Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon CD afspiller efterlyses (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fp56hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej.

Sidder der nogen her som kan huske hvilken CD afspiller fra Denon der passer til forstærkerserien PRA 1500 og POA 2200.

Forstærkerserien har de berømte træsider så det skal CD afspilleren også have. Jeg kiggede på Denons historie side, men det blev jeg ikke
klogere af.

Jeg fandt forleden omtalte forstærkersæt og kunne derfor også godt tænke mig den tilhørende CD-afspiller.

mvh
midtjyden
Til top Vis fp56hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fp56hifi

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

dcd 1500/1520 feks er vist fra den tid
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Træsiderne var jo, nogle man kunne købe som ekstra tilbehør!
Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ

fp56hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej PTHJ og music 4 all

Tak for hurtig respons. Ja den ene afspiller (dcd 1520) har jeg set til salg i dba, men den er uden træsiderne. Jeg ved godt, at de var ekstraudstyr
og jeg var så heldig at både pra 1500 og poa 2200 har de samme farver. Jeg tror dog ikke, at man kan få disse træsider længere, da det er
nogle år siden, de blev fremstillet. Det ville ellers klæde udstyret.

Måske bliver jeg nødt til selv at lave nogle nye i massiv maghoni til alle 3 dele, hvis ikke træsiderne kan skaffes mere. Jeg arbejder på et
maskinsnedkeri så det kunne da ordnes så sættet bliver ens.

Nu kender jeg CD-modellerne, så ved jeg hvad jeg skal gå efter - så tak skal I have.

mvh
midtjyden

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

fp56hifi skrev:
Hej.

Sidder der nogen her som kan huske hvilken CD afspiller fra Denon der passer til forstærkerserien PRA 1500 og POA 2200.

Forstærkerserien har de berømte træsider så det skal CD afspilleren også have. Jeg kiggede på Denons historie side, men det blev jeg ikke
klogere af.

Jeg fandt forleden omtalte forstærkersæt og kunne derfor også godt tænke mig den tilhørende CD-afspiller.

mvh
midtjyden

Jeg vil tro det er "20 serien" der passer..  (som nævnt)

Prøv at få dig en DCD3520. den skulle som 1520 passe i design mm. men er trods alt af en helt anden caliber!..

Om du kan få træ sider til den? det ved jeg dog ikke.. jeg tvivler på det.........

Måske kan du få lavet nogle?? (det er jo da en løsning..)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Mener at POA 2200 er fra 1989, hvor også 20-serien var aktuel som Miju siger.

En DCD 3520 vil være et oplagt valg, mener iøvrigt også at huske at man kunne købe træsider til Denon dengang!

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

fp56hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej til alle

Det lader åbenbart til at der er flere bud så jeg vil lige kigge lidt omkring, men jeg var igen forbi Denon historie siden og det er da mærkeligt at
man ikke har vist nogen af de gode afspillere der har været fremstillet dengang, men det er jo deres problem.

Som sagt kan jeg godt selv fremstille nogle træsider, men så vil jeg nok også skifte dem på forstærkerserien for at få alt ens.

Jeg ser hvad jeg finder ud af og jeg har også idag modtaget et tilbud på en denon 2560 til omkring 1200 kr. så den indgår da muligvis i
overvejelserne, men jeg vil nu ikke købe skindet før jeg har skudt bjørnen så det haster ikke så meget.

tak for det jeg har modtaget indtil nu - det er da godt at vi har nogen der husker de gode produkter. Især forstærkersættet syntes jeg har givet
et godt løft lydmæssigt hjemme hos mig på trods af at man jo er ved at være 50 og ørene ikke er helt nye.

mvh
midtjyden

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

lige omkring 89 var DCD3520 vistnok lige kommet??  før den og mere eller mindre samtidigt var der DCD3300 der også er noget af et slagskib!...  og build til last!... men 3520 er nok DEN! jeg ville stræbe seriøst efter hvis jeg var dig!...

Læse eventulet her inde om DCD3560...  hvor meget af det sagte også gælder 3520, især løbeværk mm.

Forskellene ligger primert i digital signal behandlingen og filter teknik mm. div. kredsløb de nu har laver fra Lamda og Alpha og alt det der... (løsningerne har været mangfoldige og disse er de primære forskelle) 3520 er en respektfuld maskine!... med en vægt over 17 kg.. bekledt med kobber internet og en strømforsyning der er en effektforstærker værdig (næsten) solidt kram!..

Bare lyden af skuffender lukker! den lyder som et pengeskab der smækkes i!..  lækkert!.. 

Sådan laves det bere ikke mere!.. (til "menneske" penge)

Skal man have lyd der kan være med selv i dag? er det dog DCD3560 man skal ha fat i.. men her er designet lige en tand mere "frisket op" og skiller sig lidt ud fra pre. 90 - 91 Denon grej.. (dog kun marginalt) med lidt "rundere" og blødere linier / former .. DCD2560 tilhøre iøvrigt den kategori...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

fp56hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja - enighed om et produkt ser der da ud til at være, men det er alt for farligt at købe et produkt som kompromis - som regel dukker det rigtige
op lidt efter. Jeg har dog en CD-spiller som godt kan fungere indtil da (Sony cdc 791) som jeg havde før jeg købte forstærkerserien.

Det var ellers en fin information du beskrev "miju".

mvh
midtjyden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes