Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Final Cut (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Yes, jeg har lige købt en japansk udgave af Pink Floyds "the final cut" Om der er nogen hørbar foreskel på den udgange man køber i Merlin, og min japanske udgave ved jeg ikke.

Noget som jeg mener er anderledes på min "danial-san" udgave og den eroperiske udgave er, er "when the igers broke free" ikke normalt er på, eller?

 



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige at de japanske udgaver jeg har på cd, er af betydelig bedre kvalitet en de europæiske/amerikanske udgaver og det gælder både cd-skiven og cover/booklet.
Tit har de japanske udgaver også et eller flere ekstranumre.
Jeg har 'desværre' ingen japanske Pink Floyd cd'er, men mon ikke det også gælder for dem?



__________________
http://www.myspace.com/sagaca
Til top Vis Silent Knight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silent Knight Besøg Silent Knight's Websted
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Den sædvanlige udgave havde ikke nummeret med, men på den udgave som kom i forbindelse med 20 året for The Final Cut var nummeret med.

 

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 
Galver
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg købte min "final cut" cd i 1983 eller 1984 (husker det ikke helt ). Det nummer du spørger om er ikke på min.

På coveret står der Made in england.. men på skiven står der made in japan!

Min udgivelse er iøvrigt en "Digital mastering/AAD", er de nyere udgivelser også det?? 

Mvh Galver

 

Til top Vis Galver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Galver
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

jeg har selv .....wish you were.....meddle.....a momentary lapse of reason.....a collection of great dance songs.....animals..... i japanske mini-lp udgaver, dem er jeg bare glad for. lyden på dem er bedre end de europæiske. da jeg er gammel vinylmand glæder det mig at se kvaliten af coverne, det kan bare ikke gøres bedre.

 

mvh

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Pink Floyd´s "The Final Cut" blev genudgivet marts 2004 i en remastered udgave, hvor "When the Tigers Broke Free" er at at finde på pladen.

- Sådan var pladen oprindeligt tænkt, men der var af ukendte hensyn ikke blevet plads til den oprindeligt.

MVH



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
Klan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Orv, det vidste jeg ikke, så må jeg ud og købe den remasterede Final Cut udgave....

Personligt synes jeg at det er deres bedste.

mvh

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej Klan

Jeg synes også det rent musikalsk er en svært undervurderet plade; dystopien i Waters´ lyrik går til gengæld helt i sort i en sådan grad, at man næsten skal være jubeloptimist inden man trykker på play-knappen for at kunne holde hele pladen ud.

Remasteringen er, naturligvis, gjort med respekt for originalmaterialet

MVH



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Final Cut er en kanon plade. Derfor ville jeg også gerne ofre lidt ekstra på lige notop den. Jeg fyrede den af igår, og nøøøøøøj hvor var det fedt. 

Det er denne her jeg købte. 



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Men hvorfor skulle der være en foreskel på EU/US/JAPAN udgaver?

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Klan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Hej Klan

Jeg synes også det rent musikalsk er en svært undervurderet plade; dystopien i Waters´ lyrik går til gengæld helt i sort i en sådan grad, at man næsten skal være jubeloptimist inden man trykker på play-knappen for at kunne holde hele pladen ud.

Remasteringen er, naturligvis, gjort med respekt for originalmaterialet

MVH

Ja, nu er det jo ikke en af de lyseste skiver der findes, men det er jo en fornøjelse at brøle med på Not Now John, med alt hvad det lille anlæg kan trække

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes