været ude og købe en linieforstærker: http://www.amel.dk/billed2.php?varenr=34154&res=600& w=600&h=550. Det løser dog langt fra problemet. Billedet på samtlige kanaler bliver forvrænget og lyden på satelitten er der stadig ikke.

Jeg har virkeligt brug for billede på satelitten, da det jo er der alt det gode fodbold kommer.

DVDoptager: Philips HDRW 720 - og satelitboks: Nokia Mediamaster 9802,S.

Håber nok kan hjælpe. På forhånd tak.

Til top Vis JLinder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JLinder

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hvor mange fjernsyn har du forbundet fra antenneudgangen på parabol modtageren, og hvilket udstyr fordelere mm. har du brugt til det

Hvis du har forbundet dine forældres fjernsyn direkte med et scart stik så du kun har et fjernsyn til parabol modtageren, burde du ikke have problemer med 25m. kabel ,hvis du har brugt et godt antennekabel med dobbeltskærm folie og flettet skærm. Prøv evt. Kun med hjemmebioen direkte til sat modtageren og så fjern din antenne forstærker så burde du have et godt billede. Sørg for at der ikke er nogen skarpe buk på kablet, minimum bøjnings radius er ca. en diameter som en ølflaske. ellers mu du vende tilbage 

JLinder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Vi har to fjernsyn forbundet fra antenneudgangen på parabol modtageren, som deles ud i to via et t-stik. Mine forældres TV er forbundet via scart, så længden burde ikke være noget problem.

Det underlige er, at når jeg prøver med min dvdoptager KUN forbundet til satbox, dvs kun satbillede og lyd burde gå gennem kabel - er der heller ingen lyd...

Hvad kan der være galt?

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Når du tester at kun din dvd optager der er til sat modtageren, hvordan er så din billed kvalitet uden om forstærkeren?, er du helt sikker på at dit antennekabel er rigtigt samlet, dvs. At skærmen ikke rører inderlederen, for så ryger kvaliteten. Prøv evt. At fjerne din dvd optager og sæt et fjernsyn istædet er der en foreskel på det??

JLinder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg prøver at købe et trådløst link - som så sender satbillede og lyd. Og lader så bare dr,tv2 køre gennem kablet.

Ville det ikke være en idé?

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

NEJ lad være med det. Der kommer ca.70-80 % billede igennem, der er alt for meget tab ved at sende det trådløst.

Har du tjekket din kabling, vi skal nok få det til at virke bare du prøver de ting jeg har skrevet

JLinder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Korrekt. Billedet var elendigt - og lyden ligeså. Den er hermed afleveret tilbage...

Hvad er en kabling?

Jeg kan sige at min linieforstærker har jeg helt droppet at bruge - den har kun forvrænget billedet - som uden ellers er perfekt.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Kabling er dit antennekabel, (fagsprog sorry)

Det er dit kabel der er defekt/stikkene der kan være dårligt samlet eller for kraftige buk, eller dit kabel der er beskadigt, er det et kabel der har en stiv inderleder og dobbelt skræm en med folie og en der er flettet tråd???. Hvis dit kabel er dårligt og du får et dårligt billede, så sætter du en forstærker på, så forstærker du det dårlige billede (forstærker støjen op) og det giver et dårligt signal. Den under alle omstændigheder er det ikke en ret god forstærker du har så jeg tror ikke den vil hjælpe ligemeget hvad. Lad mig høre hvilket kabel du bruger så tager vi den der fra

JLinder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte på om du ikke havde msn - så kunne vi snakkes ved der?

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Nej desværre

You got PM

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes