| Forfatter |
|
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et kort og simpelt spørgsmål 
Jeg vil gerne have koblet denne tft skærm http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=619VT&goto= productinfo&mainfunc=link til et 12V batteri som dette http://www.batterier.dk/pdf/LC-RA1212P.pdf
Jeg ved bare ikke helt hvor jeg kan få det udstyr jeg skal bruge. Skærmen bliver leveret med en 12V adapter til cigarettænderen i en bil, så det jeg skal bruge er vel noget i retning af "cigarettænder-hunstik" hvorpå 2 ledninger med krokodillenæb er monteret. Hvor kan jeg købe noget som dette? Det skal helst ikke være DIY da jeg er en spade med en loddekolbe 
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal bruge det i bilen er det bedre at købe en omformer og sætte den i cigarettænderen. så får du 220 v og kan bruge den normale netledning.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ellers helt smart ud, men hvor lang tid vil den kunne trække sådan en TFT skærm? Og er den egentlig ikke kun beregnet til at chock starte biler? Skærmen bruger ~8W (12V x 0,67A), så det batteri jeg linker til burde kunne give den i omegnen af 10 timers levetid, hvilket vil være passende.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjaer skrev:
Hvis du skal bruge det i bilen er det bedre at købe en omformer og sætte den i cigarettænderen. så får du 220 v og kan bruge den normale netledning.
|
|
|
Det lyder nok sært, men skærmen skal monteres på en indkøbsvogn, så batteridrift er den eneste vej frem
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
Det ser ellers helt smart ud, men hvor lang tid vil den kunne trække sådan en TFT skærm? Og er den egentlig ikke kun beregnet til at chock starte biler? Skærmen bruger ~8W (12V x 0,67A), så det batteri jeg linker til burde kunne give den i omegnen af 10 timers levetid, hvilket vil være passende.
|
|
|
Jeg kan ikke umiddelbart se kapaciteten, men jeg vil mene, at den er større end det, du linkede til. I modsat fald har de (HN) "storebror" på tilbud til samme pris. Den fylder noget mere og har en kapacitet på 18 Ah, hvilket burde række til godt et døgn. Den kan sagtens bruges til mindre strømtræk i længere tid - derfor er der også forskellige udgange på den til formålet - og i manualen er nævnt forventet driftstid med forskellige forbrugere - f.eks. køletaske, fjernsyn etc.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Clemmensen skrev:
|
|
|
Jeg kan ikke umiddelbart se kapaciteten, men jeg vil mene, at den er større end det, du linkede til. I modsat fald har de (HN) "storebror" på tilbud til samme pris. Den fylder noget mere og har en kapacitet på 18 Ah, hvilket burde række til godt et døgn. Den kan sagtens bruges til mindre strømtræk i længere tid - derfor er der også forskellige udgange på den til formålet - og i manualen er nævnt forventet driftstid med forskellige forbrugere - f.eks. køletaske, fjernsyn etc. |
|
|
Ok, nu forstår jeg bedre... Det var bare svært at se præcist hvad det var for noget ud fra HN's ekstremt skrabede oplysninger  Der er endda indbygget cigarettænder adapter og det hele, så den kommer til at fungere perfekt! Tusind tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |