Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips PW9509 mandags model? Flimmer/hyl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pelle Pirat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg købte et PW9509 her i november 2005, da de var kommet i en god butik i Århus til en fin pris ;-), hvilket jeg var meget glad for.

Det bruges hovedsageligt til DVD afspilning, men selvfølgelig også til almindelig TV. Jo mere jeg har brugt det, jo flere fejl er der dukket op :-S

1. Efter 20-30 minutter opstår der en ekstrem høj hyletone i cirka 5-10 minutter, og holder så op igen.??

2. Ved DVD afspilning er der 2 store brede lodrette mørke bjælker tværs ned over skærmen, som ses når billedet er mørkt? Kun på DVD afspilningen.

3. Billedet er dårligt justeret. Dvs. at ved 4:3 afspilning, er der øverst i venstre side af billedet en tiltning som buer indad? Som om hjørnet lige er cuttet skråt indad?

4. Hele billedet/skærmen er enten lagt forkert i selve kassen, ellers er der noget andet helt galt. Hvis jeg måler den sorte ramme omkring selve billedet, så er der i bunden-venstre side 1cm op til billedet og i bunden-højre side 3 cm op til billedet? Det er skævt!

5. Det værste er dog afspilningen af TV signal. Det er som om lysstyrken småflimrer/blinker, men kun i et område i venstre side af billedet. Det er helt slemt når jeg kører en 16:9 fra TV, så står hele venstre side og blinker/flimrer? Det er ikke meget, men ekstremt generende når man er klar over det? Der er ingen regnbuefarver efter højttalere eller andet. Problemet var der fra dag 1, inden højttalerne blev placeret (80-100cm fra skærmen)

Jeg lever med elendig lyd, det er jeg ligeglad med, men købte TVet grundet det ekstremt gode billede, men det bliver bare ødelagt af ovenstående :-( Så, jeg hånede i kunne komme med nogle gode råd, så måske selv kunne udbedre nogle af fejlene, inden det skal til rep.

Jeg har mistanke til tuneren i TVet og en hylende spole, men aner ikke noget om det :-S

DVD afspilleren er en Pioneer DV 370 og virker upåklageligt på mit gamle Sony Trinitron TV. Scartkablet er et IXOS (kan ikke huske modellen, men kostede 1500kr og var en ældre topmodel)

På forhånd mange tak for hjælpen

Til top Vis Pelle Pirat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pelle Pirat

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Det er nok ikke selve tuneren der hyler men nok nærmere sweep generatoren... men hvis det er meget hørbart, så vil jeg da se at få det sendt på værksted, for så der går nok ikke evigheder før komponenterne får rystet sig løs! (EDIT: eller lakken på højspændingstrafoen bliver slidt igennem, og så forsvinder afbøjningen ihvertfald, hvis den brænder af...)

Men det lyder jo også somom det slet ikke er kalibreret, når du siger billedet buger osv.?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Pelle Pirat skrev:

Hej med jer

Jeg købte et PW9509 her i november 2005, da de var kommet i en god butik i Århus til en fin pris ;-), hvilket jeg var meget glad for.

Det bruges hovedsageligt til DVD afspilning, men selvfølgelig også til almindelig TV. Jo mere jeg har brugt det, jo flere fejl er der dukket op :-S

1. Efter 20-30 minutter opstår der en ekstrem høj hyletone i cirka 5-10 minutter, og holder så op igen.??

2. Ved DVD afspilning er der 2 store brede lodrette mørke bjælker tværs ned over skærmen, som ses når billedet er mørkt? Kun på DVD afspilningen.

3. Billedet er dårligt justeret. Dvs. at ved 4:3 afspilning, er der øverst i venstre side af billedet en tiltning som buer indad? Som om hjørnet lige er cuttet skråt indad?

4. Hele billedet/skærmen er enten lagt forkert i selve kassen, ellers er der noget andet helt galt. Hvis jeg måler den sorte ramme omkring selve billedet, så er der i bunden-venstre side 1cm op til billedet og i bunden-højre side 3 cm op til billedet? Det er skævt!

5. Det værste er dog afspilningen af TV signal. Det er som om lysstyrken småflimrer/blinker, men kun i et område i venstre side af billedet. Det er helt slemt når jeg kører en 16:9 fra TV, så står hele venstre side og blinker/flimrer? Det er ikke meget, men ekstremt generende når man er klar over det? Der er ingen regnbuefarver efter højttalere eller andet. Problemet var der fra dag 1, inden højttalerne blev placeret (80-100cm fra skærmen)

Jeg lever med elendig lyd, det er jeg ligeglad med, men købte TVet grundet det ekstremt gode billede, men det bliver bare ødelagt af ovenstående :-( Så, jeg hånede i kunne komme med nogle gode råd, så måske selv kunne udbedre nogle af fejlene, inden det skal til rep.

Jeg har mistanke til tuneren i TVet og en hylende spole, men aner ikke noget om det :-S

DVD afspilleren er en Pioneer DV 370 og virker upåklageligt på mit gamle Sony Trinitron TV. Scartkablet er et IXOS (kan ikke huske modellen, men kostede 1500kr og var en ældre topmodel)

På forhånd mange tak for hjælpen

Ja, mandags-model. Tilbage med det i en fart.

Mit havde desuden noget a la det samme problem med at billedet er skævt. Det rettede den kære tv-mand ved at gå ind i service-menuen.

Hvad med tiden - passer den på dit tv? Mit taber tid, hvilket gør en lang række funktioner i tekst-tv direkte ubrugelige. Men til DVD er det en lækker kasse. 

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

Pelle Pirat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Har faktisk ikke lagt mærke til om det taber tid, men er også liiidt ligeglad, jeg skal KUN bruge billedet, men det fungerer desværre ikke  Men, jeg vil gerne tjekke det selvfølgeligt.

Jeg kontaktede butikken for at høre hvad jeg skulle gøre, og de sagde jeg skulle kontakte et serviceværksted, men allerhelst vil jeg have det byttet, er det muligt monstro? Der er så meget galt med det at jeg tvivler på at det nogensinde bliver 100% godt Med alt respekt for TV reperatører selvfølgellig!

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Det bestemmer butikken suverænt om de vil bytte eller sende til rep.

Jeg mener der skal gå op til 2 eller 3 gange før du kan kræve et nyt eller pengene tilbage.

Philips har jo heldigvis en god serviceordning (har jeg ladet mig fortælle) hvor værkstedet henter og bringer og så vidt jeg ved så får du et reserve fjernsyn i rep. perioden.
Det er da meget god service

Men der er jo ikke andet andet at gøre end at få det til rep. de kan jo bedst vurdere om det kan betale sig at lave det eller om du skal have et nyt?

Det er jo absolut et fedt fjernsyn, jeg har selv 9570'eren som virker helt perfekt

Men held og lykke med det, håber det kommer til at virke igen uden alt for mange problemer.

Pelle Pirat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Ja, det skal ski bare til rep, andet er der ikke i det. Det er jo et odentligt skrummel, så håber jeg kan få det afhentet.

Kunne være fint at få det byttet, men kan det reppes, så er det helt fint for mig, så det er skam ikke fordi jeg vil gøre alt for at få det byttet, bare mit billede bliver tip top

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes