| Forfatter |
|
Zeke Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2004
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har et sæt Dali Concept 8 men jeg mangler en forstærker til dem. Jeg har haft kigget lidt på en Densen beat-100, lidt NAD og Denon. Men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge! Jeg har det sådan at jeg gerne vil have en forstærker som kan levere det som der skal til for at få det optimale ud af mine Concept 8. Så altså hvis en forstærker til 2k kan levere varen så gider jeg ikke bruge flere penge på det men hvis jeg skal op i en amp til 5k bliver det sådan en! Så max er 5k ;-) Det musik jeg hører er bands som Led Zeppelin, AC/DC, Metallica, Guns n roses, Deep Purple, Neil Young, The Doors, The Who, Pink Floyd, The Beatles, Dream Theater og meget andet men så kan i se hvilken musik genre jeg hører!
Glemte lige at sige at forstærkeren helst skal være brugt! Da jeg ikke har så mange penge.
It´s all about rock n roll
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan prøve at finde en brugt nad c370 eller c372. de spiller meget godt til concept syntes jeg
EDIT: og det burde også kunne finde til under 5k. ellers prøv at finde noget og så spørg her om det kan bruges
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan trylle lidt flere penge frem, har du mulighed for en brugt NAD S-300 som er en virkelg fed forstærker. Så hiver du i hvert fald tæt på det optimale ud af dine concept.
Fed musiksmag forresten  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Hvis du kan trylle lidt flere penge frem, har du mulighed for en brugt NAD S-300 som er en virkelg fed forstærker. Så hiver du i hvert fald tæt på det optimale ud af dine concept.
Fed musiksmag forresten 
|
|
|
ja, den er rigtig fed, men så skal man jo også have en fed cd, nogle fede kabler, og sådan så det hjælper ikke alting med en rigtig godt ting, så heller en 'mellemfed' cd og en 'mellemfed' amp, jeg siger ikke at du ikke kan få en fed forstærker til den pris, men jeg siger bare at det er lidt bedre at 'sprede investeringen'
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart gå efter Harman/Kardon, de har potentialet med concept, er helt vild med den sammensætning.
De findes også til gode penge...
|
| Til top |
|
| |
Zeke Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for budene.
Jeg troede engentlig at en NAD S300 var totalt overkill til Dali Concept 8. Jeg mener, det er jo ikke ligefrem verdens dyreste/bedste speaker. Men den nad s300 kan da godt findes til 5k brugt.
Jeg har en udemærket cd afspiller en Denon DCD-3000. og et udemærket tara labs signal kabel tror det koster 6-800kr.
Men altså skal jeg virkelig op i forstærkere i 5k klassen for at få det optimale ud af concept 8?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du undvære remote, så kunne du osse prøve med en Holfi Integra 8. Eller måske den Marantz 7200 (er det ikke det den hedder?) 2 stk. i dba.dk til ca, 2500,-
Eller: Cambridge Azur 640A 2300,- i dba.dk
Eller: Harman Kardon HK 670
Eller: NAD 319 (ca. 2000,-)
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zeke skrev:
|
ok tak for budene.
Jeg troede engentlig at en NAD S300 var totalt overkill til Dali Concept 8. Jeg mener, det er jo ikke ligefrem verdens dyreste/bedste speaker. Men den nad s300 kan da godt findes til 5k brugt.
Jeg har en udemærket cd afspiller en Denon DCD-3000. og et udemærket tara labs signal kabel tror det koster 6-800kr.
Men altså skal jeg virkelig op i forstærkere i 5k klassen for at få det optimale ud af concept 8?
|
|
|
Du skal være overordentlig heldig for at finde en S-300 til 5k. Det vil med al sandsynlighed ikke kunne lade sig gøre.
Det er en mærkelig formulering at "få det optimale uf ad x højtaler". Jeg vil også mene at med en S-300 bliver dine højtalere og cd det svageste led, men så har du i hvert fald en forstærker resten af dit setup kan vokse med. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om det er overkill med en god forstærker ti disse htére. Jo bedre forstærker jo mere styr over sagerne. Og så spiller htérne jo osse bedre med noget ordentligt bag ved. Kan du lide C8érnes lyd skal du ikke være bange for, at ofre lidt på en forstærker. Men et par gode mærker som Holfi, Primare, Marantz og H/K kunne sagstens gå an til dem.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Zeke Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået tilbudt både NAD 216thx amp sammen med en NAD 106 og en harman Kardon hk 670 vil den vil de klare sig sammen med Dali Concept 8?
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD C352 - NAD C372 ville klar opgaven til punkt og prikke... og vis det ikke spiller højt nok så kunne du få fat i en NAD C272 effektforstærker... så har du vært fald nok.... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Zeke Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har snakket med nogen på chatten om at NAD S-300 kunne være den forstærker jeg skulle brænde mine penge af på. Jeg ved godt at den er lidt overkill til Concept 8 men jeg regner også med at købe evt Dali Helicon 400 om måske et eller to år. Men kom til at tænke på er der stor chance for at nad s300 falder meget i pris her det næste års tid?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke du skal regne med det helt store, hvis det var en surround reciever kunne det nemt tænktes, men jeg tror næppe at en Nad s300 vil falde helt vildt meget i pris.
Ellers kunne et alternativ til Helicon 400 være Grand Diva, som skulle være ret lette at drive, så kunne en Nad 3020 måske bruges?
|
| Til top |
|
| |
Zeke Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt Grand Diva men jeg har hørt Helicon 400 og dem syntes jeg spiller rigtig godt! Og så syntes jeg også at Helicon 400 er langt flottere end diva. Det samme med nad s300 langt flottere end nad 3020. Det er selvf lyden det kommer an på men det må jo også godt se stilet ud!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo smag og behag det hele, hvis du synes Helicon 400 spiller godt er der jo ingen diskusssion!
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zeke skrev:
| Jeg har snakket med nogen på chatten om at NAD S-300 kunne være den forstærker jeg skulle brænde mine penge af på. Jeg ved godt at den er lidt overkill til Concept 8 men jeg regner også med at købe evt Dali Helicon 400 om måske et eller to år. Men kom til at tænke på er der stor chance for at nad s300 falder meget i pris her det næste års tid? |
|
|
Jamen det synes jeg da lyder som en rigtig god plan. NAD S-300 er ikke faldet i brugtpris de sidste mange år, og jeg tror ikke den vil gøre det sådan lige med det første. Tror du får svært ved at finde noget hifi i den prisklasse der holder prisen bedre. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |