| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, jeg har lige købt en japansk udgave af Pink Floyds "the final cut" Om der er nogen hørbar foreskel på den udgange man køber i Merlin, og min japanske udgave ved jeg ikke.
Noget som jeg mener er anderledes på min "danial-san" udgave og den eroperiske udgave er, er "when the igers broke free" ikke normalt er på, eller?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige at de japanske udgaver jeg har på cd, er af betydelig bedre kvalitet en de europæiske/amerikanske udgaver og det gælder både cd-skiven og cover/booklet. Tit har de japanske udgaver også et eller flere ekstranumre. Jeg har 'desværre' ingen japanske Pink Floyd cd'er, men mon ikke det også gælder for dem?
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sædvanlige udgave havde ikke nummeret med, men på den udgave som kom i forbindelse med 20 året for The Final Cut var nummeret med.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg købte min "final cut" cd i 1983 eller 1984 (husker det ikke helt ). Det nummer du spørger om er ikke på min.
På coveret står der Made in england.. men på skiven står der made in japan!
Min udgivelse er iøvrigt en "Digital mastering/AAD", er de nyere udgivelser også det??
Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv .....wish you were.....meddle.....a momentary lapse of reason.....a collection of great dance songs.....animals..... i japanske mini-lp udgaver, dem er jeg bare glad for. lyden på dem er bedre end de europæiske. da jeg er gammel vinylmand glæder det mig at se kvaliten af coverne, det kan bare ikke gøres bedre.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink Floyd´s "The Final Cut" blev genudgivet marts 2004 i en remastered udgave, hvor "When the Tigers Broke Free" er at at finde på pladen.
- Sådan var pladen oprindeligt tænkt, men der var af ukendte hensyn ikke blevet plads til den oprindeligt.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orv, det vidste jeg ikke, så må jeg ud og købe den remasterede Final Cut udgave....
Personligt synes jeg at det er deres bedste.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klan
Jeg synes også det rent musikalsk er en svært undervurderet plade; dystopien i Waters´ lyrik går til gengæld helt i sort i en sådan grad, at man næsten skal være jubeloptimist inden man trykker på play-knappen for at kunne holde hele pladen ud.
Remasteringen er, naturligvis, gjort med respekt for originalmaterialet 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Final Cut er en kanon plade. Derfor ville jeg også gerne ofre lidt ekstra på lige notop den. Jeg fyrede den af igår, og nøøøøøøj hvor var det fedt.
Det er denne her jeg købte. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvorfor skulle der være en foreskel på EU/US/JAPAN udgaver?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Hej Klan
Jeg synes også det rent musikalsk er en svært undervurderet plade; dystopien i Waters´ lyrik går til gengæld helt i sort i en sådan grad, at man næsten skal være jubeloptimist inden man trykker på play-knappen for at kunne holde hele pladen ud.
Remasteringen er, naturligvis, gjort med respekt for originalmaterialet 
MVH
|
|
|
Ja, nu er det jo ikke en af de lyseste skiver der findes, men det er jo en fornøjelse at brøle med på Not Now John, med alt hvad det lille anlæg kan trække 
|
| Til top |
|
| |