Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
Hej alle
Jeg er ved at købe en gammel drøm i USA. En Krell KSA 80. Problemet er bare at vi har noget svært ved at finde ud af om dyret kan omstilles til 220V ved at ændre primærkoblingen af transformatoren. Er der noget der ved noget om det? Forstærkeren er en KSA 80 ikke en KSA 80B som blev solgt i udenfor USA.
Hvis der er nogen der har erfaringer med andre Krell modeller kunne det også være interessant at vide og de kan/ikke kan omstilles.
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
webercarbmann skrev:
Hej alle
Jeg er ved at købe en gammel drøm i USA. En Krell KSA 80. Problemet er bare at vi har noget svært ved at finde ud af om dyret kan omstilles til 220V ved at ændre primærkoblingen af transformatoren. Er der noget der ved noget om det? Forstærkeren er en KSA 80 ikke en KSA 80B som blev solgt i udenfor USA. Hvis der er nogen der har erfaringer med andre Krell modeller kunne det også være interessant at vide og de kan/ikke kan omstilles.
På forhånd tak for hjælpen. Peter Jensen
send mig en mail så skal jeg finde udaf det for dig .
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
Hej alle
Jeg har fundet ud af det. Den kan køre på 100, 120, 220 og 240V, så jeg køber den! Det gælder KSA 80, KSA 200, KMA 160, og KMA 400 som alle er fra den samme serie.
Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
Du skal bare lige huske at omstille den før du sætter strøm til... ellers lukker den al røgen ud!
__________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum