Som de fleste andre, startede jeg i det mindre hifi-paradis, med min Sony-Qs int. amp. samt tilhørende cd-afspiller. Af højttalere hed det B&W 602.
Lyden var som sådan acceptabel, men mere vil have mere, og de anlæg jeg havde hørt, overgik dette setup mange gange.
Mit nuværende setup består af:
Effekt: NAD s200
pre. : NAD s100
CD: NAD s500
Højttalere : Avance Sig. 8 mk III
Kabler: højttaler : NordÖst Flatline super mk 2, og kimber bal. intercon.
Jeg skal ud og shoppe nyt forstærkertrin, og har kigget /lyttet på en masse. Det jeg savner er det rummelige+rolige lydbillede, gerne det lidt varme (rør er ikke en mulighed), men frem for alt det lækre perspektiv, hvor vokalen er super-skarpt stillet i midten af lydbilledet.
Jeg har hørt dette illustreret med nærmest perfektion på Bladelius Advantage for-effekt-trin og et par Proac gulv-højttalere.
Jeg har specielt øje på Gamut C-100 / D-200 og den "nye" series fra Bladelius enten Thor eller stereo-effekten Baldur.
Er det i rette kategori af forstærkere jeg søger? - har I erfaringer med disse produkter eller andre, som I mener kan leve op til mine forventninger?
- det skal tilsidst lige tilføjes, at de fine Avance nok snarest skiftes ud med VA beethoven concert grand.
Håber på lidt feed-back
- På forhånd tak!