Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 11:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Fejlfinding på Teac T1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har problemer med mit drev.

Købte det brugt for 1 år siden, allerede opgraderet med clock 2. Spillede perfekt i 3 måneder men ville pludselig ikke læse cd'en. Røg en tur på værksted hvor de ikke kunne nogen fejl men rensede laseren. Spillede fejlfrit det næste halve år.

På det tidspunkt valgte jeg faktisk at skille mig af med det og min AN dac for at prøve noget andet. Ny ejer fik dog samme problemer og jeg tog det retur og betalte naturligvis manden tilbage incl fragt.

Min mistankte gik på at hårdhændet behandling af Post Danmark måske havde givet laseren dødsstødet. Er jo trods alt ikke en ny maskine.

Atter en tur på værksted, hvor de skiftede laseren.

1696,88 kr fattigere og 14 dage senere gør den det f..... igen.

Nogen forslag til hvad værkstedet skal kigge efter ?

Min egen mistanke går denne gang på en måske lidt skrøbelig montering af den "nye" clock, idet printet står vinkelret på hovedprintet og ser ud som om det kun har fat via et par lodninger.

Jeg ville blive meget glad for et par gode råd.

mvh

Thomas P

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej

Jeg har problemer med mit drev.

Købte det brugt for 1 år siden, allerede opgraderet med clock 2. Spillede perfekt i 3 måneder men ville pludselig ikke læse cd'en. Røg en tur på værksted hvor de ikke kunne nogen fejl men rensede laseren. Spillede fejlfrit det næste halve år.

På det tidspunkt valgte jeg faktisk at skille mig af med det og min AN dac for at prøve noget andet. Ny ejer fik dog samme problemer og jeg tog det retur og betalte naturligvis manden tilbage incl fragt.

Min mistankte gik på at hårdhændet behandling af Post Danmark måske havde givet laseren dødsstødet. Er jo trods alt ikke en ny maskine.

Min egen mistanke går denne gang på en måske lidt skrøbelig montering af den "nye" clock, idet printet står vinkelret på hovedprintet og ser ud som om det kun har fat via et par lodninger.

Jeg ville blive meget glad for et par gode råd.

mvh

Thomas P

Hej Thomas...

Kan du præcisere hvad du mener med at maskinen 'ikke vil læse'?

F.eks:

Kan den slet ikke læse 'indholdsfortegnelsen' (TOC) på cd'en?

Har den 'bare' problemer med enkelte numre?

Har den problemer med at læse enkelte (hele) cd'er?

osv....

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hi Nilau

Teac har jo haft ry for ikke at ville spille kopierede cd'er. Det er dog ikke tilfældet i denne sammenhæng.

Når jeg lægger en skive i maskinen og trykker play, kan man høre den kører laseren i stilling, og går efterfølgende så i stå. Den "clamper" cd'en ok men rotationen af drev stopper umiddelbart med det samme. Lyset går ud i play knappen, og der står ikke noget i displayet. Maskinen går ganske enkelt i stå, som hvis man havde trykket play uden en skive i skuffen. Det er forøvrigt uafhængigt af hvorvidet man prøver via fjern betjeningen.

Jeg prøvede igen her til morgen og samme situation. Prøvede igen her til middag og nu ingen problemer. Ville pludselig spillede, og accepterede at jeg skiftede cd med det samme.

Det skal siges at jeg prøvede at puste skuffen af med luft via munden. Det kunne jo indikere støv, men maskinen er dog meget ren, og står højt over gulvet, så umiddelbart  har jeg svært ved at tro det. Specielt fordi den lige kommer fra værkstedet.

Kan det være statisk elektricitet ? Evt. manglende udligningsforbindelse til dac'en via den separate "ground" tilslutning bag på maskinen ?

Gode råd modtages med glæde. Jeg er ærlig talt ved at blive en smule fustreret.

mvh

Thomas P

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej...

Ja, det er jo et 'kedeligt' problem. Og så endda periodisk!

Men det ser ud til, at i de tilfælde hvor maskinen stopper efter et øjeblik, er tale om, at cd'en slet ikke bliver læst. Jeg tror du skal ha' en 'rigtig' tekniker til at se på sagen. Jeg er dog ret overbevist om, at der ikke er tale om et 'dyrt' problem.

Jeg bruger i øvrigt også Teac-drev, og der er absolut ingen problemer med at læse hjemmebrændte cd'er!

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

mvh

Thomas P

- Hej Thomas!!

Hvilket værksted bruger du?? - Ved du om man har renset og smurt glideskinnerne til laseren, samt de ting umiddelbart omkring??

T1 er ikke noget der umiddelbart har ry for at lave fejl, den digitale del, stryring mm. er for øvrigt magen til i VRDS10.

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft problemer emd et TEAC drev engang. Det var et P700 drev. Det havde faktisk samme problem.
Man kunne tage CD'en ud og ind et par gange, og så pludselig læste den skive. Når først den havde "accepteret" skiven, kunne man spille den igen og igen.
Løsningen her blev, at drevet blev skilt totalt ad. Alle bevægelige dele blev renset og smurt, og siden har drevet fungeret uden problemer. Jeg har da ihvertfald ikke hørt noget andet fra ham der senere købte det af mig.

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau, Niller og Hurtig

Tak for jeres indlæg.

Nej det er ikke en situation jeg umiddelbart havde forventet med dette drev's ry.

Hvorom alting er, det er nu returneret til værkstedet (lokalt i Esbjerg tilhørende en af byens radio/tv forretninger - navn starter med E.....) hvor de dog tog min returnering af det meget seriøst.

I får en opdate

Mange venlige hilsner

Thomas P

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Var det ikke nemmere at kobe et nyt drev.Da T1 ikke er i saa hoj kurs.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
Var det ikke nemmere at kobe et nyt drev.Da T1 ikke er i saa hoj kurs.

Tanken strejfede mig i weekenden. Men med 2300 kr for drevet for et år siden, plus 1700 til en ny laser incl arbejdsløn og moms, står den mig nu i 4000 kr. Det er for så vidt ok, hvis man tager i betragtning at den så burde holde i min 5 år endnu. Hvis jeg skrotter den nu er det jo 4000 lige ud af vinduet, plus omkostninger til et andet drev. Så indtil videre holder jeg på den.

mvh

Thomas P 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes