| Forfatter |
|
Jeener Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 
Jeg har, som mange andre herinde, været et smut inde i et af Alfaviews butikker og forelsket mig i et 37" DELUXE LCD til 15.000.- Kan det anbefales? eller er der noget der til samme pris kan matche design og spec.
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når noget hedder DELUXE er det som regel ikke DELUXE, bare en general tanke.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget ku jo tyde på,at Hifigalleriet måske formår,at sælge et parti af Samsungs 40" EISA vinder til en 16-17.000 DKR.Den ville jeg i så fald vælge !
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
37" DELUXE LCD til 15.000, er der ikke meget "DELUXE i"  . Og jeg tror heller ikke der er mange herinde der forelsket i Alfaview  , Kik heller efter Samsung - Philips - LG - JVC osv, ja uha de er dyrere men de er også pæne at se på når de er tændt. __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der overhovedet nogen (ud over dem, der har købt et AlfaView), der har set det tændt med tv-signal?
Anders
|
| Til top |
|
| |
Jeener Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
andefeldt skrev:
Findes der overhovedet nogen (ud over dem, der har købt et AlfaView), der har set det tændt med tv-signal?
Anders
|
|
|
Ja, i deres butik i Kulturcentret i Lyngby viser de alm tv signal - men stadig igennem en selector.
Jeener
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, jeg har set det i Århus, det var det ikke meget ved.
|
| Til top |
|
| |
Jeener Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klander skrev:
37" DELUXE LCD til 15.000, er der ikke meget "DELUXE i" . Og jeg tror heller ikke der er mange herinde der forelsket i Alfaview , Kik heller efter Samsung - Philips - LG - JVC osv, ja uha de er dyrere men de er også pæne at se på når de er tændt. |
|
|
Ok, jeg er også klar over Porsche er klart federe end en Skoda - men også en del dyere!! Kan du anbefale mig et Samsung - Philips - LG - JVC til 15.000.- der er kan matche dette Alfaview design og specs ?
|
| Til top |
|
| |
Jeener Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman skrev:
| Jep, jeg har set det i Århus, det var det ikke meget ved. |
|
|
Altså jeg vil sige at inden jeg besøgte Alfaviews butik i Lyngby var jeg en tur i Elgiganten for at se hvad de havde - der kiggede jeg på et Sony de har på bud i denne uge - det stod med tv signal uden selector - det var næsten ikke til at holde ud at kigge på!!!!!
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jeener Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
A´ hva? hva vil det sige??
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeener skrev:
|
A´ hva? hva vil det sige??
|
|
|
Kom til at skrive noget negativt om den person, de bruger som reklameblikfang - Frederik Fetterlein... gys... . Der er vist imod reglerne for brug af forum.
Men ellers er det da meget lækre skærme og kun 8ms responstid og rimeligt kontrastforhold for LCD __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeener skrev:
Klander skrev:
37" DELUXE LCD til 15.000, er der ikke meget "DELUXE i" . Og jeg tror heller ikke der er mange herinde der forelsket i Alfaview , Kik heller efter Samsung - Philips - LG - JVC osv, ja uha de er dyrere men de er også pæne at se på når de er tændt. |
|
|
Ok, jeg er også klar over Porsche er klart federe end en Skoda - men også en del dyere!! Kan du anbefale mig et Samsung - Philips - LG - JVC til 15.000.- der er kan matche dette Alfaview design og specs ? |
|
|
Ikke til 15KKr. - men et 40" til 3.500 mere... http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158311
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeener skrev:
|
[QUOTE=Klander]37" DELUXE LCD til 15.000, er der ikke meget "DELUXE i" . Og jeg tror heller ikke der er mange herinde der forelsket i Alfaview , Kik heller efter Samsung - Philips - LG - JVC osv, ja uha de er dyrere men de er også pæne at se på når de er tændt. |
|
|
Ok, jeg er også klar over Porsche er klart federe end en Skoda - men også en del dyere!! Kan du anbefale mig et Samsung - Philips - LG - JVC til 15.000.- der er kan matche dette Alfaview design og specs ?
Ikke til den pris "der får du hvad du betaler for" men for 3-5k mere evt et Samsung Samsung LE-40M51B til 18,299 kr eller et Samsung Samsung LE40M61B til 20,999 kr og de slår begge Alfaén med lethed, jeg har selv det sidste og har set et Alfa lcd i Århus, det var pænt "slukket" __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
Jeener Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Jeener skrev:
Klander skrev:
|
|
Ok, jeg er også klar over Porsche er klart federe end en Skoda - men også en del dyere!! Kan du anbefale mig et Samsung - Philips - LG - JVC til 15.000.- der er kan matche dette Alfaview design og specs ? |
|
|
Ikke til 15KKr. - men et 40" til 3.500 mere... http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158311
|
|
|
Ok, jeg vil lige understrege at jeg ikke har en pip forstand på disse tv!!(det er jo derfor jeg spør jer ) Vores 12 år gamle 28" er bare ved at gi op, så det er på tide at købe et nyt.
Jeg har fulgt et af de link, længere oppe i debaten .... http://hifigalleriet.dk/index.php?main_page=product_info& ;cPath=2_42&products_id=116 .... hva er så bedst det samsung eller sony? de ligger jo nogenlunde i samme prisniveau.
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung er bedre end Sony de bruger samme paneler, men ikke samme elektronik.
__________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du i ser tråden om Samsungs plasma,så bliver det tilkendegivet,at Samsung LE40M61B måske snart kommer på bud til 16-17 kilo.Hvis det er 16500dkr så er der vel ikke noget,at være i tvivl om??
|
| Til top |
|
| |
Jeener Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| Hvis du i ser tråden om Samsungs plasma,så bliver det tilkendegivet,at Samsung LE40M61B måske snart kommer på bud til 16-17 kilo.Hvis det er 16500dkr så er der vel ikke noget,at være i tvivl om?? |
|
|
Det ved jeg ikke om der er.... hvad er det der gør dette Samsung tv bedre? ... så vidt jeg kan se er der kun 1 tuner i og en lysstyrke på 500 mod 2 tunere og 600. Men kontrasten er på 5000 i Samsung og 1200 i Alfaview og det er da en forskel. Har det meget at sige?
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tekniske data viser ikke alt. Prøv at se Samung'en i funktion - den er formentlig markedets bedste LCD pt.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg indrømmer blankt,at jeg ikke her set Alphaview.
Hvis der er nogen troværdighed i priser,så tæller EISA kåringen,som markedets bedste LCD tv, til Samsungs fordel.
Featuren m 2 tunere er ret ligegyldig hvis produktet har PIP.Fladskærme kræver under alle omstændigheder Selector eller digital parabol, - og der har man så tuner nr 2 .
Kontrast og lysstyrke er voldsom vigtige - men samtidig taknemmeligt,at nedfælde på papir .
Nu får du så også 3" større billedareal m Samsung.Det har faktisk større effekt end man umiddelbart tror !
|
| Til top |
|
| |