Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bi-wire, Nye Højttaler ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LauseDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er helt grøn på dette felt/site, så jeg har lige et par spørgsmål !

Jeg har lige købt mig noget brugt udstyr (Denon AVR-1802 Receiver, Dali 4B Højttaler, Jamo 200 Center, Denon DCD-485 CD-afspiller). Ved godt det er noget gammelt udstyr, men skal starte et sted.

Hvad er fordelen ved Bi-Wireing, og hvordan ved jeg om min receiver kan køre Bi-wire? Ved godt at Dali 4B ikke kan.

Eftersom det er nogle gamle Højttaler, kunne jeg godt tænke mig at købe nogle andre (brugte) til omkring 2500-3000 kr for et par, og så bruge 4B som baghøjttaler. Jeg har kigget på et par Dali 850, kan min receiver trækker dem, eller er der andre som jeg burde kigge nærmere på (Høre Clapton, Direstraits, Springsteen, pink Floyd osv.)

Og til sidst, om det kan betale sig at investere i nogle Spikes ?

På forhånd tak for hjælpen

Til top Vis LauseDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LauseDK

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

først til det sidste spørgsmål: nej i den ende ville jeg ikke bruge penge på spikes, men du kan bruge gammelt gulvtæppe, eller granit eller andet... jeg tror ummidelbart at 850 er (alt) for stor til 1802.. så ville jeg hellere gå efter 450. hvor stort er dit rum det skal spille i? bi-wire gør det at det har "et kabel" til bassen og "et kabel" til mellemtonen og diskant. det giver en lidt kraftigere diskant, men forbedret detalje, for det meste, det er min opfattelse ihvertfald... det er som regel en god ide at have ca. ligedan lydende fronter og center, derfor gik efter noget der lyder som centeren, såsom jamo classic 8 kan købes billigt på dba, og den er også meget god til prisen.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

LauseDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Jeg har ikke andet en ca 25 m2 stue, så det kræver ikke så meget for at spille den op men vil gerne have den med helt nede fra. Forstærkeren er på 5 x 80 watt (8 ohm), hvor meget kræver det for atg trække dali 850, eller er de simpelthen for store til en lille stue ?
Til top Vis LauseDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LauseDK

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

De er i hvert fald alt for store til din forstærker. Ville anbefale dig at gå efter Dali 104 hvis det må være billigt. De er så billige som 500 kr. Og dem kan din receiver med sikkerhed trække. Rigtig fede højttalere til ingen penge! Har selv haft 2 eksemplarer. 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes