Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell J3 modifikationer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Snell J3 er jo af mange en udskældt højttaler som "ikke er en rigtig Snell ligesom de gamle etc.". Faktum er dog at den lyder rigtig godt hvis den får de rigtige legekammerater og den er til at få for slik. Jeg er dog ret sikker på at den har meget mere potentiale end i standardudgaven, og jeg vil derfor til at eksperimentere lidt med den. Er der nogen der har erfaring med det?

Mine punkter indtil videre er:

1. Udskifte intern kabelføring (forslag modtages gerne)

2. Bypass´e drejemodstanden med en passende højkvalitets modtand.

3. Afstivning- evt. efterabe J/II modellen (hvis der er forskel)

4. Andre???

Lad høre fra Jer!

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

sprinter
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har haft selvsamme højtaler gennem 14 år på godt og ondt. At den er udskældt, er der rimelig god grund til, må jeg sige. Den er særdeles vanskelig at få til at spille ordentligt med flertallet af markedets forstærkere - den er klassens umulige elev. Jeg har afprøvet stort set de fleste intg forstærkere der har været  at købe gennem de år(Rega, Densen, Arkam, Cyrus, Pioneer, Marantz, Creek, AMC, Thule, Audiolab, Proton, Sugden, Denon, NAD og mange andre) jeg har haft den, og de eneste der gav et brugbart resultat til mig var Proton og Sugden. Jeg har så forsøgt flere forskellige tweaks, som du efterlyser - intern kabelskift x flere , bypasse drejemodstanden, alskens dæmpningsmateriale i større eller mindre mængder - jeg vender altid tilbage til det den er født med. Der hvor jeg har haft lidt succes, er ved at skifte standerne ud fra nogle med sand i til Evox-stander og henad vejen tune resten af mit setup ind. Du kan tjekke, om kantophænget på bas/mellemtonerne er ved at blive mørt og smuldre. Det gør de efter ca 10 år og giver en slap lyd til følge. Jeg fik nyt kantophæng på mine og det rettede lyden gevaldigt op. Men jeg lytter da også gerne til nye erfaringer, selvom jeg nok må sige, at jeg har opgivet at ændre på dem for nuværende.

MVH 

Til top Vis sprinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sprinter

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Du kan måske hente noget inspiration hos audio note, de laver en an j, der efter mit indtryk er en modificeret udgave af snell, om det er til det bedre aner jeg ikke. Har selv an j og er glad for dem. Kender den ikke i den originanale udgave.

mvh  

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Har i prøvet at udskifte kondensatorerne i delefiltret?
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Dejligt med lidt respons!

Det er dog også min erfaring at den er svær at få til at spille rigtigt, hvilket vel også er grunden til at den er blevet så udskældt. Og gæt engang hvad jeg spiller med- Sugden A48 III, som er blevet recapped med nye originale lytter, nye stelforbindelser og opjustering.

Før havde jeg Sugden A28 og Snell K/II, og jeg må nok sige at J/III og A48 er en noget mere sprælsk kombination. Jeg har sammenlignet J/III med den noget mere populære J/II- og jeg synes faktisk at III´erne er bedre.

I første omgang har jeg eksperimenteret med placering- grænsen mellem hvor bassen er for meget og for lidt er hårfin, og leger man lidt med kabler undervejs kan man blive rigtig forvirret! Jeg har dog de bedste resultater med et billigt Tara Labs kabel til 35 kr/m. I mit tilfælde er placering ca. 1/2 meter fra bagvæg optimalt og en lille smule toe-in.

Næste punkt bliver sand i standerne (pirates), hvilket igen kan afføde et nyt problem: for hvem siger at standerne skal fyldes helt op? Standerne har vel også en egenresonans som med den rigtige mængde af sand kan berige Snellernes karakteristika?

Ang. forskelle på Snell og Audio Note: jeg har lyttet på AN/K kontra Snell K/II, og efter min klare overbevisning er Snell den mest bamsede i lyden. Audio Note er mere analytisk og slank i præsentationen, hvilket ikke er min lydfilosofi.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej

At Snell skiftede lidt lydfilosofi næsten samtidig med at Hifi-klubben overtog Snell - var ikke Hifi-klubbens skyld, men det faktum, at Peter Snell var død et par år i forvejen.

Kevin Voecks var derfor i gang med en udskiftning af modellerne.

Man forsatte dog stadig med at parre enheder og delefiltre. Det ved jeg positivt - for jeg har udskiftet flere enheder/filtre.

Jeg synes ikke der er den kæmpe forskel på de oprindelige og de nye - med undtagelse af type K. Hvor den oprindelige - i samspil med det rigtige grej - kunne spille med magi.

Generelt er de nyere modeller lidt mere omgængelige - og kan spille godt på mere forskelligt grej.

PS: Har selv haft Snell E III og sugden A48 II - Ohh hvilken musikalsk kombination

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Det begynder jo så småt igen at ligne en af de utallige "Ægte/uægte Snell" diskussioner, hvilket slet ikke var meningen med denne tråd. Eftersom jeg bare er udstyret med to ører og en rimelig fornuftig holdning til hvad jeg hører kan jeg bare konstatere at:

1. J3 er uforskammet meget bedre end sit ry, men er utvivlsomt kritisk med hvilke legekammerater den får.

2. J2 er ikke en højttaler med knivskarpt perspektiv, bassen flommer ligeså meget som J3, dens tonale balance ligger længere væk fra naturlig lyd end J3, og den er dyrere.

I morgen henter jeg endnu et par J3 hjem til huset med nyrenoverede basenheder- jeg vender tilbage med erfaringerne omkring dette.

Skulle nogen være interesseret, har jeg et sæt E/III, J/II og J/III (billige!) til salg. Send en PM hvis dette har interesse. 

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det med de nye snell
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hej Japer!

Det går OK med de nye Snell´er. Bassen er væsentlig strammere, men det er også som om at de ikke ånder så frit som de gamle hærgede J/III´ere. Teoretisk set vil et renoveret ophæng jo aldrig blive som et nyt. Hvor lang tid har du spillet på de Snell´er? Jeg tænker på om de måske stadig mangler at blive spillet lidt til, så ophænget giver sig lidt.

Nicolai

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

20 timer tror jeg

Men jo ikke mig der har skiftet dem, men det ved du.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

sprinter
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 27 December 2004
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Giv det tid og "massage" - de skal jo spilles til igen. Jeg oplevede det samme som du, med at de ikke ligesom åndede frit i starten. Men bassen strammes gevaldigt op og hele lydbilledet bliver samlet igen efter års langsom men tiltagende slaphed. Derfor opleves det også temmelig voldsomt når det med et rettes op. Jeg tror, at der gik en lille måneds tid, så var de igen blødere i lyden - men på den fede måde.

MVH

Til top Vis sprinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sprinter

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Så gik der to år (knap). Blev snell'erne gode?
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes