| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom til at tænke på om man, hvis man skal lave en sub, i stedet for at lave den som en stor firkantet kasse som skal stå frit fremme, evt kan lave den 10 cm høj, og så i stedet for lang og bred?
Grunden til det, var at jeg tænkte på at det kunne være smart fordi man så ville kunne smide den IND UNDRE sofaen?
Michael
|
| Til top |
|
| |
Gammelfar Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael
I princippet skulle der ikke være problemer, men...
Det stiller nogle store krav til afstivning af de meget store flader og så skal du være obs på at der er plads til membranudsvingene (osse når når sofaen bruges til andet end at sidde i ). Hvis subwooferen er af typen med basport kan der måske blive noget, men det burde vel ku lade sig gøre.
Mvh
Kim __________________ Det bedste måleinstrument er ørerne...
Mvh
Kim
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gammelfar skrev:
|
Hej Michael
I princippet skulle der ikke være problemer, men...
Det stiller nogle store krav til afstivning af de meget store flader og så skal du være obs på at der er plads til membranudsvingene (osse når når sofaen bruges til andet end at sidde i ). Hvis subwooferen er af typen med basport kan der måske blive noget, men det burde vel ku lade sig gøre.
Mvh
Kim
|
|
|
Hmm den må jeg lige have udtænkt, måske der er andre der har gode idéer til det.
Nu er det sådan at jeg sjældent laver "grisse fy" i min sofa, så det skal jeg nok ikke tænke så meget på, men til gengæld kan det være at jeg kan lære hunden at hun ikke skal være i sofaen, hvis den begynder at bevæge sig 
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drejer det sig om en sub, kan man i princippet sagtens ændre dimensionerne (med bevarelse af volumen), såfremt man ikke overdriver! Bevarer man f.eks. et mindstemål på 20 cm (internt), skulle boksen opføre sig ens i det dybe område. Men, man skal sikre sig, at der er plads til enhed, port(e) osv. Og Gammelfar har en vigtig pointe mht. afstivning.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Drejer det sig om en sub, kan man i princippet sagtens ændre dimensionerne (med bevarelse af volumen), såfremt man ikke overdriver! Bevarer man f.eks. et mindstemål på 20 cm (internt), skulle boksen opføre sig ens i det dybe område. Men, man skal sikre sig, at der er plads til enhed, port(e) osv. Og Gammelfar har en vigtig pointe mht. afstivning.  |
|
|
Tak for dit svar, tror jeg dropper tanken igen selvom jeg synes den ville være fin. Men med de må der bliver opgivet, omkring 20 cm, så vil det alligevel ikke kunne lade sig gøre for mig at have den under sofaen
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK... Problemet er, at på et tidspunkt vil friktionen mod boksfladerne, forårsaget af luftens bevægelser i kassen, blive så stor (pga. de store flader), at det bliver svært at forudsige boksens opførsel .
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
OK... Problemet er, at på et tidspunkt vil friktionen mod boksfladerne, forårsaget af luftens bevægelser i kassen, blive så stor (pga. de store flader), at det bliver svært at forudsige boksens opførsel . |
|
|
Også hvis man afstiver den godt??
Michael
|
| Til top |
|
| |