Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 20:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvorfor bliver GamuT Cd1 MK II ikke købt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Der har i nogen tid nu, været et demotilbud i tilbudsavisen på en GamuT cd1 MK II til 16.000 kr.

Nypris 29.

Er selv på jagt efter en ny spiller til ca 15.00 og undrer mig lidt over, at ovenstående spiller ikke bliver revet væk. Det er jo næsten en halvering af prisen (selvom det er en let brugt demo).

Har ikke så stor lytteerfaring i det prisleje, men logikken vil vel, at en spiller der er 29 værd, men som koster 16...må da slå benene væk under andre spillere til 16-20.000 - eller hvad?

Har svært ved at finde mange andre anmeldelser end hifi4all's egen, som er lidt lunken, og er derved lidt påholdende ved at slå til.

Hvad synes du om dealen?

 



__________________
Mikkel

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skal låne en med hjem og lytte den på dit eget setup. Så kan du selv danne dig indtryk af maskinen.

__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kammerat, der har et komplet Gamut setup inkl den CD.

Den Cd-afspiller er kort sagt fabelagtig. Skulle jeg ud og handle afspiller <30k (suk, var det bare så vel!) var den på min kandidatliste.

Det er et stykke tid siden jeg har hørt den, men jeg husker især at høre detaljer med en krystallinsk opløsning uden på noget tidspunkt at blive lyttetræt.

MVH



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

MikkelTv skrev:
Har ikke så stor lytteerfaring i det prisleje, men logikken vil vel, at en spiller der er 29 værd, men som koster 16...må da slå benene væk under andre spillere til 16-20.000 - eller hvad?

Uden at jeg kender nævnte afspiller, så: Nej, ikke nødvendigvis. Jeg kan nævne masser af eksempler på udstyr jeg hellere vil eje end andet, tilsvarende udstyr til dobbelt pris (mine højttalere f.eks....) Er høj pris automatisk en kvalitetsfaktor? Mange har en tendens til at sige at hvis bare normalprisen er høj nok, så må apparatet være så godt at det er lige meget hvad éns smag er, den må ubetinget være bedre. Sådan er det IKKE, nærmere tværtimod - når man når op i en vis prisklasse er det i lige så høj grad et spørgsmål om producentens lydfilosofi, der gør forskellen på hvad man synes er bedst. Hvis man f.eks. ikke bryder sig om en analytisk lyd, så nytter det ikke noget at købe en 200.000,-s CD-afspiller der er verdens bedste inden for analytisk gengivelse, bare fordi man kan få den for 100.000,-. Det kunne rent faktisk være at man ville synes bedre om en Rega Apollo (som jeg heller ikke har hørt, blot for eksemplets skyld). Betyder det så omvendt at Rega Apollo er en _bedre_ afspiller end dén til 200.000,-? Nej, den er bare anderledes, og derfor vil nogle foretrække den ene, andre den anden - uanset den enorme prisforskel.

Ethvert produkt er dét værd  i kroner og øre som man kan få for den. Hvor meget den er værd i lytteglæde, det gøres ikke op i penge, og hænger ikke _nødvendigvis_ sammen med prisen.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

CD maskiner til salg til 16k som demo maskine er jo også noget man skal overveje. Hvor meget har den kørt? har den været udlånt 2 gange pr. uge => megen transport. Hvordan er dens stand, ridser? Jeg ved intet om den konkrete, men jeg ville umiddelbart hellere købe en tilsvarende brugt hos en privatperson der har haft den som sit kærligste eje.

Alt det brugt udstyr jeg har haft mellem hænderne har været købt af folk som man kan se har holdt af deres ting. Men en demo model kan da være fin og et oplagt køb, men jeg prøver bare at sige det ikke altid er det bedste valg.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes