Goddag i forumet.
Er split ny på denne side, og på området. Så håber mine spørgesmål er endt under det rette emne.
Jeg her begrænset viden om projektor, andet en det reserch jeg har lavet det sidste par uger. Så har et par (gode synes jeg selv) spørgesmål. For ikke at spilde folks tid har jeg som sagt gjordt en del reserch, og beklager hvis der er nogen der tydligt er besvaret herinde.
Jeg skal ud og købe en projektor, og en et apperat der muliggør det at se tv på den
Den skal hovedsagligt bruges til at se tv på, og nogen flim med vennerne. Angående problemmatiken med mørklægning er det mig ligemeget. Desuden skal det hele stilles op i et værelse med et enkelt vindue, så går nok.
1. Jeg har rundt incl. herinde kunne læse mig til, at en Infocus ScreenPlay 4805 er en god projektor. Jeg synes den er lidt små dyr, men er villig til at betale det for den. Efter hvad jeg kan se, skulle den være fin til mit behov og krav.
2. Da jeg fyre så mange penge af på projektoren, har jeg ikke råd til et dyrt lærred. Så har tænkt at bikse et fast-lærred sammen af noget mdf, lister og enten en voks dug eller rullegardin.
Er dette en brugbar løsning? Hvis ja, er en voks dug så ikke at fortrække frem for et rullegardin?
3. Skal jeg vælge en tv-tuner eller en Selector (Sagem 60), mht. at se tv på den? Som jeg ser det er Selectoren vinderen, pga den gode billedkvalitet. Derudover synes jeg os det er den mest handy løsning, mht. en ordenlig fjernbetjening, og det pænere design end de fleste tv-tunere.
Derimod mister jeg jo (svjv) funktionen til at optage tv, som jeg ellers ville kunne med en tv-tuner. Og sidst men ikke mindst, kan jeg fortsætte mit abbonement på fuldpakken ved tdc, hvis jeg anskaffer mig en Selector? Eller skal jeg til at køre udelukkende gennem den, med enkelte kanaler, sprog pakker osv.?
4. Er det, det værd at købe i udlandt. Tænker på garati, snyd med penge osv. ?
Håber folk ville komme med nogen seriøse svar, og alternativer er mere end velkommen hvis jeg er helt ude i skoven.
På forhånd tak