Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Prutter du? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nej, dette er ikke et perverst indlæg, men jeg kunne bare godt tænke mig at høre om folk prøver at prutte om prisen når de handler hifi?

Ja jeg ved det godt, er jyde!

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Det skal man da gøre ellers snyder man sig selv

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig!  Både når jeg køber nyt (hvis det er en større handel) og med brugt specielt. Man sætter vel også altid selv prisen lidt højt, så kan man forhandle lidt og begge parter bliver glade.

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Altid!! Det SKAL man da!!!

Præcis på samme måde som når du går ned i Punkt1 og skal købe nye hårdehvidevarer.

Mindst 10% bør altid kunne lade sig gøre (medmindre varen er på tilbud), og ellers må man få "noget extra med" som fx kabler eller andet tilbehør.

Jeg har enkelte gange oplevet at prutning var udelukket, men det har så typisk været i de store, kommercielle kæder som ex Fona eller HiFi Klubben.

Det kommer selvfølgelig også an på hvor store beløb du køber for....

/Greg

Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Har man ting til salg i KSB her på sitet, har man nærmest indtryk af at folk tror at det er for sjov at man som sælger har sat en salgspris på annoncen. Det er rimeligt frustrerende, har man ikke råd til den angivne pris skal man ikke komme med mere eller mindre spøjse bud. Jeg har intet imod at folk prutter lidt om prisen, men selektiv blindhed er at spilde sælgers tid.

Det er ikke noget tag-selv bord

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg giver af princip ikke det der forlanges, så ja jeg prutter om prisen - nogle bliver noget forskrækket en gang imellem.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Har man ting til salg i KSB her på sitet, har man nærmest indtryk af at folk tror at det er for sjov at man som sælger har sat en salgspris på annoncen. Det er rimeligt frustrerende, har man ikke råd til den angivne pris skal man ikke komme med mere eller mindre spøjse bud. Jeg har intet imod at folk prutter lidt om prisen, men selektiv blindhed er at spilde sælgers tid.

Naturligvis skal man ikke være pervers i sin budgivning, eller sige at man vil give feke 1000 kr for noget der er sat til salg for 50.000. Men som jeg ser det er det helt naturligt at prutte lidt, både fordi det er sjovt at se hvor langt man kan gå, men også fordi mange ting ofte er sat til en pris hvor folk tror at de har en "guldgruppe" stående. Eller sagt med andre ord, der er mange mennesker som endnu ikke haf fattet at brugt er BRUGT og derfor ikke så meget værd i værdi som det var da de engang købte varen selv for måske 5 år siden. Det er ikke bare her på siden, men og så i "den blå" eller hvor ved jeg, at folk indimellem tror at det kan få lige så meget for en ting som de engang selv har givet i tidernes morgen.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

blackhawk>
Det er muligt det kan være frustrerende for sælgeren. Men det er jo det samme i butikkerne, når de skriver én pris, så er det også det de helst vil have for det. Sådan fungererer det bare ikke altid i vores samfund, alle vil have meget (nogen gange for meget) for pengene. Og så må man bare sige fra hvis man ikke vil være med. Men det er nu én gang sådan det virker. Jeg forstår godt irritationsmomentet men der er vidst ikke noget at gøre ved det.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Men for at besvare emnet:
Jeg vurderer om sælgers angivne pris er god. Dvs. om jeg vil ofre de penge på varen. Hvis jeg vil, føler jeg ikke behovet for at "prutte". Men hvis jeg føler prisen er lige lovlig høj, så prøver jeg da at få prisen ned.

rattanhuset>
Ja, det ser man tit. Det kan irritere mig når folk ikke vil indse at deres varer er brugt, ligesom alt andet på brugtmarkedet. Har fx mere end 1 gang set et sæt Dali Concept 2 til ca. 200 kr. under nyprisen, og de var ca. 1 år gamle men "står som nye". Ak ja .
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens se din pointe.

Men er du uenig i prisen, er det ikke et carte blanche til at spilde andre folks tid. Jeg har en vare til salg til en pris, som jeg synes jeg kan forsvare. Er man uenig i det, så lad varen være og køb et andet sted. Jeg tror ikke at det er en guldgrube jeg har stående, ej heller har jeg givet for meget for varen dengang jeg selv købte den. Det er mit bud og det synes jeg folk skal respektere.

Men nu har jeg brugt 14 dage på et par sælgere som sender en sand malstrøm af mails med alle mulige spørgsmål som ikke vedrører varen, jeg prøver at være flink ved at svare så godt jeg kan på deres spørgsmål. Men det virker utroligt useriøst, giv et bud, sig ja eller nej og lad det blive ved det. 

Jeg føler ikke trang til at gro en Sheriff stjerne på brystet, og tilringe sælgere af varer med for høje priser, og overdænge dem med alskens bud. Jeg synes at det er grænsende til provokerende at andre mennesker skal sætte sig til dommere over min prissætning. Der står en pris på skiltet, betal eller kom med et andet bud som ikke ligger alt for langt fra prisen. Ellers spilder man sælgers tid.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jeg afgør med mig selv om jeg vil give prisen, kort og godt. Det kan groft inddeles i følgende kategorier:

• Sælger tror at det er guld han har stående - 10 år gamle højttalere til salg med kun 25% tab. Prisen er overhøj, og så undlader jeg at kontakte ham, for det nytter sikkert ikke noget alligevel.
  • Sælger er lidt over det som jeg vil give for varen - jeg kontakter ham og siger hvad jeg vil give, måske lidt under fordi så er der plads til at jeg også kan give mig.
  • Jeg vil give det for varen som den er sat til salg for, og den er måske endda billigere end hvad jeg ville have givet.

Som sælger er det træls med dem der bare altid skal forsøge at byde pænt under. Jeg havde f.eks. noget VdH Clearwater til salg der i sin konfiguration havde kostet > 2.100 kr. af ny. Selv havde jeg købt det for 800 kr., og da jeg syntes det stadig var en fair pris røg det til salg igen til den pris, og der var en lille håndfuld interessenter. En af dem ville dog byde 500 kr. for dem, og det blev jeg sgu' ærlig talt lidt sur over, men jeg kendte godt personen i forvejen og vidste at sådan er han bare. Havde kablet været til salg for 1.100 kr. havde han sikkert budt de 800 kr., så her er det ikke et spørgsmål om en fair pris, men bare om at få sælger til at give sig.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Nej, dette er ikke et perverst indlæg, men jeg kunne bare godt tænke mig at høre om folk prøver at prutte om prisen når de handler hifi?

Ja jeg ved det godt, er jyde!

hmm nu jeg tænker over det, så ved du vist godt hvad jeg gør

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
blackhawk skrev:

Naturligvis skal man ikke være pervers i sin budgivning, eller sige at man vil give feke 1000 kr for noget der er sat til salg for 50.000. Men som jeg ser det er det helt naturligt at prutte lidt, både fordi det er sjovt at se hvor langt man kan gå, men også fordi mange ting ofte er sat til en pris hvor folk tror at de har en "guldgruppe" stående. Eller sagt med andre ord, der er mange mennesker som endnu ikke haf fattet at brugt er BRUGT og derfor ikke så meget værd i værdi som det var da de engang købte varen selv for måske 5 år siden. Det er ikke bare her på siden, men og så i "den blå" eller hvor ved jeg, at folk indimellem tror at det kan få lige så meget for en ting som de engang selv har givet i tidernes morgen.

Michael

Men omvendt er der så også fjolser, som tror, at fordi tingen er et halvt år gammel skal de ikke give mere end halv pris.

Men ja. Jeg prutter også. Og selvfølgelig skal man det. Så længe man gør det realistisk.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

egentlig meget enig i den sidste udlægning her Kim....  det afhænger jo af sælgers udgangspunkt...

vh

Dennis

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Som sælger er det træls med dem der bare altid skal forsøge at byde pænt under. Jeg havde f.eks. noget VdH Clearwater til salg der i sin konfiguration havde kostet > 2.100 kr. af ny. Selv havde jeg købt det for 800 kr., og da jeg syntes det stadig var en fair pris røg det til salg igen til den pris, og der var en lille håndfuld interessenter. En af dem ville dog byde 500 kr. for dem, og det blev jeg sgu' ærlig talt lidt sur over, men jeg kendte godt personen i forvejen og vidste at sådan er han bare. Havde kablet været til salg for 1.100 kr. havde han sikkert budt de 800 kr., så her er det ikke et spørgsmål om en fair pris, men bare om at få sælger til at give sig.

ok - og lige netop dit eksempel gør at jeg mener at man 100% skal prutte - for der er folk som dig der forventer at kunne have en vare, og sælge den til samme pris, som den blev købt - og så endda bagefter tillader sig at bliver fornærmet over det - hvem er skurken - ham eller dig spørger jeg bare

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Allways fart. Fart till one of you drop

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Go pointe....

Jeg er sku også en prutter og i de fleste tilfælde så handler jeg da vi næsten altid finder ud af prisen

Er pt. i gang med at handle kabler og håber da også at sælger "giver" sig for mit bud, men nu får vi at se.

Det jeg sælger bliver der næsten altid pruttet om så jeg tror det er en genneral holdning bland brugerne herinde.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Go pointe....

Jeg er sku også en prutter og i de fleste tilfælde så handler jeg da vi næsten altid finder ud af prisen

Er pt. i gang med at handle kabler og håber da også at sælger "giver" sig for mit bud, men nu får vi at se.

Det jeg sælger bliver der næsten altid pruttet om så jeg tror det er en genneral holdning bland brugerne herinde.

hmm det er måske dig der byder 500 for kabler der er sat til 800, og som sælger selv har givet 800 for, men som fra ny koster 2100

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Henrik300 skrev:

Go pointe....

hmm det er måske dig der byder 500 for kabler der er sat til 800, og som sælger selv har givet 800 for, men som fra ny koster 2100

Nej det var det ikke. Sidst jeg købte kabel (i denne uge) stod kablet til 900 og jeg fik det til 800

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

yes 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne