Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 07:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: supra ply3.4+2.0 bi-wire (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har set hos en forhandler et bi-wire kabel, hvor der bruges en kombination af supra ply 3.4s og 2.0. Er der nogle, som har en holdning til, om dette er en god ide? Altså at blande forskellige typer kabler, og specielt disse 2. Er det mon kun prisen der gør at man ikke bruger 2*3.4s?

Prismæssigt er det interessant for mig, men jeg er sgu bange for at det er en fuser. Det skal spille sammen med Nad C372/nad C542/B&W DM604s3.

mvh
Jannik
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har god erfaring med at mixe 2 forskellige typer kabler. Har kørt med Vdh's clearwater alene i biwire konfiguration, i mit setup lød clearwater mere åbent end mit ScReference kabel. Men bunden manglede selvom jeg kørte clearwater dobbelt. Ved at mixe de 2 typer, bibeholdte jeg clearwaters åbne lydbilled og samtidig fik jeg meget mere bund med ScReference! For at kunne mixe 2 forskellige kabler, kræver det at man kender/har hørt kablernes egenskaber hver for sig...

Kender ikke de Supra kablerne og deres egenskaber!

Det skal nævnes at jeg kører med Vhd til diskant og Vdh og ScR til bas/mellemtone, så 3 kabler til hver HT.

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Mange tak for info.

Jeg overvejer selv dobbelt clearwater. For de 150 kr/m. som jeg har set det andet til, kan man jo køre clearwater bi-wire med dobbeltføring til bas/mellemtone, hvis det endelig skulle være.
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:
Jeg har set hos en forhandler et bi-wire kabel, hvor der bruges en kombination af supra ply 3.4s og 2.0. Er der nogle, som har en holdning til, om dette er en god ide? Altså at blande forskellige typer kabler, og specielt disse 2. Er det mon kun prisen der gør at man ikke bruger 2*3.4s?

Prismæssigt er det interessant for mig, men jeg er sgu bange for at det er en fuser. Det skal spille sammen med Nad C372/nad C542/B&W DM604s3.

mvh
Jannik

Vi har kombineret de 2 typer ud fra at de lave frekvenser støjer mere end de høje, derfor benyttes PLY 3.4S (skærmet) til de lave toner og en alm. PLY 2.0 til de høje; diskant kræver heller ikke så meget effekt. På den måde undgåes bas'ens signaler at påvirke diskantens signaler med støj. Dette giver god valuta for pengene med denne kombination og anbefales i øvrigt også fra Supra's side, der er bare ikke mange der sælger dem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes