| Forfatter |
|
razz5000 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
´Hej Hifi4all'ers...
Jeg har smuglæst lidt i jeres forum igennem længere, tid men nu er det på tide at oprette min egen bruger og deltage lidt i diskussionerne :)
Indledningsvist vil jeg komme med et spørgsmål (nogle stykker faktisk) - Da jeg er i den situtuation at jeg har købt et hus, er det også blevet tiden hvor jeg skal have mig en hjemmebiograf.
Mit udgangspunkt er en stue på 4 x 5 meter.
JJeg "ønsker" mig et setup med et tv (sony Bravia Lcd KDL-V40A11)
Samt et motorstyret lærred, og en sanyo z3 eller z4 dertil.
Så kommer vi til lyden, her har jeg kig på Dali Ikon serien, opgraderet med den store center højttaler.
Mht. forstærker er jeg lidt på herrensmark. Jeg er ude efter noget som kan switche video digitalt, og kan styre video output både til projektor og tv.
Eventuelle forslag og andre forbedringer modtages gerne :)
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
razz5000 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder faktisk som et ret godt bud på det jeg efterspørger - Men jeg kan dog ikke lide de sidste 3 linier som står i beskrivelsen på hifiklubbens hjemmeside:
* Nogle LCD-TV og projektorer tillader ikke 576i-opløsning via HDMI-indgangen. Hvis en eller flere af dine billedkilder sender i 576i, skal du bruge et komponent-kabel til at overføre signalet fra disse. Spørg os, hvis du er i tvivl.
Betyder ovenstående at hvis jeg smider et 720p eller 1080i signal ind i maskinen, så leverer den et 576i signal ud fra hdmi udgangen.. Så er ideeen jo ligesom ikke så god alligevel, er der nogen som kan bekræfte eller afkræfte dette?
God weekend alle.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det betyder at hvis din DVD afspiller f.eks. ikke kan levere et progressivt signal via HDMI, kan der måske opstå problemer med dit TV/
projektor.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du skal ikke være bange for noget, kombineret med den rigtige denon dvd, så er du godt kørende!
Denon er egentlig det eneste "gode" mærke jeg kan anbefale, når den vel og mærket skal have avanceret billede teknologi.
Har du overvejet at man kan opgradere med en ekstern video switcher? På denne måde kan du købe forstærker løsninger fra andre mærker som spiller væsentligt bedre i stereo?
Såsom Harman/Kardon, Marantz osv..?
Må man spørge om du har overvejet andre højttalere end Ikon serien? Personligt, så synes jeg båndet er en smule billigt og lavprisagtigt lavet i denne serie, men det er jo en smagssag :D
Jeg kan klart anbefale at tage et kig på f.eks. Audiovector! Dem har jeg selv valgt, og jeg synes du får rigtig meget for pengene. Alternativt er rigtig mange glade for DLS... Begge mærker fåes for samme prisklasse.. (næsten!)
|
| Til top |
|
| |
razz5000 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre tak for de gode og saglige svar.
Jeg har egentlig ikke overvejet så meget, jeg har blot læst mig frem til hvad der efter sigende skulle være godt. Her er Ikon serien noget af det, jeg har personligt ikke hørt dem spille endnu, men det skal jeg selvfølgelig før jeg evnetuelt køber disse.
Jeg vil kigge lidt rundt efter både dls og audiovector (tapeconnection?)
Mht. forstærker havde jeg egentlig besluttet mig for at købe en pioneer ax2, men jeg har hørt fra flere sider at man ved at købe pioneer (forstærkere) betaler for mere end man får, så at sige.
Hvis der er nogen som har nogle argumenter for eller imod dette er jeg meget lydhør.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
razz5000 skrev:
| Mht. forstærker havde jeg egentlig besluttet mig for at købe en pioneer ax2, men jeg har hørt fra flere sider at man ved at købe pioneer (forstærkere) betaler for mere end man får, så at sige.
Hvis der er nogen som har nogle argumenter for eller imod dette er jeg meget lydhør. |
|
|
Det var godt nok et nyt argument for mig. Pioneer er vel så absolut i blandt de beste, også målt i ydelse pr krone. Om det hjelper for noget vandt AX2 netop en test hvor den blev testet i mod RX-V1600, AVR635, og en Rotel, og en Onkyo.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
razz5000 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hælder også selv meget til Pioneer - Kan ikke sige at jeg har haft andet end gode oplevelser med mit pdp434 - Indtil det blev stjålet juleaften, men det har så til gengæld åbnet op for nye muligheder :)
Er der nogen der ved om Ax2'eren kan magte 2 video outputs, altså så man kan have både projektor og tv tilsluttet?
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må tilslutte mig ManicMiner, VSX-AX2AV er det ubestridte bedste bud til prisen. Med dagens valutakurs og priser kan den erhverves til 6081.- i Tyskland, og til de penge tror jeg ikke det er muligt at finde et alternativ der kan nærme sig den.
Med hensyn til video outputs er jeg ret sikker på at den kun har en HDMI udgang, men det kan jo så evt. løses med en switcher, hvis du vil køre HDMI på begge. __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |