Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Philips RC9800i (Hi end remote) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Per A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Tænker seriøst på at minimerer bunken af fjernbetjeninger der snart kræver et større sofabord.

Men selvfølgelig vil jeg gerne være sikker på at jeg får noget godt grej, når man nu skal bruge 2500 hårdt tjente, danske kroner på sagen.

Derfor er det bedste sted at få svar på dette, vel i dette forum af kompetente mennesker

Btw! Jeg har længe fulgt indlæg omkring diverse hjemmebioer og hermed en hilsen/tak til alle jer der så flittigt har delt jeres erfaringer med os "Nye Bio-noobs". Jeg har i hvert fald fået masser inspiration til mit eget "bio projekt"

Nå men "down to buisness" er der nogen der har erfaringer eller viden om : Philips RC9800i

Jeg tænker især på macroes og  evner i både IR og Radio!

Hilsen

Per

Til top Vis Per A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per A

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Prøv at skrive en PB til jbnystrup. Han har sådan en Philips remote.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Per A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Prøv at skrive en PB til jbnystrup. Han har sådan en Philips remote.

Ok! tak det vil jeg gøre.

mvh

Per

Aabenraa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hov - der er også andre der er interesseret i mere info om denne 'coole' remote.

Hvor har du set den til 2500,- kr ?

Denon 3910 + Denon 3805 + Philips 37PF9986 + B&W FPM4 & B&WPV1 sub.
Til top Vis Aabenraa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aabenraa

claust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

jeg har haft den - solgte den igen efter 14 dage.

jeg synes det er skuffende at den udelukkende tilbyder standardopsætninger af skærmene, og man dermed får skærmbilleder med en bunke knapper, hvoraf man kun skal bruge halvdelen. Hvis man kunne fjerne nogle af knapperne kunne den bruges efter min mening, eller endnu bedre, at man selv kunne sammensætte hvilke knapper man ville have vist på hvilke skærme.

EPG virker fint, der er bare kun halvdelen af de danske programmer med. Trådløst understøtter ikke WPA, kun med WEP kunne jeg få den til at køre, andre jeg har talt med har heller ikke kunne få den til at køre med WPA.

Fed remote, den er bare _slet_ ikke fulgt til dørs fra Philips.

Til top Vis claust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claust

Aabenraa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

claust skrev:

EPG virker fint, der er bare kun halvdelen af de danske programmer med.

Hvilke danske kanaler virker med EPG ? - Og hvad koster det i abonnement (så vidt jeg kan læse er første år gratis) ?

Denon 3910 + Denon 3805 + Philips 37PF9986 + B&W FPM4 & B&WPV1 sub.
Til top Vis Aabenraa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aabenraa

Per A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

claust skrev:

jeg har haft den - solgte den igen efter 14 dage.

jeg synes det er skuffende at den udelukkende tilbyder standardopsætninger af skærmene, og man dermed får skærmbilleder med en bunke knapper, hvoraf man kun skal bruge halvdelen. Hvis man kunne fjerne nogle af knapperne kunne den bruges efter min mening, eller endnu bedre, at man selv kunne sammensætte hvilke knapper man ville have vist på hvilke skærme.

EPG virker fint, der er bare kun halvdelen af de danske programmer med. Trådløst understøtter ikke WPA, kun med WEP kunne jeg få den til at køre, andre jeg har talt med har heller ikke kunne få den til at køre med WPA.

Fed remote, den er bare _slet_ ikke fulgt til dørs fra Philips.

Tak for dit indlæg

14 dage lyder som om du ret hurtigt blev sur på den

Tror du ikke der i lighed med andre mærker kommer nye software updates til den?

Sådanne updates kunne jo få styr på de problemer du umiddeltbart har !

Når der i et produkt reklameres med ex. WPA, så er det vel et spørgsmål om at en producent dernæst forhandler garanterer og derfor kan "holdes op på" denne funktion!

Hvordan med funktionaliteten?

Brugte du den både ti IR og "Radio" betjente apperater? 

Vat det nødvendigt at tage den op af sin "cradle" for at bruge den?

Hvad med "macroer" nemt/svært og virkede de?

Aabenraa skrev:
Hov - der er også andre der er interesseret i mere info om denne 'coole' remote.

Hvor har du set den til 2500,- kr ?

Her! http://www99.shopping.com/xPC-RC9800i

(349 US + forsendelse)

Hilsen

Per

claust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke på at der kommer væsentlige updates til den - Philips har derimod udtalt at der ikke vil blive lavet om på det faktum at den ikke kan programmeres som f.eks. Pronto- det er et politisk valg fra deres side.

Vedr. WPA mener Philips ikke at der er noget problem, så det tegner jo ikke ret godt for deres vilje til at ændre noget.

