| Forfatter |
|
cossi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt en avr 7300  .
Jeg syntes at blæseren larmer lidt for meget , det hjælper lidt at slå billedkonventeringen fra(tip fra lydspecialisten) , men blæseren kører stadigt og larmer lige rigeligt.
er der andre der har samme støj gener med deres avr7300 og er der mulighed for at skifte blæseren ud med en mere støjsvag ?
|
| Til top |
|
| |
cossi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Er der slet ikke andre end mig, der har en H/k avr 7300.
Jeg kunne godt tænke mig og vide om det er (standart) at blæseren skal køre så meget.
Er der nogen der kan hjælpe.
Mvh
Michel
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blæseren burde kun køre når/hvis effekttrinet når en hvis temperatur - jeg kunne godt forledes til at tro at der er en fejl i 7300´eren. Dem jeg har oplevet, har ikke døjet med problemet på nogen måde.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
cossi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes personligt at den larmer lige rigeligt. man kan svagt høre lidt støj , under stille sener (når at man ser film) det er lidt træls. men blæseren
burde bare ikke køre hele tiden. for der er masser at køleribber til at køle lytterne og ringkernen. Den skal kun efter min mening køre når
billedkonventeringen er slået til(for at køle den del af forstærkeren) hvis det er normalt at den skal køre, så kunne man måske mindske støjen ved
at smide den ind i et rack eller lign.
bortset fra det, så har jeg haft en Dpr 2005 og en avr 630..og de kan slet ikke følge med Avr7300. den spiller sgu godt og kan levere varen til film.
men lån da en med hjem hvis du har mulighed for det,og bedøm selv.
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cossi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
bruger ikke selv billedkon. men den skulle være rigtig god.
dpr2005 var jeg xtrem skuffet over. jeg testede den mod en avr630. der var meget mere kraftoverskud i 630. jeg syntes at dpr 2005 er alt for dyr
i forehold til det den kan levere.er ikke imponeret over de digitale watt.
7300 er i en helt anden klasse ,den spiller og lyder bedre i alt. men det er jo bare min mening.
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AVR7300 Starter blæseren efter godt et minuts tid - DET ER STANDARD!
|
| Til top |
|
| |
cossi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
 7300 eren er død.. den vil ikke tændes for. den går bare tilbage på standby når man tænder for den. har lige fået den tilbage fra scala hifi efter 2 LANGE mdr..de kunne ikke finde fejlen. sur røv. nu må den lige en tur forbi h/k.så må jeg håbe at de kan finde fejlen..det er bare træls(på godt jydsk)
|
| Til top |
|
| |
cossi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
7300 eren kører igen..skønt.. syntes lige jeg ville fortælle hvad der var galt..
Harman servicecenter fandt fejlen lyn hurtigt,og der er blevet skiftet et (3 channel board)
Pris på det plus arb. løn 4059,53kr godt betalt.
Så den er ved at være temmelig dyr. skidt pyt ,den sparker atter røv igen...cossi
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
cossi skrev:
|
7300 eren kører igen..skønt.. syntes lige jeg ville fortælle hvad der var galt..
Harman servicecenter fandt fejlen lyn hurtigt,og der er blevet skiftet et (3 channel board)
Pris på det plus arb. løn 4059,53kr godt betalt.
Så den er ved at være temmelig dyr. skidt pyt ,den sparker atter røv igen...cossi
|
|
|
Den er vel lavet under garanti ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
98oktan Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
købte den brugt. så måtte selv punge ud  mvh cossi
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
98oktan skrev:
købte den brugt. så måtte selv punge ud mvh cossi |
|
|
av av, den var slem - håber det spiller nu  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Mr. HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter en ny surround receiver. Er der nogen, der ved noget om AVR 745, og er den at foretrække fremfor AVR 7300?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke kunne udtale mig om AVR 745, men det vil overraske mig meget såfremt AVR 745 er at foretrække fremfor AVR 7300. Jeg har selv en AVR 7300 og jeg glæder mig hver dag over receiveren, den leverer simpelthen en fremragende lydkvalitet. Min personlige holdning er, at med de priser du pt. kan finde på AVR 7300, så er det den receiver hvor du får bedst "value for money".
|
| Til top |
|
| |
Mr. HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HiFi4-me skrev:
| Jeg skal ikke kunne udtale mig om AVR 745, men det vil overraske mig meget såfremt AVR 745 er at foretrække fremfor AVR 7300. Jeg har selv en AVR 7300 og jeg glæder mig hver dag over receiveren, den leverer simpelthen en fremragende lydkvalitet. Min personlige holdning er, at med de priser du pt. kan finde på AVR 7300, så er det den receiver hvor du får bedst "value for money". |
|
|
Det lyder, som om det er AVR 7300 jeg skal undersøge lidt nærmere på. Er der nogen, der har gode inputs om AVR 7300's forcer i forhold til andre rerceivere i samme prisklasse?
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Blæserstøjen er der også på min AVR 7300, den er helt standard som R78 skrev..
Dog skal det siges at den ikk irretere mig så meget, men jeg ville gerne ha undgået den...
Min 7300 er placeret på et Audio Magic Hepta rack med masser af luft omkring den, og min stue temperatur omkring 20C..
Ang valg af AVR 745'eren så er prisen ikk just med den, vejl pris er godt 22000Kr og AVR 7300 kan findes til 13500Kr på nettet...
Forskellen er HDMI tilslutninger, og stereo sub kanal og AVR 745 har så en smule lavere effekt på alle kanaler...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen blæsere på AVR8500 (jeg har ihvertfald ikke hørt den endnu så  ), men den bliver tilgengæld varm ad h****** til - nå, men så ved man der bliver gået til stålet når fyret begynder at regulere rumtemperaturen nedad  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes AVR 7300 har mange forcer, men en særlig force som er lækker og som jeg vil fremhæve er, at den har Standbye-trafo, som forvarmer komponenterne, når apparatet er i standby. Dette betyder, at når man starter receiveren op, så bliver den hurtigere varm og mere blød i lyden end andre receivere der ikke har tilsvarende feature.
|
| Til top |
|
| |
Mr. HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have hørt så meget godt om AVR 7300 er jeg jo ganske enkelt nødt til at få lyttet til den. Er der nogen der ved, hvor i københavnsområdet man kan få et lyt?
|
| Til top |
|
| |