| Forfatter |
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midt under fodboldkampen Barcelona - Valencia røg min fladskærm Samsung Le40R51B Det var ligesom en lampe der blev slukket. Ihvertfald blev der sort skærm. Jeg blev noget forbavset 
2 mdr gammel blev det inden det sagde godnat. Jeg ved godt at elektronik uanset alder kan blive defekt, men når den ikke er ældre bliver jeg skeptisk overfor samsungs kvalitet. Er der andre som har oplevet unoder med disse LCD skærme fra samsung eller .... er det bare mig som er uheldig. Godt at jeg har tegnet en 5 års garanti med hifiklubben. Det værste er bare transporten af sådan en skærm. Ned i en kasse og uhåndterlig som bare fanden GRRRRRRA __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu bad karma, specielt efter kun 2 mdr.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
|
Godt at jeg har tegnet en 5 års garanti med hifiklubben. Det værste er bare transporten af sådan en skærm. Ned i en kasse og uhåndterlig som bare fanden GRRRRRRA
|
|
|
Det du har oplevet burde være dækket af Hifi-Klubbens 2 års garanti. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
fonzelius Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
normalt siger man at man ikke må have omkostninger med sin reklamation, og at en butik ikke kan forvente at forbrugere selv kan transportere fjernsyn over 28". Har man en stor bil med masser af plads, og ligger butikken i nærheden er det selvfølgelig nemmest at køre ned med det selv. Men ellers skal butikken sørge for at det bliver afhentet på din adresse uden beregning og transportere det til værksted. Ligeledes skal de levere det igen når det er repareret!
se evt. dette link: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/
Mvh Fonzelius
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da bare at ringe til den lokale HFK, så burde der komme en fra samsung og hente det og medbringe et nyt...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden der "had" i det, så er apparatet ganske rigtigt dækket af garantien, så der er intet problem forbundet med reparationen. Det er surt at det sker så tidligt, men sådan er det jo så "herligt" med elektronik, og det er altid træls når det sker for en selv.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
|
Jeg ved godt at elektronik uanset alder kan blive defekt, men når den ikke er ældre bliver jeg skeptisk overfor samsungs kvalitet. |
|
|
De fleste fejl på elektronik sker inden for de første 3 måneder. Der er ingen grund til at være skeptisk. Selv en dyr rumfærge kan gå istykker. . . . __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for jeres forståelse, men surt er det sgu
Har lige siddet og læst Hifiklubbens 5 års forsikringsbetingelser. Her står der b.la at det bliver afhentet på adressen. Men under Deres 2 års garanti betinglser står der at De ikke afhenter og bringer. Nu er jeg rundskæv . Det kræver vist en opringning inden man drager nogen konklusioner. Men lidt underligt formuleret.... __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint indlæg fonzelius !
Takker for infoen
fonzelius skrev:
|
normalt siger man at man ikke må have omkostninger med sin reklamation, og at en butik ikke kan forvente at forbrugere selv kan transportere fjernsyn over 28". Har man en stor bil med masser af plads, og ligger butikken i nærheden er det selvfølgelig nemmest at køre ned med det selv. Men ellers skal butikken sørge for at det bliver afhentet på din adresse uden beregning og transportere det til værksted. Ligeledes skal de levere det igen når det er repareret!
Mvh Fonzelius |
|
|
__________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MHT selve fejlen kunne det måske være "lysstofrøret" til backlight eller en sikring ?? (andre bud ?)
Det ændrer selfølgeligt ikke noget mht besvær og frustrationer .
Nu er LCD vel ikke nær så sårbar,som plasma - under transport ??
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit gamle CRT tv er fra Hifiklubben og det har været på værksted 4 gange :-( og de kom og hentede det hver gang så mon ikke du kan få dem til at hente dit??
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
De fleste fejl på elektronik sker inden for de første 3 måneder. Der er ingen grund til at være skeptisk. Selv en dyr rumfærge kan gå istykker. . . .
|
|
|
Jeps, men der ligger sgu aldrig en Hifiklub lige om hjørnet, når ens rumfærge bryder ned ....måske de skulle åbne en filial på (vej til) månen ...
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det også et Samsung ?
paqi skrev:
|
Mit gamle CRT tv er fra Hifiklubben og det har været på værksted 4 gange :-( og de kom og hentede det hver gang så mon ikke du kan få dem til at hente dit??
Jeppe |
|
|
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kone ringede ellers til Hifiklubben idag og fortalte at vores dyrt betalte Samsung var defekt. Det første ekspedienten sagde " så må du jo pakke det ned og komme ind med det ". Ja går den så går den. Men min kone har bukserne på og svarede igen med " vi har tegnet en 5 års forsikring for at hifiklubben henter og bringer så hvornår har i mulighed for at hente det på vores adresse ?
Jeg vil nu mene at klubben uanset forsikring eller ej er forpligtet til at hente et TV i denne størrelse !. Aftalen blev nu også at de ville afhente det imorgen.
Hvor blev kundeservicen af med Deres indledning af samtalen. Troede HFK at de kunne snøre min kone
fonzelius skrev:
|
Mvh Fonzelius |
|
|
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Butikken SKAL hente og bringe. Mener at grænsen er 25kg. Foretningen kan på dette punkt ikke lave "egne regler" om at man selv skal komme med varen, det kan i øvrigt heller ikke kræves at man gemmer emballagen.
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sir_Golf_Alot skrev:
|
Butikken SKAL hente og bringe. Mener at grænsen er 25kg. Foretningen kan på dette punkt ikke lave "egne regler" om at man selv skal komme med varen, det kan i øvrigt heller ikke kræves at man gemmer emballagen.
JH
|
|
|
Interessant - har du et link eller andet, hvor det står, for den regel har jeg ikke hørt før (men jeg har jo heller ikke hørt alt )?
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det første punkt er der en anden der har linket til tidligere i tråden. Det med vægtgrænsen har jeg engang set i et forbrugerprogram påDR1.
Angående emballage: http://www.forbrug.dk/oss/61/
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste nyt om mit fladskærms mareridt !
Nu er der snart gået en uge og fladskærmen er stadig ved doktoren (hvad mon resultatet bliver ?). Hvad angår fladskærme er jeg åbenbart en MEGET uheldig mand . Min Thomson fladskærm i soveværelset er nu også defekt. Den nåede også at blive 2 mdr. Mit råd til alle fladskærms fanatikere er hold jer væk fra fladskærme og vent til kvaliteten bliver bedre. Nej, jeg vælger at sige at mine oplevelser udelukkende skyldes mandags modeller. Men hold k..t hvor er jeg træt af det !!!!. Fladskærme har jo sin pris og derfor kan man jo godt forvente positive oplevelser !!
Transient __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
fonzelius Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, du er godt nok ikke så heldig...
Jeg arbejder selv i radio tv butik, og synes at tendensen er at der ikke kommer færre fejl på fjernsyn når man bruger mange penge på det. Tror ikke at man betaler for at de gennemtester mere på dyre produkter end de billigere, bortset fra B&O.
Dog skal det nævnes at de helt slagbillige typer fjernsyn, typisk fra vestel fabrikken i tyrkiet (prosonic, lumatron o.l.) har en højere fejlprocent.
Det er blot mine egne erfaringer, ret mig gerne hvis i er totalt uenige 
Det værste eksempel på produkter med høj fejlprocent er nok i mine øjne mp3-afspillere !! 
Forresten, husk at gemme din værkstedsseddel når du får dit fjernsyn tilbage fra reparation, man har 5 års garanti på selve reparationen mod værkstedet! hvis man nu skulle være uheldig at det skete igen...
Mvh Fonzelius
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt med dine fladskærme Du er godt nok uheldig.
Fin lille pige du har der 
|
| Til top |
|
| |