Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 22:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: h/k avr 7300 blæserstøj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cossi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Har lige købt en avr 7300 .
Jeg syntes at blæseren  larmer lidt for meget , det hjælper lidt at slå billedkonventeringen fra(tip fra lydspecialisten) , men blæseren kører stadigt og larmer lige rigeligt.
er der andre der har samme støj gener med deres avr7300 og er der mulighed for at skifte blæseren ud med en mere støjsvag ? 
 
Til top Vis cossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cossi
 
cossi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej igen.
Er der slet ikke andre end mig, der har en H/k avr 7300.
Jeg kunne godt tænke mig og vide om det er (standart) at blæseren skal køre så meget.
Er der nogen der kan hjælpe.
Mvh
Michel   
Til top Vis cossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cossi
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Er det meget slemt, står selv og overvejer sådan en fætter...

 



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Blæseren burde kun køre når/hvis effekttrinet når en hvis temperatur - jeg kunne godt forledes til at tro at der er en fejl i 7300´eren. Dem jeg har oplevet, har ikke døjet med problemet på nogen måde.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
cossi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

jeg syntes personligt at den larmer lige rigeligt. man kan svagt høre lidt støj , under stille sener (når at man ser film) det er lidt træls. men blæseren
burde bare ikke køre hele tiden. for der er masser at køleribber til at køle lytterne og ringkernen. Den skal kun efter min mening køre når
billedkonventeringen er slået til(for at køle den del af forstærkeren) hvis det er normalt at den skal køre, så kunne man måske mindske støjen ved
at smide den ind i et rack eller lign.
bortset fra det, så har jeg haft en Dpr 2005 og en avr 630..og de kan slet ikke følge med Avr7300. den spiller sgu godt og kan levere varen til film.
men lån da en med hjem hvis du har mulighed for det,og bedøm selv.
Til top Vis cossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cossi
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

okay, har også selv fået en demonstration af den, jeg blev da heller ikke skuffet på nogen måde, valget står også mellem den og DPR 2005! hvad med billedkonverteren, er den pengene værd?

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
cossi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

bruger ikke selv billedkon. men den skulle være rigtig god.
dpr2005 var jeg xtrem skuffet over. jeg testede den mod en avr630. der var meget mere kraftoverskud i 630. jeg syntes at dpr 2005 er alt for dyr
i forehold til det den kan levere.er ikke imponeret over de digitale watt.
7300 er i en helt anden klasse ,den spiller og lyder bedre i alt. men det er jo bare min mening.
Til top Vis cossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cossi
 
Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 27 April 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

AVR7300 Starter blæseren efter godt et minuts tid - DET ER STANDARD!

 

 

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78
 
cossi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

7300 eren er død.. den vil ikke tændes for. den går bare tilbage på standby når man tænder for den. har lige fået den tilbage fra scala hifi efter 2 LANGE mdr..de kunne ikke finde fejlen. sur røv. nu må den lige en tur forbi h/k.så må jeg håbe at de kan finde fejlen..det er bare træls(på godt jydsk)
Til top Vis cossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cossi
 
cossi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 22 November 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

7300 eren kører igen..skønt.. syntes lige jeg ville fortælle hvad der var galt..

     Harman servicecenter fandt fejlen lyn hurtigt,og der er blevet skiftet et (3 channel board)

     Pris på det plus arb. løn 4059,53krgodt betalt.

     Så den er ved at være temmelig dyr. skidt pyt ,den sparker atter røv igen...cossi

Til top Vis cossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cossi
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 23 November 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

cossi skrev:

7300 eren kører igen..skønt.. syntes lige jeg ville fortælle hvad der var galt..

     Harman servicecenter fandt fejlen lyn hurtigt,og der er blevet skiftet et (3 channel board)

     Pris på det plus arb. løn 4059,53krgodt betalt.

     Så den er ved at være temmelig dyr. skidt pyt ,den sparker atter røv igen...cossi

Den er vel lavet under garanti ?



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
98oktan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 24 November 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

købte den brugt. så måtte selv  punge udmvh cossi
Til top Vis 98oktan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 98oktan Besøg 98oktan's Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 24 November 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

98oktan skrev:
købte den brugt. så måtte selv  punge udmvh cossi

av av, den var slem  - håber det spiller nu



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Mr. HIFI
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 November 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter en ny surround receiver. Er der nogen, der ved noget om AVR 745, og er den at foretrække fremfor AVR 7300?
Til top Vis Mr. HIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. HIFI
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 02 December 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke kunne udtale mig om AVR 745, men det vil overraske mig meget såfremt AVR 745  er at foretrække fremfor AVR 7300.  Jeg har selv en AVR 7300 og jeg glæder mig hver dag over receiveren, den leverer simpelthen en fremragende lydkvalitet. Min personlige holdning er, at med de priser du pt. kan finde på AVR 7300, så er det den receiver hvor du får bedst "value for money".
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Mr. HIFI
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 05 December 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

HiFi4-me skrev:
Jeg skal ikke kunne udtale mig om AVR 745, men det vil overraske mig meget såfremt AVR 745  er at foretrække fremfor AVR 7300.  Jeg har selv en AVR 7300 og jeg glæder mig hver dag over receiveren, den leverer simpelthen en fremragende lydkvalitet. Min personlige holdning er, at med de priser du pt. kan finde på AVR 7300, så er det den receiver hvor du får bedst "value for money".

Det lyder, som om det er AVR 7300 jeg skal undersøge lidt nærmere på. Er der nogen, der har gode inputs om AVR 7300's forcer i forhold til andre rerceivere i samme prisklasse?

Til top Vis Mr. HIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. HIFI
 
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 813
Sendt: 09 December 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hey

Blæserstøjen er der også på min AVR 7300, den er helt standard som R78 skrev..

Dog skal det siges at den ikk irretere mig så meget, men jeg ville gerne ha undgået den...

Min 7300 er placeret på et Audio Magic Hepta rack med masser af luft omkring den, og min stue temperatur omkring 20C..

Ang valg af AVR 745'eren så er prisen ikk just med den, vejl pris er godt 22000Kr og AVR 7300 kan findes til 13500Kr på nettet...

Forskellen er HDMI tilslutninger, og stereo sub kanal og AVR 745 har så en smule lavere effekt på alle kanaler...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 09 December 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Der er ingen blæsere på AVR8500 (jeg har ihvertfald ikke hørt den endnu så ), men den bliver tilgengæld varm ad h****** til - nå, men så ved man der bliver gået til stålet når fyret begynder at regulere rumtemperaturen nedad

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 12 December 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jeg synes AVR 7300 har mange forcer, men en særlig force som er lækker og som jeg vil fremhæve er, at den har Standbye-trafo, som forvarmer komponenterne, når apparatet er i standby. Dette betyder, at når man starter receiveren op, så bliver den hurtigere varm og mere blød i lyden end andre receivere der ikke har tilsvarende feature.

 

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Mr. HIFI
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 18 December 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Efter at have hørt så meget godt om AVR 7300 er jeg jo ganske enkelt nødt til at få lyttet til den. Er der nogen der ved, hvor i københavnsområdet man kan få et lyt?
Til top Vis Mr. HIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. HIFI
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes