Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 13:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna Acoustics Strauss kombi H&K 8500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Er brændt varm på Vienna Acoustics Strauss. Har læst de kræver meget af en forstærker og ville høre om min Harman Kardon AVR8500 ville kunne magte disse højtalere. Ved godt, det er lidt overkill, men tænker på om der er nok effekt i min surroundforstærker. Har planer om at bygge videre på mit nuværende anlæg!

Kom med jeres bud?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Det kan den godt - de er krævende, men ikke SÅ krævende og AVR-8500 har ret store nosser

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2006 kl. 02:55 | IP-adresse registreret  

Ronin har hørt du har en MARK LEVINSON NO. 331 til salg, har tænkt på at køre preout på fronterne på min H&K 8500 og bruge Mark Levinson til at trække fronterne. Men problemet er jo jeg bruger H&K 8500 som processor, er det muligt at bruge en forforstærker til stereo og stadig have surroundsound? Eller er det helt overflødigt?

Andre er velkomne til at svare på denne tråd!

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Hej Jack D.. jeg er enig med Ronin... jeg har selv at par B&W 803 nautilus som kører på min H/K DPR2005 uden problemer... du skal tænke på at H/K har ret mange krafter trods de få watt

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Ronin har hørt du har en MARK LEVINSON NO. 331 til salg, har tænkt på at køre preout på fronterne på min H&K 8500 og bruge Mark Levinson til at trække fronterne. Men problemet er jo jeg bruger H&K 8500 som processor, er det muligt at bruge en forforstærker til stereo og stadig have surroundsound? Eller er det helt overflødigt?

Andre er velkomne til at svare på denne tråd!

Ja, det kan du sagtens - effekttrinet kører også med i surround, og det er absolut ikke nødvendigvis en ulempe! Det er derfor at der er pre-out på den - så har man muligheden for at udbygge med andre forstærkere med tiden....

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Ronin og andre hvis de kan svare. Hva med procceseren, eller hvad man kalder det i min H&K det er jo ikke lige frem den bedste i stereo. Kunne man smide en forforstærker ind, der klarer stereo delen og lade min AVR 8500 om surround?

Preout på min AVR bliver til sat til Mark Levinson forstærkeren.

Er det muligt på Mark Levinson forstærken at sætte en forforstærker på der kun blive brugt til stereo?

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Ronin og andre hvis de kan svare. Hva med procceseren, eller hvad man kalder det i min H&K det er jo ikke lige frem den bedste i stereo. Kunne man smide en forforstærker ind, der klarer stereo delen og lade min AVR 8500 om surround?

Preout på min AVR bliver til sat til Mark Levinson forstærkeren.

Er det muligt på Mark Levinson forstærken af sætte en forforstærker på der kun blive brugt til stereo?

Mark Levinson laver en forforstærker med surround loop på (ved ik' helt hvordan det virker ), men send en PB til L.B. herinde  - han har sådan en fætter hvor han skyder en surround receiver ind imellem ML pre'en og effekten og når han hører stereo kører han udenom surround-tingen (loop)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes