| Forfatter |
|
weiglin Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har fået kig på dette Fujitsu Siemens MYRICA V40-1. TV'et er HD-Ready.
Jeg undre mig lidt over at det kun koster ca. 16.000 når andre mærker som Samsung, Sony, Phillips, LG koster langt mere. Fujitsu Siemens er da også et rimelig kendt mærke.
Jeg har set TV'et i computercity ved siden af både et DiBoss (Ikke specielt godt billede), JVC og Samsunge R51'eren. Og der ser billedet udemærket ud på Fujitsu Siemens både på TV signal og DVD.
Er der noget jeg har overset? Eller hvad er det der retfærdiggøre at man skal give en højere pris for et Samsung, Sony, Philips, LG i samme størrelse? Jeg er lidt bange for måske at købe katten i sækken jo.
Mvh. Stefan __________________ Weiglin
|
| Til top |
|
| |
jkjelds Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin tv kører 1:1 via dvi. irretation er dog at man skal trykke 6 gange for at den modtager dvi
|
| Til top |
|
| |
TGSC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjelds skrev:
| Fin tv kører 1:1 via dvi. irretation er dog at man skal trykke 6 gange for at den modtager dvi |
|
|
Kan du prøve at uddybe "1:1 DVI"; har du testet med fuldskærm Tiles af testbillederne fra www.marky.com i opløsningen 1360x768, og med 2x3 lodret line-blanking ? Hvilket grafikkort bruger du? Har skærmen HDMI-indgang, og virker 1:1 også gennem den? __________________ -TGSC
|
| Til top |
|
| |
tjens Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
TGSC skrev:
jkjelds skrev:
| Fin tv kører 1:1 via dvi. irretation er dog at man skal trykke 6 gange for at den modtager dvi
Når jeg trykker Source kommer der en onscreen menu. Hvis jeg kommer fra TV-tuner kan jeg trykke pil op (og hoppe fra 1 til 8) og derefter Enter Eller du kan bruge de kanalknapperne til genvej: Tryk Source og 8 og du har skiftet med 2 tryk |
|
|
Kan du prøve at uddybe "1:1 DVI"; har du testet med fuldskærm Tiles af testbillederne fra www.marky.com i opløsningen 1360x768, og med 2x3 lodret line-blanking ? Hvilket grafikkort bruger du? Har skærmen HDMI-indgang, og virker 1:1 også gennem den?
|
|
|
Jeg har netop fået 1:1 pixelmapping til at virke over DVI (ud fra kjelds's anvisninger som jeg fandt i et tysk forum). Skærmen har ikke HDMI, men skulle have HDCP over DVI.
Løsningen er dokumenteret her: http://tjens.dk/Myrica/
Jeg har testet fuldskærm tiles af testbilledet og det står perfekt. Grafikkort er Inno3D 7800GT.
|
| Til top |
|
| |
TGSC Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tjens, endelig nogen med brugbart info, tak for det!
Hvor godt synes du almindeligt TV-billede står på den i forhold til LG, Samsung mv.? Kan du prøve at sende et ukorrigeret 1280x720p/50Hz-signal til den fra PC så man kan se hvordan skærmen vil reagere på kommende HDTV-kilder ? (Fx Xbox) Er du faldet over gode tests af skærmen, helst med sammenligninger med andre skærme?
Her er foreløbig hvad jeg gravede frem fra 10 siders Google: allamedia.com/artiklar/lcd-tv-fujitsu-siemens-myrica.shtml
Den kommende VQ40 har mange PC-opløsninger med HDCP : http://www.fujitsu-siemens.de/Resources/35/1840916658.pdf http://www.curio.dk/products/141/VQ40-1.pdf
__________________ -TGSC
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TGSC Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv, forum klipper i link-tekst.
Så mangler vi bare nogle almindelige forhandlere - mail er sendt til Curio. 13.600kr ex.moms giver stadig kun 17.000kr, omtrent det samme som V40 ! Det ser ud som om Curio er tilknyttet dansk Fujitsu-Siemens med danske betingelser, bl.a collect/return! Man må kunne kontakte sin LCD-pusher og høre om de kan skaffe VQ40, enten direkte hos FS eller gennem Curio.
__________________ -TGSC
|
| Til top |
|
| |
jkjelds Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tjens
Rart at se du har fået det til at virke. Jeg har selv lillebroren v32-1. Får du en menue frem når du trykke source eller skal du også trykke 6 gange for dvi?
Kjelds
|
| Til top |
|
| |
tjens Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jkjelds: Ja, jeg får en onscreen menu med alle tilslutningerne listet op, når jeg trykker Source på fjernbetjeningen. Ganske som beskrevet med rødt ovenfor
@TGSC: Jeg kan ikke udtale mig om hvordan min Myrica står i forhold til de oplagte alternativer: De butikke (i Odense) jeg har besøgt, har ikke haft de rette modeller udstillet. Efter at have læst forums og reviews i længere tid besluttede jeg mig for at springe ud i det, med den billigste model jeg kunne finde, som overholdt mine krav til tilslutningsmuligheder og så ud til at kunne klare pixelmapping i 1360x768.
Jeg har ikke XBox eller anden relevant 720p kilde endnu. Jeg prøvede dog CounterStrike: Her kunne jeg jo ikke vælge 1360x768 i spillet, men måtte gå ned på 1024x768. Et skifte til 4:3 format giver perfekt pixelmapping i denne opløsning. Der var ingen problemer med Trailing, så skærmen er hurtig nok til spil. Men god AntiAliasing bliver et krav på en skærm med så store pixels. Derudover får man ondt i nakken, når man sidder bøjet over tastatur og mus på sofabordet.
Jeg havde næsten bestilt Selector, p.g.a. mine minimale forventninger til så kraftig forstørrelse af mit kabel-TV antennesignal, men det nåede jeg ikke. Men nu blev jeg positivt overrasket over kvaliteten fra den indbyggede tuner: Der er selvfølgelig ikke detailer og skarphed som i de HD-signaler vi stadig venter på, men det er bestemt til at vænne sig til. Der er tre indbyggede farve/kontrastinstillinger, og en af dem dæmper faktisk forstyrrelserne fra mine dårligste kanaler. Jeg lægger nu pludselig mærke til at nogen udsendelser har sort bånd for oven og neden fra TV-stationens side. Her kan Myrica'ens Zoom1 indstilling faktisk forstørre billedet, så de sorte bånd forsvinder (og med dem kanal loget og den nederste linie af evt. tekstning ): Så udnyttes hele skærmen uden at billedet bliver strukket. Og stadig i tilfredstillende kvalitet (når man ved det er et SD-signal).
En dag stod solen direkte ind på dele af skærmen, og det havde ingen indflydelse på billedet: En lille fordel som CRT og plasma ikke har.
En forventet ulempe er sortniveauet: Ved rulletekster på sort baggrund kan man godt se at sort har en svag gråblå tone. Men her kan man gå ud til spejlet og råbe til sig selv : HOLD NU KÆFT NØRD OG NYD FILMEN! Så er det ingen problemer bagefter. Desuden mangler der detailer i meget mørke scener: Jeg må forsøge at leve videre uden at vide om Men in Black gutterne bruger enkelt- eller dobbeltradet habit.
Men hvis man erkender at teknologien i store fladskærme stadig har en høj pris uden at være perfekt, mener jeg at man godt kan blive tilfreds med købet af et Myrica.
|
| Til top |
|
| |
peterfc Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tilsyneladende kommet en opdatering der hedder VQ 40-1. SE: http://www.fujitsu-siemens.de/Resources/35/1840916658.pdf&nb sp; Ser ud til kun at have 8ms response time (ved ikke med V40) og bedre HDMI support. Men ellers kan jeg ikke se den store forskel. Er der nogle der ved mere...
|
| Til top |
|
| |
TGSC Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit link virker ikke. Pixelmapping på V40 : http://tjens.dk/Myrica/ Specs på VQ40 : http://www.curio.dk/products/141/VQ40-1.pdf To HDMI-stik, HDCP i alle opløsninger, to tunere Erfaringer eftersøges...
__________________ -TGSC
|
| Til top |
|
| |
RHV14 Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt en MYRICA V40-1 i gennem tysk hjemmeside for 12.500 kr. inkl. forsendelse. Modtog den 2 dage efter betalingen var reg. ved
bankoverførsel.
Så den kan købes billlig.. Det billigeste jeg fandt i DK var proshop til ca. 15.000 kr.
John
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
RHV14 skrev:
Har købt en MYRICA V40-1 i gennem tysk hjemmeside for 12.500 kr. inkl. forsendelse. Modtog den 2 dage efter betalingen var reg. ved bankoverførsel.
Så den kan købes billlig.. Det billigeste jeg fandt i DK var proshop til ca. 15.000 kr.
John |
|
|
Gider du smide et link til den shop??
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas lige på.. V40-1 har IKKE 1:1 Pixmap, det er KUN VQ modellen der har det...
Desuden understøtter V40-1 kun op til 1280x768 pix ind. VQ modellen kan klare 1366x768! __________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
tjens Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperdj skrev:
|
Pas lige på.. V40-1 har IKKE 1:1 Pixmap, det er KUN VQ modellen der har det...
Desuden understøtter V40-1 kun op til 1280x768 pix ind. VQ modellen kan klare 1366x768!
|
|
|
Det passer nu ikke. På mit link højere oppe i denne tråd finder du dokumentation for 1360x768 i 1:1 pixelmapping på V40-1.
(Men jeg har godt set en brochure hvor der står "de mest anvendte PC opløsninger. Bl.a. ..." og så en lang liste hvor 1360x768 ikke er nævnt)
Jeg gætter på at den eneste væsentlige forskel mellem V40-1 og VQ40-1 er de ændrede tilslutninger, hvor HDMI er tilføjet og hvor VGA og DVI-D er smeltet sammen i et DVI-I.
Og jeg giver dig ret i at VQ modellens tilslutninger er at foretrække frem for V modellens på langt sigt. Så det er et spørgsmål om tilslutninger kontra prisforskellen når man skal vælge.
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. så du har rent praktisk afprøvet det med succes?
Altaå at den kan nappe 1360x768 ind på DVI og at de så blot slukker 3 pix i hver side?
Eller hvordan hænger det sammen?
Jeg er ikke helt med på hvorfor VQ´s tilslutninger er at foretrække? - kan ikke lige overskue det ;)
Jeg tror jeg skriver til Fujitsu for at høre dem ad, hvad forskellene er.. __________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
tjens Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har testet det i praksis, og har dokumenteret grafikkortinstillingerne her: http://tjens.dk/Myrica/
HDMI bliver det mest udbredte stik på kommende HD-DVD afspillere, harddiskoptagere og spillekonsoller. Derfor er det en fordel at VQ modellen har dette stik ved siden af DVI, og dermed 2 digitale billedinput.
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.. men HDMI/DVI problematikken kunne jo løses blot ved en kabel konverter.. eller?
__________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
tjens Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo.. men overvej muligheden for at du en dag har 2 digitale signalkilder: Gider du så skifte kabel eller investere i en switch-box?
Hvis du f.eks. i fremtiden køber HD-Satelitmodtager eller den kommende Selector i digital HD kvalitet eller en ny smart spillekonsol, får du måske brug for HDMI stikket til denne, samtidig med DVI stikket til HTPC.
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt set.. det havde jeg ikke skænket en tanke.. jeg var lidt for fokuseret på KUN mediacenter..
__________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |