| Forfatter |
|
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop idag fået min reklamation igennem hos post danmark og skal nu ud og have nye højttalere til mit setup. De skal bruges en del til musik fra cd/computer men også til film som fronter.
Recieveren er en Denon Avr-1906.
Hvad kan i anbefale? Helst nyt, men brugt kan også bruges hvis det er under 2 år gammelt og har medfølgende kvittering.
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig.
"klubben" som det hedder har mange gode ht i det prisleje, så jeg synes næsten du skulle tage et kig der, eller synes jeg selv umiddelbart at noget Dali ville passe fint, både i pris og lyd.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har også kigget lidt på følgende modeller fra HFK.. Men der er jo også andre forhandlere så ville lige have nogle forskellige perpektiver med inden jeg bestemmer mig senere på ugen...
B&W DM601 S3
B&W DM602 S3 (Men tror den bliver for klodset)
Dali Ikon 1
Dali Ikon 2
Dali Concept 2
Andre forslag? __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali IKON 2 er super... jeg vil sige du ikke for nogen beder højttaler i den prisklasse..
Bare min mening! __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv noget Chario. Kan sagtens fås til de penge. Audioconsult forhandler dem. Ellers Evox, super velspillende lille fætter, men smæk i  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=8494
Her for du meget for pengene, de kan vist fåes til ca. 6K som nye.
vh. Henrik
UPS! du skriver jo reolhøjtalere  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne fra Monitor Audio kunne også være et bud: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=44&ID_infoside=23127
Jeg skal dog med det samme sige, at jeg ikke har hørt den endnu, men kender lidt til andre deres modeller. Generelt får man meget for kronerne.
Skal du købe brugt (og det kan jeg kun anbefale, da du får MEGET mere for kronerne), skal du ikke bekymre dig om alder. Glem det... Det har kun betydning hvis man køber deciderede discounthøjtalere, typisk med enheder produceret i kina. Og det kan sagtens være danske mærker som ELTAX, JAMO... Mange af deres modeller er bestykket med ULTRA billige enheder, der ikke burde sælges under dansk varemærke... Så glem disse! Et par kvalitetshøjtalere holder snildt 15 år! Typisk endda MEGET længere, da der ikke rigtig er noget slitage. Det enste du skal være opmærksom på, er at der ikke er revner i kantophæng. Det er reelt det eneste der tager skade med alderen... Men igen... På en kvalitetshøjtaler sker det ikke de første 15-20 år.
Du kan være heldig at finde et par QLN Signature. Eller måske endnu bedre.. Et par B&W Matrix 805. Matrix 805 er vel fra midt i 90'erne. Men det betyder INTET! Du finder ikke mange nye standermodeller under 20.000 der når den til sokkeholderne!!
Inden du beslutter dig for noget, så tag lige og forhør dig her på siden... Når du har en konkret model/mærke, kan mange af os nok hurtigt fortælle dig, om det er noget værd at satse på. Der vil altid være delte meninger om kvalitetsprodukter... Nogen kan lide en ting, andre noget andet. Men fortæller du at du er blevet tilbud et fantastisk køb af en sæt ELTAX, der påstås at have kostet en formue, men som du kan få til forærringspris, kan de fleste nok hurtigt blive enige om, at du skal holde dig fra dem. Tror der er mange der har fortrudt, at de ikke hørte på "vores" råd om disse...
Ellers skal du bare have held og lykke.
Hvad var de gamle højtalere i øvrigt??? Og hvad er dine forventninger?? Bare så vi lettere kan skyde os ind på de rigtige højtalere. Højtalere til 4000 er et vidt begreb... Det kan spænde lige fra små monitorer med herlig lyd, til store kæmper med kæmpe lydtryk på bekostning af lydkvaliteten. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 skrev:
| Jeg har netop idag fået min reklamation igennem hos post danmark og skal nu ud og have nye højttalere til mit setup. De skal bruges en del til musik fra cd/computer men også til film som fronter.Recieveren er en Denon Avr-1906.Hvad kan i anbefale? Helst nyt, men brugt kan også bruges hvis det er under 2 år gammelt og har medfølgende kvittering. |
|
|
Hejsa,
jeg ville se om jeg kunne finde et par brugte Vienna Haydn - intet skrvet intet glemt om dem, de spiller sku eget meget godt __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
DLS R50 ville jeg også se på. Selv om den måske er lidt dyrer.
Jeg har selv stor bror R55 og er meget tilfreds.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
.......Inden du beslutter dig for noget, så tag lige og forhør dig her på siden... Når du har en konkret model/mærke, kan mange af os nok hurtigt fortælle dig, om det er noget værd at satse på. Der vil altid være delte meninger om kvalitetsprodukter... Nogen kan lide en ting, andre noget andet. Men fortæller du at du er blevet tilbud et fantastisk køb af en sæt ELTAX, der påstås at have kostet en formue, men som du kan få til forærringspris, kan de fleste nok hurtigt blive enige om, at du skal holde dig fra dem. Tror der er mange der har fortrudt, at de ikke hørte på "vores" råd om disse...
Ellers skal du bare have held og lykke.
Hvad var de gamle højtalere i øvrigt??? Og hvad er dine forventninger?? Bare så vi lettere kan skyde os ind på de rigtige højtalere. Højtalere til 4000 er et vidt begreb... Det kan spænde lige fra små monitorer med herlig lyd, til store kæmper med kæmpe lydtryk på bekostning af lydkvaliteten. |
|
|
Skal nok skrive når jeg kommer nærmere en bestemt model. Mine gamle var et par MiniPod's som jeg egentlig var glad for at have erhvervet mig, men som postDK ikke kunne passe på. De skal ikke være for dominerende eller ALT for store da mit værelse er på 14,5 kvm. og de skal stå på min reol. Og stor tak til alle der er kommet med idéer ind til videre, forsæt endelig den gode stil.!  __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ellers tak, de ser nu lækre ud, gid man havde pladsen..
kennethjensen skrev:
Prøv noget Chario. Kan sagtens fås til de penge. Audioconsult forhandler dem. Ellers Evox, super velspillende lille fætter, men smæk i |
|
|
Har du et par link til eventuelle forhandlere Kenneth? __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale Avance's højttalere. Hvis du kan finde nogle Dana, eller nogle af topmodellerne (kan ikke huske hvad de hedder) er du rigtig godt kørende.
Evt et sæt Dali Grand Coupé, hvis du er rigtig heldig?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Skak Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nimand Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Sgu godt at høre, at postDK endelig tog sig sammen og gav dig nogle grunker! Trist med Pods'ene!
Hvis du kan strække budgettet lidt, vil jeg anbefale dig at kigge/lytte på Aurum Cantus Leisure 2SE! Jeg har haft et sæt på prøve for kort tid siden og hold fast de lød godt! De står til omkring 5600.-/sæt på 'tilbudssiden'. Rigtig flot højtaler i øvrigt - lækker finish!
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser også lækre ud de Aurum Cantus Leisure 2SE, men jeg tror lige de springer budgettet en smule, selv om de er på tilbud... :(
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
et sæt evox fra lydbutikken det spiller
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Dynaudio Audience 52 kunne også være fine. Som brugt fås de under 4000,-. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 skrev:
| De ser også lækre ud de Aurum Cantus Leisure 2SE, men jeg tror lige de springer budgettet en smule, selv om de er på tilbud... :( |
|
|
De er lækre og spiller rigtig godt. Især diskanten excellerer... det er en bånddiskant, og den er virkelig velopløst. Og der er faktisk fint hug i bassen også. Den går ikke så dybt, men det synes jeg ikke, at man savner, da der i stedet er en lille betoning af den øvre bas. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var jeg lige i "klubben" og lytte lidt idag.
Hørte 5 forskellige modeller og her lidt indtryk af dem
B&W DM601 S3:
En fed højttaler med god punch i bunden af dens størrelse men med en noget dyb diskant.
B&W CDM1:
Lille fin højttaler, men den skal ikke spille mere op end et kontor/køkken. Også lidt mørk i lyden.
Dali Concept 2:
Billig højttaler fra Dali som imponerer mange. Jeg synes den var lidt klein i lyden, og den manglede dybde som en sub dog ville kunne klare.
Dali Ikon 1:
Alt for lille til mit rum, men mange detajler i lyden.
Dali Ikon 2:
En perle af en højttaler. Næsten lige så god bund som DM601'eren men til gengæld en helt anden lyd! Meget velopløst og rigtig detaljeret. Klart vinderen blandt disse højttalere, men desværre synes jeg prisen er lidt høj. __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |