| Forfatter |
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle Sammen
Jeg læser lidt rundt på alle siderne, og i siger, at der helst ikke skal stå ting på højtaleren.
Det for selvfølgelig forståeligt nok, men jeg kunne bare godt tænke mig at få en grundig forklaring på, hvordan og hvorfor man ikke må/kan!.
mvh
Henrik
Mit Anlæg
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36060&KW=zi rio
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dels tror jeg det er et etisk spørgsmål, og til dels ville jeg ikke selv bryde mig om en raslende potteplante eller lampe på min "skønheder" :O)
Enkelte melder dog, at tunge ting øverst på højttaleren giver en forbedring - husker i den forbindelse debatter, hvor een talte om stort antal bøger på højttaleren. Vi ser jo også de nyere muse/rottelignende "ting", som skulle have samme formål som ovenstående.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er der det at højtalere har et magnetfelt så man bør ikke ligge sin pung (dankort) på højtaleren, eller for den sags skyld andre ting som kan blive påvirket så som potteplanter (joke).
Personligt går jeg i selvsving ved tanken om at mine højtalere får en ridse så alene af den grund stiller jeg ikke ting på dem.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er en spændende artikel i det nye high fidelity om de mus. de skulle virke helt forrygende!
Nogle der kan sige hvordan man placere sådan en oven på en B&W 805s? ;-)
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Ja der er en spændende artikel i det nye high fidelity om de mus. de skulle virke helt forrygende!
|
|
|
En stor god klat super lim, så er den i hus!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har på den ende nogen lysestager og på den anden en eller anden fin ting som kæresten godt kan lig... jeg har bare sat nogen filtbrikker under og så er den skid sku slået... væreken rasler eller noget.... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sort filt hele vejen rundt på mine Duer, og det har indtil videre reddet dem fra dem grumme skæbne at dublere som amagerhylde..  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil heller ikke have ting på mine højttalere af den grund at de kan blive ridset, og så ville jeg tænde helt af(på mig selv). Udover det er der jo det med at de står og rasler osv. Det kan selvfølgelig ordnes med filt eller gummi-dutter. Men så kan man jo sige at medmindre kabinettet er 100% resonans-frit, så vil den stadig spille med pga. den resonere, igen pga. at den får overført vibrationer fra kabinettet. Men det er der nok ingen der kan høre. Så det er vel op til folk selv.
Men jeg anser det for at være BLASFEMI. Minimum på højde med Muhammed-tegningerne, hvis de da er det. Hehe. Sådan er vi jo så forskellige...
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
En stor god klat super lim, så er den i hus!
Mvh.
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG.....
få da straks pillet de tingester af højtalerne.... højtalere skal ikke pyntes på... man kan sætte nips og pynt på hylder....
jeg anser højtalere for kunst, og at degradere dem til hylder, er i mine øjne en fornærmelse. specielt når nu din indretning og valg af komponenter er så nydelig i sig selv... __________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget simpelt....det ser grimt ud!!!. ....nips er for folk over 75 år......
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt at en god gedigen masse oven på en højttaler skulle forbedre lyden i nogen tilfælde?!
Og det med dankort af magnetfeltet tror jeg ikke helt på, det er vist en "myth busted" 
Hvorfor jeg ikke har ting på mine højttalere er også ret simpel. l**tet falder simpelthen ned når der spilles højt, eller når jeg ser film. Det er altså ikke sjovt at samle smadret glas, eller hvad der nu skulle have stået på højttalerne, op når man ser film .
Redigeret af Ascari - 26 Februar 2006 kl. 11:43
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Jeg har også hørt at en god gedigen masse oven på en højttaler skulle forbedre lyden i nogen tilfælde?!
|
|
|
Jeg tror du fanger noget dér! "I nogen tilfælde" ... Jeg har prøvet de hersens tunge "sand-mus", og har ikke kunnet høre forskel. Men jeg tror det skyldes Mahler's tunge konstruktion, ved mindre stive og tunge højttalere vil der helt sikkert være en forskel. Om det så er til det bedre, tja det må ørene fortælle...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fin grøn plante i en gennemvandet rødlerspotte, med glaseret underfad, på en korkbordskåner, placeret ovenpå en højttaler; det tager ingen højttaler skade af!
Tværtimod kan den ekstra vægt gavne impulsbearbejdningen, ikke kun i basområdet, men langt op i mellemtoneområdet!
Om det så er blasfemi; da op i lommen med det! 
|
| Til top |
|
| |