Mit indtryk var at den var virkeligt god til at fange apparaterne, meget bedre end den RCU der følger med mit TV. Hvis cradlen placeres strategisk tror jeg godt du kan betjene enhederne. Makroer gad jeg ikke gå i gang med da jeg nåede at blive træt af den inden da :-)

Jeg gætter på 25% chance for at den nogensinde bliver rigtigt anvendelig med fungerende WPA, dansk EPG på næsten alle kanaler, og fungerende programmering til apparaterne.

Problemet er, at du skal bladre imellem flere sider til et apparat. Hvis du f.eks. styrer dit TV, har du de vigtigste knapper på side 1. På side 2 er der så mindre brugte knapper, men skal du så se EPG' en skal du bladre gennem side 3 og 4 som måske indeholder knapper der slet ikke duer til dit tv, for at komme til side 5 med EPG' en. Håbløst!

Til top Vis claust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claust

umts4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

claust skrev:

Problemet er, at du skal bladre imellem flere sider til et apparat. Hvis du f.eks. styrer dit TV, har du de vigtigste knapper på side 1. På side 2 er der så mindre brugte knapper, men skal du så se EPG' en skal du bladre gennem side 3 og 4 som måske indeholder knapper der slet ikke duer til dit tv, for at komme til side 5 med EPG' en. Håbløst!

Jeg giver dig ret i at det med sider man skal bladre i er træls, men der er en soft knap på første side som tager dig direkte til EPG siden.

Jeg har haft min i 1 mnd. tid nu, og er generelt tilfreds med den, havde en Proton før som jeg brugte meget tid på at sætte op, men det blev alligevel aldrig sådan helt perfekt.

RC9800i har også mangler, som andre har skrevet, der skulle værer mulighed for at flytte nogle af knapperne og/eller ændre teksten på dem.

Generelt kan jeg godt lide den, det er sjælent jeg har brug for at bladre i siderne, de mekaniske knapper er fine og virker som de skal, kan godt lide man kan streame musik (mangler dog en index funktion) og se billeder fra ens pc.

Designet er også super, så jeg er glad for den, selvom  den er dyr når man tænker på det "kun" er en fjernbetjening.

Negative ting:   den har ikke 802.11G trådløs netværk, man skal matche original fjernbetjening selvom man har fortalt den hvilket udstyr man har (det tog mig en hel dag at sætte den op til mit udstyr), den kunne godt værer lidt mere fleksible (tror dog nok det kommer om ikke andet så som 3. parts plugin, den kører jo linux).

Til top Vis umts4ever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af umts4ever

Per A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Ok!

Begge har gode argumenter, men desværre ikke den store enighed

Ingen af jer har kommenterede hvorvidt den er anvendelig til "Raidostyret" udstyr?

Grunden til at dette er vigtiget er at alt mit lys og mit lærred er styret af 3 fjernbetjeninger med "radio" teknologi, og til den pris skulle disse jo også gerne væk fra bordet.

Det står en del i materialet jeg har fundet på nettet om, hvor let den er at "update" og hvis man ser på Philips hjemmeside er "source code" også vedlagt på download siden, så muligheder for ændringer er da i det mindste til stede

Umts4ever:

(med frygt for at spørge dumt, men!) hvad betyder det at der ikke er "802.11G" netværk? Hvis man kan streame fra ens computer uden ledning er det vel "trådløst", eller hvad?

Hvordan er det mht macroer? Kunne de "5 siders bladeren rundt" evt. ordnes med en macro?

hilsen

Per

umts4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Ang. Radiostyret udstyr, det kan den ikke, den kan kun fjernbetjene infrarødt udstyr.

802.11G er WiFi (trådløst computer netværk) RC9800i har 802.11b som er en ælder version, virker ok, men bare langsommer.

Macroer er lidt vanskliger, man kan ikke direkte selv lave dem, men de bliver automatisk lavet når man sætter udstyr op, (hvis du vil se DVD, skifter den TV input, tænder forstærkeren og DVD'en).

Måske du skulle kigge på phillips SBRU980 fjernbetjening istedet, den er meget mere programerbar, med macroer osv., den er desværer endnu dyrer , og jeg har selv haft en ældre model pronto, problemet med at den er så flexible, er at det tager L A N G T tid at få den sat op som man gerne vil.

//umts4ever

Til top Vis umts4ever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af umts4ever

Per A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Ok!

Tak for jeres indlæg

Hvis man kan konkluderer noget bliver det:

Følgende skal fremdrages:

- Begrænset mulighed for bruger tilpasning. ( Ex.mht. layout, macro, opsætning)

- Design er i top.

- Wifi er ældre version

- Manglende muligheder for erstatning af fjernbetjeninger af "radio styret" udstyr.  

- Tilsyneladende manglende vilje hos producent til ændringer, (andet end til de kunder der evner at fremstille 3 parts plugin til "Linux")

Disse argumenter giver samlet (i min verden) at:

Fjernbetjeningen desværre endnu ikke har evner/muligheder der retfærdiggør en pris i den højeste ende af skalaet.

Så man må vel fortsat vente på en brugbar løsning!

Per 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes