| Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil høre om nogen har et bud på hvordan jeg løser følgende problem:
Når jeg afspiller lyd på min PC hvadenten det er fra CD eller Mp3, så forvrænges lyden en hel del i Mediaplayer. Når jeg afspiller med den visualization der hedder Scope kan jeg se at lyden klipper ganske fælt ved kraftige passager, det ligner simpelthen firkantkurver istedet for sinus.
Jeg har prøvet alle de indstillinger jeg kan komme i tanke om, det virker som om indgangssignalet simpelthen er for kraftigt til Mediaplayers decoder. Men jeg kan ikke finde noget sted at regulere dette.
Når jeg afspiller med andre playere, f.eks. Power DVD eller Winamp sker dette ikke, da er lyden fin nok.
(Og ja, jeg ved godt at det oplagte svar er "Så brug én af dem!" - men jeg vil gerne vide hvad problemet skyldes! )
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følger lige med her, interessant spørgsmål, selvom jeg ikke selv har bemærket problemet.
Michael
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange lydkort drivere giver mulighed for at lege med DSP funktionerne, tror du ikke du er kommet til at aktivere en af disse features?
|
| Til top |
|
| |
Hondacrx Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv samme problem, har kigget alt igennem og kan sku ikke finde nogen løsning på det, ret irriterende når man vil se små movieklips på nettet, hvor den så bruger media player.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger et externt USB lydkort (creative mp3+) som udover en noget bedre lydkvalitet end det indbyggede i bundkortet, ikke har nogen specielle features hvad jeg ved af.
Tænker du på dsp funktionerne i WMP..? Jeg har prøvet at slå alt fra, EQ, WOW effekt osv osv, men uden at det gjorde nogen forskel, lyden er stadig overstyret.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der findes et konrtrolpanel til selve lydkortet, så kan det meget vel være aktiveret deri
|
| Til top |
|
| |
calimero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nogen gange oplevet at lyden forvrængede hvis alle volume knapperne var skruet helt op. Der er både en til overordnet lyd, og så en der styrer wave / midi /cd-lyd osv. Jeg skruede bare lidt ned for både wave og overordnet. Om det kan løse dit problem, det håber jeg da.
Mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at skrue SAMTLIGE knapper i kontrolpanelet til lydkortet helt i bund - der kommer naturligvis ingen lyd, men displayet viser stadig udslagene, og de bliver slet ikke berørt af volumekontollerne.
Det virker på mig som om det er i et "virtuelt indgangskredsløb" i Mediaplayer at noget går galt, længe inden det færdige signal bliver sendt videre til lydkortet. Bare mærkeligt at andre playere ikke giver samme problem... 
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du høre det, eller er det bare den effekt du kan se i wmp???
|
| Til top |
|
| |