|
Hej med jer
Jeg købte et PW9509 her i november 2005, da de var kommet i en god butik i Århus til en fin pris ;-), hvilket jeg var meget glad for.
Det bruges hovedsageligt til DVD afspilning, men selvfølgelig også til almindelig TV. Jo mere jeg har brugt det, jo flere fejl er der dukket op :-S
1. Efter 20-30 minutter opstår der en ekstrem høj hyletone i cirka 5-10 minutter, og holder så op igen.??
2. Ved DVD afspilning er der 2 store brede lodrette mørke bjælker tværs ned over skærmen, som ses når billedet er mørkt? Kun på DVD afspilningen.
3. Billedet er dårligt justeret. Dvs. at ved 4:3 afspilning, er der øverst i venstre side af billedet en tiltning som buer indad? Som om hjørnet lige er cuttet skråt indad?
4. Hele billedet/skærmen er enten lagt forkert i selve kassen, ellers er der noget andet helt galt. Hvis jeg måler den sorte ramme omkring selve billedet, så er der i bunden-venstre side 1cm op til billedet og i bunden-højre side 3 cm op til billedet? Det er skævt!
5. Det værste er dog afspilningen af TV signal. Det er som om lysstyrken småflimrer/blinker, men kun i et område i venstre side af billedet. Det er helt slemt når jeg kører en 16:9 fra TV, så står hele venstre side og blinker/flimrer? Det er ikke meget, men ekstremt generende når man er klar over det? Der er ingen regnbuefarver efter højttalere eller andet. Problemet var der fra dag 1, inden højttalerne blev placeret (80-100cm fra skærmen)
Jeg lever med elendig lyd, det er jeg ligeglad med, men købte TVet grundet det ekstremt gode billede, men det bliver bare ødelagt af ovenstående :-( Så, jeg hånede i kunne komme med nogle gode råd, så måske selv kunne udbedre nogle af fejlene, inden det skal til rep.
Jeg har mistanke til tuneren i TVet og en hylende spole, men aner ikke noget om det :-S
DVD afspilleren er en Pioneer DV 370 og virker upåklageligt på mit gamle Sony Trinitron TV. Scartkablet er et IXOS (kan ikke huske modellen, men kostede 1500kr og var en ældre topmodel)
På forhånd mange tak for hjælpen
|