Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TFT skærm -> batteri (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Lige et kort og simpelt spørgsmål

Jeg vil gerne have koblet denne tft skærm
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=619VT&goto= productinfo&mainfunc=link
til et 12V batteri som dette
http://www.batterier.dk/pdf/LC-RA1212P.pdf

Jeg ved bare ikke helt hvor jeg kan få det udstyr jeg skal bruge. Skærmen bliver leveret med en 12V adapter til cigarettænderen i en bil, så det jeg skal bruge er vel noget i retning af "cigarettænder-hunstik" hvorpå 2 ledninger med krokodillenæb er monteret. Hvor kan jeg købe noget som dette? Det skal helst ikke være DIY da jeg er en spade med en loddekolbe

På forhånd tak

Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hvad skal du bruge det til?

Hvis du har pladsen til et større batteri, kunne du bruge http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8804&n=10 - den har et cigartænderstik indbygget og leveres med lader - og så slipper du for at lodde

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal bruge det i bilen er det bedre at købe en omformer og sætte den i cigarettænderen. så får du 220 v og kan bruge den normale netledning.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Hvis du har pladsen til et større batteri, kunne du bruge http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8804&n=10 - den har et cigartænderstik indbygget og leveres med lader - og så slipper du for at lodde

Det ser ellers helt smart ud, men hvor lang tid vil den kunne trække sådan en TFT skærm? Og er den egentlig ikke kun beregnet til at chock starte biler? Skærmen bruger ~8W (12V x 0,67A), så det batteri jeg linker til burde kunne give den i omegnen af 10 timers levetid, hvilket vil være passende.

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:

Hvis du skal bruge det i bilen er det bedre at købe en omformer og sætte den i cigarettænderen. så får du 220 v og kan bruge den normale netledning.

Det lyder nok sært, men skærmen skal monteres på en indkøbsvogn, så batteridrift er den eneste vej frem

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
kaso skrev:

Det ser ellers helt smart ud, men hvor lang tid vil den kunne trække sådan en TFT skærm? Og er den egentlig ikke kun beregnet til at chock starte biler? Skærmen bruger ~8W (12V x 0,67A), så det batteri jeg linker til burde kunne give den i omegnen af 10 timers levetid, hvilket vil være passende.

Jeg kan ikke umiddelbart se kapaciteten, men jeg vil mene, at den er større end det, du linkede til. I modsat fald har de (HN) "storebror" på tilbud til samme pris. Den fylder noget mere og har en kapacitet på 18 Ah, hvilket burde række til godt et døgn. Den kan sagtens bruges til mindre strømtræk i længere tid - derfor er der også forskellige udgange på den til formålet - og i manualen er nævnt forventet driftstid med forskellige forbrugere - f.eks. køletaske, fjernsyn etc.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Clemmensen skrev:
kaso skrev:

Jeg kan ikke umiddelbart se kapaciteten, men jeg vil mene, at den er større end det, du linkede til. I modsat fald har de (HN) "storebror" på tilbud til samme pris. Den fylder noget mere og har en kapacitet på 18 Ah, hvilket burde række til godt et døgn. Den kan sagtens bruges til mindre strømtræk i længere tid - derfor er der også forskellige udgange på den til formålet - og i manualen er nævnt forventet driftstid med forskellige forbrugere - f.eks. køletaske, fjernsyn etc.

Ok, nu forstår jeg bedre... Det var bare svært at se præcist hvad det var for noget ud fra HN's ekstremt skrabede oplysninger Der er endda indbygget cigarettænder adapter og det hele, så den kommer til at fungere perfekt! Tusind tak for hjælpen!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes