| Forfatter |
|
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har lige fået en Denon PMA 2000R. Den er bare nice!!!! De spiller et par Dali Concept 8 op og de gør de med masser af POWER. Men efter at jeg har skiftet fra en Denon avr 3801 til denne Denon pma 2000R syntes jeg virkelig at man kan mærke at rummet er meget lille, det er nemlig kun ca 10m^2. Godt nok er bassen blevet meget mere kontrolleret og fast og mellemtonen er også blevet rigtig god alt i alt er lydbilledet blevet langt mindre rodet. Men det er stadig som om at bassen rumler også selv ved lave lyd niveauer. Så jeg tænkte jeg skal nok have nogen nye højttalere ;-) De skal ikke være så store havde tænkt på 2x6,5" basser. Mit budget er 10-15k de skal helst være brugt og min musiksmag er følgende bands, gider ikke skrive dem alle: led zeppelin, pink floyd, deep purple, AC/DC, metallica, guns n roses, neil youngm queen, the doors, the beatles, the who, audioslave og mange andre men så kan i se stilen!
It´s all about rock n roll
__________________ It´s all about rock n roll
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forslag:
Dali Ikon 6 eller 7.
Brugt: Cerwin Vega 1215 (hhv. 12 og 15" basser), pas på murene!! Nej de er nok for store.
Hvad med Dali 450?
mvh
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
I 10 kvm ville jeg gå efter et sæt seriøse stander højttalere i stedet for.
Og med 10-15k kan du komme rigtig langt, så tag nogle cd'er under armen, og ud og lyt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Denon2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Forslag:
Dali Ikon 6 eller 7.
Brugt: Cerwin Vega 1215 (hhv. 12 og 15" basser), pas på murene!! Nej de er nok for store.
Hvad med Dali 450?
mvh
|
|
|
Tja når jeg siger at de skal være mindre end dali concept 8. Så skal det jo nok ikke være cv Jeg er ikke så meget til stander højttalere __________________ It´s all about rock n roll
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
copman skrev:
|
Forslag:
Dali Ikon 6 eller 7.
Hvad med Dali 450?
mvh
|
|
|
Tja når jeg siger at de skal være mindre end dali concept 8. Så skal det jo nok ikke være cv
Jeg er ikke så meget til stander højttalere
|
|
|
Så har du ikke hørt de rette, der er mange at vælge imellem, som nemt kan fylde dit rum med vellyd, du får helt sikkert bas-problemer i det lille rum med en gulvmodel, ihvertfald, hvis den er med 2 basenheder.. Ellers skal det være 2stk 5" enheder..
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Denon2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Migo skrev:
Denon2200 skrev:
copman skrev:
|
Forslag:
Dali Ikon 6 eller 7.
Hvad med Dali 450?
mvh
|
|
|
Tja når jeg siger at de skal være mindre end dali concept 8. Så skal det jo nok ikke være cv
Jeg er ikke så meget til stander højttalere
|
|
|
Så har du ikke hørt de rette, der er mange at vælge imellem, som nemt kan fylde dit rum med vellyd, du får helt sikkert bas-problemer i det lille rum med en gulvmodel, ihvertfald, hvis den er med 2 basenheder.. Ellers skal det være 2stk 5" enheder..
Mvh. |
|
|
Ja men da jeg er 17 år flytter jeg også indenfor den nærmeste fremtid og så vil jeg ikke have noget som ikke kan spille rummet ordentligt op. Men hvilke stander htér mener du er passende? Jeg har hørt nogen B&W dm601s3 og dali concept 2 som jeg syntes manglede noget fylde. __________________ It´s all about rock n roll
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige DLS R55, dem er jeg meget tilfredse med!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
b&w 704 synes jeg er en fed 'lille' gulvhøjttaler...den var virkelig imponerende da jeg lyttede til den!
min far har 703 med denon pma-2000ae og spiller samme musik stil som dig faktisk, pånær lige metallica men kan ellers genkende mange af de navne du nævner i hans cd-sortiment og jeg synes det lyder virkelig flot og pænt...det vil jeg mene at 703 er for stor til 10m^2, hvorfor jeg også mener at 704 vil være bedre i dit tilfælde - også prisen taget til hensyn, 16k for et sæt nye 704'ere...de kan måske findes brugt.. du burde hel klart lytte til dem 
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo meget et spørgsmål om smag og behag, så derfor er det kun dine egne ører der kan afgøre hvad der er bedst.
De mest velanskrevne jeg kan komme i tanke om er DLS R55, Aurum Cantus M-103, Dali Grand Diva og Avance Sig. 8 MKII/III (Avance Dana 980).
De to sidste (i særdeleshed Avance'erne) er temmelig basstærke for størrelsen, og det kan give problemer. Men det er igen et spørpsmål om smag. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |