Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Pas på! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg vil lige komme med en advarsel.. Jeg har jo nok selv været ret naiv, men jeg plejer at stole på folk.. Jeg har solgt et par Tara Labs AIR 1 ht kabler. Manden der købte dem fik en uge til at prøve dem i, herefter skulle han enten sende dem retur, eller side pengene ind på min konto.. Der er nu gået fjorten dage uden at han har overført pengene... Jeg har hans underskrift på aftalen. Han tager ikke sin tlf. Idag ringede jeg så til hans nabo og får at vide at jeg ikke er den første der ringer med det problem  Han er bare en stor tyv!!!! Hun har også set ham få tæsk af en stor rocker i opgangen Imorgen skal jeg ned og snakke med advokatbistanden og høre hvad jeg kan gøre..

Jeg ville lige komme med en advarsel om at man ikke kan stole på folk, desvære

(Indlæg redigeret af admin kl. 17:56)

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Ta' ud og besog ham.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Så hvad er det du advarer imod? At handle med folk på Frederiksberg?

Jeg føler sgu´med dig - er er ikke noget mere p***eirriterende end at blive snydt i en hifihandel

winter skrev:
Ta' ud og besog ham.

... og sig hvad? Det burde sgu ikke være nødvendigt

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

stakkels nabo
Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Unset hvor vidt man er behandlet uretmæssigt eller ej, skal jeg frabede upassende sprogbrug i forummet!

Jeg har fuld forståelse for at man i ovenstående forbindelse er vred, men hold venligst ind med brugen af trusles lign. udtalelser samt sprogbrug af uhensigtsmæssig karakter!

Takker
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

lidt naiv har du nok været ja,for ikke at sige meget du skulle i det mindste have fået et depositum eller klarlagt om det feks havde været en forum bruger med mange indlæg,er bange for de penge er tabt han har nok været i retten utallige gange og han har nok ingen pengemen selvfølgelig skal han meldes

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

NickyD skrev:

Hejsa!

Jeg vil lige komme med en advarsel.. Jeg har jo nok selv været ret naiv, men jeg plejer at stole på folk.. Jeg har solgt et par Tara Labs AIR 1 ht kabler. Manden der købte dem fik en uge til at prøve dem i, herefter skulle han enten sende dem retur, eller side pengene ind på min konto.. Der er nu gået fjorten dage uden at han har overført pengene... Jeg har hans underskrift på aftalen. Han tager ikke sin tlf. Idag ringede jeg så til hans nabo og får at vide at jeg ikke er den første der ringer med det problem  Han er bare en stor tyv!!!! Hun har også set ham få tæsk af en stor rocker i opgangen Imorgen skal jeg ned og snakke med advokatbistanden og høre hvad jeg kan gøre..

Hej med dig.

Hvorvidt du har været naiv eller ej, det kan man diskuterer, men uanset hvad så synes jeg det er sørgeligt at du har været ude for noget sådan. Det er da svineri af største skuffe kan man sige, og jeg fatter bare INTET af den slags. At han åbenbart har taget røven på andre, gør det jo bare mere irriterende, og det kunne du jo ikke vide.

Men jeg tænkte på. Mon ikke der er en chance for at få dine ting tilbage, hvis du ringer til politiet og forelægger dem "sagen". De må jo hurtigt kunne "besøge" ham og konstaterere om han har dine ting, sådan at du kan få dem tilbage?

Ellers har jeg ikke nogen idé om hvad du kan gøre desværre. Udover at jeg vil sige at verden er fuld af fupmagere desværre og jeg synes det er fint at du bringer din historie som en "reminder" til andre som står og skal sælge et eller andet.

Håber der kommer en løsning.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Lån aldrig dine ting ud...!
Hvis der er tale om at prøve et produkt, så skal man sku da altid få pengene, og så aftale man kan returnere det, hvis man ikke ønsker det aligevel...

Sådan gør butikkerne jo også!

Det gør self. ikke nogen forskel på at det er iorden det han gør, men da en reel retsag e.lign. vil trække ud i meget lang tid, og koste advokat, og gebyr til retten og alt muligt, og selvom du har en rock solid case, så risikere du han ikke kan betale, og så står du både uden kabel, med advokat regning, og skal dække omkostningerne...  Mit råd, vil være at tage ud til ham, og pænt bede ham om kablet tilbage, eller betale pengene!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

NickyD skrev:

Hejsa!

Det er trist at blive snydt, ingen tvivl om det. Min erfaring med utallige af brugt-handler, er heldigvis at folk generelt er til at stole på. Faktisk er jeg ovenud positivt overrasket. Ikke een gang er jeg blevet snydt. Og vi snakker om MANGE "dba.dk" handler    

Så jeg vil hellere vende den om og sige: GENERELT ER FOLK TIL AT STOLE PÅ

< =text/>

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Det er en sur sur oplevelse...at låne ud til folk man umiddelbart stoler på... og det var det', varene er væk, måske for altid.

Jeg plejer at "køre" den anden vej rundt: Dvs. fuld betaling ved afhentning og 1-3 dages fortrydelsesret (alt efter grej) ved returnering - forudsat grejet afleveres i samme stand som ved handlen.

Om ovenstående er en bedre løsning beror på, om køber har tillid til sælger, og det kan også være en svær ting, - men kontanter skal der altså på bordet.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Synd, jeg har det sådan at hvis de ikke vil betale først, så er der en bedre køber et sted...
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

En elefanthue, og et baseballbat er da en løsning..

Men hold kæft hvor er det sur røv..

sigaard

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Live and learn...

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

sigaard skrev:

En elefanthue, og et baseballbat er da en løsning..

Men hold kæft hvor er det sur røv..

sigaard

En løsning JA!

Men bestemt ikke nogen god en af slagsen

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Det er surt, meget surt men det er nok som de fleste skriver, "Du skal ALDRIG sende noget til nogen før de har betalt" så kan man aftale at varen tages retur hvis ikke den lever op til forventningerne.

m@dsen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

m@dsen skrev:

Det er surt, meget surt men det er nok som de fleste skriver, "Du skal ALDRIG sende noget til nogen før de har betalt" så kan man aftale at varen tages retur hvis ikke den lever op til forventningerne.

m@dsen

Og du skal aldrig betale for vare før du har modtaget den. Der kunne jo sidde en svindler i den anden ende  .

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
m@dsen skrev:

m@dsen

Og du skal aldrig betale for vare før du har modtaget den. Der kunne jo sidde en svindler i den anden ende  .

MVH

Så send det dog for pokker pr.efterkrav, hvor svært kan det i grunden være, det er det mest sikre man kan gøre faktisk og det er da bedre at betale det ekstra det koster fremfor at miste flere tusinde kroner.

Excalibur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej NickyD!

Ja snydt kan man altid blive, og alle bliver det vel før eller siden, så omtanke må vel være bedre end efterrationalisering.

"Man skal lære så længe man lever" er der et ordsprog der siger, jeg plejer at vende det om og sige, "Man lever så længe man lærer", når først indlæringen går tabt er man vel egentlig blot i live.

Så se det fra den lyse side. Du må konstatere at du lever og ikke blot er i live

Mvh

Paul

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Andre skrev:
m@dsen skrev:

m@dsen

MVH

Så send det dog for pokker pr.efterkrav, hvor svært kan det i grunden være, det er det mest sikre man kan gøre faktisk og det er da bedre at betale det ekstra det koster fremfor at miste flere tusinde kroner.

nemlig, og vil man være flink, så tilbyd at købe det tilbage hvis det ikke er noget for køber alligevel. Så er det kun portoen + gebyret, man hver især mister.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes