| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg skriver ikke dette for at fornærme nogen, men alene af den grund at give min egen personlige vurdering, og høre andres kommentar til dette.
Jeg har lige testet Sanyo Z4 Vs. Z3 på LISSAU Contrast Grey Lærred med Denon 3910 (HDMI) - Film: Star Wars III - Jeg blev overrasket!
Her nogle korte facts og observeringer:
Z4 - Ikke så meget hønsenet-effekt i forhold til Z3
Z4 - Støjer mindre i forhold Z3
Z4 - Bedre betjeningsmuligheder bortset fra direkte valg User Image
Z3 - Mere knald på billedet i forhold Z4 (Bedre farver) (Bedre kontrast niveau) (Skarpere)
Hvis jeg holdte min hånd over Z4 imens begge projektorer kørte uden at have signal på (altså "black screen") var Z3 mere sort/mørk i billedet. Jeg prøvede med mange forskellige IRIS indstillnger (OPEN/AUTO +/- Osv.). Det kan være fordi der efter sigende skulle være lidt mere knald på Z4, men det hjælper bare ikke meget når det viser sig at når der så kommer billede på i det tilfælde hvor Z3 var mørkere mht. til det med hånd-testen, så skulle man jo tro at billedet fra Z3´eren bare var den anelse mørkere i billedet end Z4´eren. Men det var det bare ikke. Jeg lå mærke til letterbox bjælkerne, om de så blev lysere på Z3´eren når der så kom signal på. Men de forblev altså stadig lige så mørke. Hmmmm... Det skal siges at forskellen selvfølgelig ikke var MEGA stor, men i hvertfald stor nok til at jeg blev forbavset.
Konklusion = Z3 har bedste billede. (Hvis man kan leve med lidt hønse-effekt)
Jeg kørte virkelig mange gange frem og tilbage mellem projektorene, idet jeg havde svært ved at tro mine øjne.
Min observering chokerede så meget at jeg bare måtte skrive dette indlæg.
Er der andre der har testet dem op imod hinanden? Dem der har, må endelig komme med en kommentar. Andre som bare skriver fordi de ikke tror på dette, behøver ikke kommentere.
Henrik
|