| Forfatter |
|
Azaruss Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Som det første vil jeg lige sige at jeg er lidt usikker på om det er det rigtige forum, så flyt det endelig hvis det er forkert!
Nu til mit problem. Jeg har netop idag købt et ESI Juli@ lydkort. Installationen går fint nok, udover at Windows XP beklager sig over at driveren ikke er signeret. Da jeg så vil afspille et nummer i Winamp, sker der ingenting. Søjlerne danser lige så lystigt, men ikke en tone kommer ud. Nu skal det siges at jeg på nuværende tidspunkt KUN har mine meget sølle pc-højttalerer og hvad hører med at kabler. Jeg prøvede at opdaterer alt, kigge på alle lydinstillinger, tage lydprøver som den nægtede at tage, intet virkede. De kabler jeg har nu, kan kun tilsluttes de gamle porte (dem der sidder i bundkortet), er det det der er problemet? Jeg finder det logisk at slutte kablerne til lydkortet, men i såfald, hvordan? Er det muligt at købe et adapter indtil jeg får mine højttalerer? Det ville være super fedt!
På forhånd tak.
Azaruss
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gætter på det er en mini-jack -> jack adapter du skal bruge, og ja, logisk nok kommer der ingen lyd ud af bundkortet  gætter på at den selv har disabled det onboard lydkort
|
| Til top |
|
| |
xuser Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azaruss skrev:
Hey.Som det første vil jeg lige sige at jeg er lidt usikker på om det er det rigtige forum, så flyt det endelig hvis det er forkert! Nu til mit problem. Jeg har netop idag købt et ESI Juli@ lydkort. Installationen går fint nok, udover at Windows XP beklager sig over at driveren ikke er signeret. Da jeg så vil afspille et nummer i Winamp, sker der ingenting. Søjlerne danser lige så lystigt, men ikke en tone kommer ud. Nu skal det siges at jeg på nuværende tidspunkt KUN har mine meget sølle pc-højttalerer og hvad hører med at kabler. Jeg prøvede at opdaterer alt, kigge på alle lydinstillinger, tage lydprøver som den nægtede at tage, intet virkede. De kabler jeg har nu, kan kun tilsluttes de gamle porte (dem der sidder i bundkortet), er det det der er problemet? Jeg finder det logisk at slutte kablerne til lydkortet, men i såfald, hvordan? Er det muligt at købe et adapter indtil jeg får mine højttalerer? Det ville være super fedt!På forhånd tak.Azaruss
|
|
|
Du kan vende toppen, så du kører RCA phono ud. Nu har du mulighed for at koble kortet til en almindelig audioforstærker. De er også nødvendige at benytte, hvis man ikke anvender udstyr med balancerede indgange...
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Azaruss Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for hjælpen!
Muligt jeg kunne få et link til det minijack kable? Så køber jeg et imorgen.
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xuser Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azaruss skrev:
Okay, tak for hjælpen! Muligt jeg kunne få et link til det minijack kable? Så køber jeg et imorgen. |
|
|
Du husker lige på at de jack-stik er til balancerede signaler?
Hvis du ikke har balanceret udstyr at slutte til, skal du vende top-printet (kig i manualen).
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Azaruss Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, skal lige have styr på det. Hvor mange kabler skal jeg købe i alt? 1 til hver kanal? Og eftersom det kabel der er i mine pc- højttalerer IKKE kan tages ud, hvad kan jeg så gøre?
|
| Til top |
|
| |
xuser Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azaruss skrev:
Okay, skal lige have styr på det. Hvor mange kabler skal jeg købe i alt? 1 til hver kanal? Og eftersom det kabel der er i mine pc- højttalerer IKKE kan tages ud, hvad kan jeg så gøre?
|
|
|
Den fra Aage Jensen kan du ikke bruge, da jack-udgangen er balanceret (der er ikke stereosignal i de jack-stik, der er et balanceret signal). Du skal vende topprintet på dit lydkort 180 grader som vist i manualen. Du skal bruge RCA phono til dine normale liniesignaler.
- Hvorfor har du købt et semiprof lydkort, hvis du kun har pc-højttalere?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Azaruss Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal da bruge det lydkort når jeg får mine nye højttalerer :) Men lige nu har jeg kun mine pc-højttalerer. Jeg vil vende kortet om, og tjekke det.
|
| Til top |
|
| |
Azaruss Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig fået lyden tilbage! MEN...der er er syg forvrænging på mine små pc-højttalerer, kortet er alt for godt  men fik kortet sat til mine små reolhøjttalerer...kanon lyd! Jeg siger tak for hjælpen! mvh. Azaruss
|
| Til top |
|
| |
Azaruss Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskylder jeg lige "bumper" min tråd op igen, men jeg syntes det ville
være dumt at lave en ny tråd. Jeg har nu fået mine højttalerer til at
virke ved hjælp af et 2RCA adapter, og lyden er kanon. Eneste problem
der står tilbage er min mikrofon (denne er af den slags der sidder fast
på headsets, altså stereo minijack). Headsettet er tilsluttet et 2RCA
adapter, men der kommer ingen lyd overhovedet. Jeg er klar over at det
er en stereo kanal der går ned i en mono, men der burde idet mindste
bare være en lille lyd? Stor tak til dem der har nogle forslag!
Mvh. Azaruss
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der headset, er der separate headphone/mic stik ? Hvilke forbindelser på headset'et er i virkeligheden koblet til 2RCA adapteren, og hvor er denne efterfølgende tilkoblet ?
Der sker intet ved at sammenkoble de to indgange på ESI Juli til mono, men vær opmærksom på, der er tale om linie-indgange, ikke mikrofon-indgange, du mangler altså en pre-amp for at kunne tilkoble mikrofon.
ESI Juli er helt simpelt et linie-signal-lydkort. __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Azaruss Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yup, det er seperate stik. Problemet er jo det 2RCA adapter. Micen er
fx tilsluttet venstre kanal, men det er vel uden betydning.
Du siger noget om en pre-amp, nogle links til hvor jeg kan skaffe en?
Jeg har læst på denne side og der ser ikke ud som om de bruger en? http://www.digit-life.com/articles2/esi-julia/
Mvh. Azaruss
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du lige nærlæser dit link:
"Functionality of Juli@ and Platinum Pro in terms of a microphone preamplifier and phone-in can be leveled up by adding an inexpensive external analog mixer (about $50) to Juli@,...."
Så finder du ud af, du har brug for en pre-amp, mixer eller lignende for at kunne koble en mikrofon til Juli@
Prøv steder som www.eskildsen.dk og www.aage.dk __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Azaruss Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|