Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Infinity klassikere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har ved lidt af et tilfælde fået mig et sæt Infinity Kappa 600 som jeg egentlig er blevet glad for.

Jeg har så siddet og surfet lidt rundt og kigget på gamle Infinity modeller (primært IRS serien) og er egentlig blevet lidt tændt på et sæt IRS Omega.

Hvad skal man passe på med sådan nogle? Jeg synes at have læst, at reservedele kan være et problem. Og ikke mindst. Hvad bør man give for et sæt i god stand?

Hvis nogen har erfaringer og/eller andre kommentarer til disse gamle kæmper vil jeg blive meget glad.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Efter hvad jeg har hørt er de gamle infinity ofte hård kost for forstærkeren, men ved ikke om det er alle eller kun nogle få serier.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Efter hvad jeg har hørt er de gamle infinity ofte hård kost for forstærkeren, men ved ikke om det er alle eller kun nogle få serier.

vH pH

Det er vist rigtigt ja. Men jeg har kører på et H/K Signature 1.3 effekttrin allerede nu og har planer om at anskaffe et mere. Så det skulle nok kunne gå til en start.

Brian7500

Stenberg
Branchemedlem
Branchemedlem

Terton Audio

Bruger siden: 06 Marts 2005
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Allerførst - Omega er IKKE en "gammel" klassiker fra Infinity. Den blev lanceret i 1999 som et sidste forsøg på at komme tilbage til fordoms tid...ved det da jeg på det tidpunkt var ansat i harman international - og at kalde det en Infinity højtaler kan vel kaldes en tilnærmelse, eftersom at 6½" enheden er tæt på at være identisk med JBL's 6½ GTi enhed fra deres bilstereo program og at basenheden ligeledes var hentes fra JBL's line-up. OMEGA blev som en af de sidste Infinity modeller voiced/ afstemt af Leon Kuby, som var den sidste garant for de gamle Infinity dyder. Han var ikke tilfreds med forløbet - men endte med at godkende den. OMEGA er en rigtig god højtaler - har stadig flere venner som har dem stående - de kræver 2 forstærkere - én Signature 1,3 er IKKE nok, da den har nogle grimme fasevinkler i basområdet. Dette stod også DIREKTE i den første instruyktion fra Leon Kuby.  

2 x Signature 1,3 vil kunne gøre det - havde selv dette set-up som det sidste inden jeg skiftede til AUDIOVECTOR Si 6 Avantgarde Arreté.

Med hensyn til reservedele til Omega, så bør der ikke være de store probemer til Omega, - det er de øvrige IRS modeller - bl.a Epsilon & Sigma som det kan være svært at skaffe delel til.

God fornøjelse med dit projekt.

MVH

Peter Stenberg   

Til top Vis Stenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stenberg

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Stenberg skrev:

Allerførst - Omega er IKKE en "gammel" klassiker fra Infinity. Den blev lanceret i 1999 som et sidste forsøg på at komme tilbage til fordoms tid...ved det da jeg på det tidpunkt var ansat i harman international - og at kalde det en Infinity højtaler kan vel kaldes en tilnærmelse, eftersom at 6½" enheden er tæt på at være identisk med JBL's 6½ GTi enhed fra deres bilstereo program og at basenheden ligeledes var hentes fra JBL's line-up. OMEGA blev som en af de sidste Infinity modeller voiced/ afstemt af Leon Kuby, som var den sidste garant for de gamle Infinity dyder. Han var ikke tilfreds med forløbet - men endte med at godkende den. OMEGA er en rigtig god højtaler - har stadig flere venner som har dem stående - de kræver 2 forstærkere - én Signature 1,3 er IKKE nok, da den har nogle grimme fasevinkler i basområdet. Dette stod også DIREKTE i den første instruyktion fra Leon Kuby.  

2 x Signature 1,3 vil kunne gøre det - havde selv dette set-up som det sidste inden jeg skiftede til AUDIOVECTOR Si 6 Avantgarde Arreté.

Med hensyn til reservedele til Omega, så bør der ikke være de store probemer til Omega, - det er de øvrige IRS modeller - bl.a Epsilon & Sigma som det kan være svært at skaffe delel til.

MVH

Peter Stenberg   

Tusind tak.

Brian7500

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Ellers er de gamle krell en rigtig god match , ihvertfald med de gamle infinity ... feks infinity renaissance 90 og krell ksa 150Thumbs Up
Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Har en stille drøm om et par Kappa 9.2i, men mangler en riddersal.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg blev også lidt forelsket i et sæt Omega da jeg i sin tid hørte den hos en Kenwood butik.Så så nogle år senere at en anden butik have tilbud på et sæt til 20.000kr og var meget tæt på at købe dem men endte med storebror Sigma.Syntes de båndiskanter er meget gode,det må være de samme i alle 3 i IRS Serien fra dengang når vi snakker diskanter,kaldet Emin og Emit.De to største højtalere i serien Sigma og topmodellen Epsilon har dog også en bagudvendt båndiskant,Emit.

Tror det kan være svært at skaffe de diskanterså der var mulighed for reservedele for et stykke tid siden men kun i USA.Men hvorfor ikke passe på dem så skulle del vel kunne gå.... 

Du kunne kigge på testen af Omega i HF nummer 4 1999.

Så Jensen havde et sæt Omega til 10.000kr som jeg mener er billig.

Min erfaring med Infinity er at med kedelig udstyr lyder de kedelige en kvalitet kan man sige og de så bliver bedre med øget kvalitet i resten af kæden.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Stenberg skrev:

MVH

Peter Stenberg   

Hej Peter,

Rart med indslag fra en der har "insider viden" vedr. Infinity's gl. ht. produktion i slutningen af 90'erne.

Har du erfaringer vedr. Intermezzo serien (1.2S - 2,6 - 4.1 og MTS)?, tror vi er op til flere der gerne vil vide mere.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Stenberg
Branchemedlem
Branchemedlem

Terton Audio

Bruger siden: 06 Marts 2005
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hej Mik112.

Nej desværre - MTS & Intermezzo blev i første omgang ikke planlagt som produkter til Europa. Det var først da salget i USA ikke gik som forventet at harman i Europa blev presset til at tage dem ind. Og da havde jeg forladt butikken - bl.a fordi jeg blev træt af den manglende interesse i de bedre modeller og den stigende fokus på de billige serier ser blev produceret af den nye franske ledelse.

Til top Vis Stenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stenberg

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Har en stille drøm om et par Kappa 9.2i, men mangler en riddersal.

vH pH

Jeg har en kammerat som har et sæt 9.2 i en stue på ca 30 kvm vil jeg skyde på, og det er faktisk ikke så tosset. Selvfølgelig vil et større rum nok være optimalt, men det fungerere faktisk overraskende godt i hans stue trods str synes jeg.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Stenberg skrev:

Lige lidt rettelser!?

Mellemtonen har kun magnet systemet fra 600GTI, den er en 704-serie enhed ”600 enheden har en 2 lags svingspole ”den blev lavet til TI-6K, og i den version som Infinity benyttede, havde man undladt at male den blank ”hvilket faktisk gør at den lyder bedre” Bassen er fra Tonegen/Foster, det er firmaet bag eks. Fostex, og dem der i en lang årrække leverede enheder, og faktisk også udvikling til nye enheder til Infinity. JBL ville nok have sat en kraftigere motor og svingspole på en enhed af denne størrelse, og så ville de nok have lavet et hul i kassen!? For som holdningen hos JBL er! Har du motor og bl nok! Så port det.

Japan og Tyskland ville have at der var implementeret! Watkins bas ”en slags passiv eq” dette giver en, ret dramatisk reaktion fra delefiltret ”i de første KAPPA 9 kunne brænde forstærkere fra KRELL, Levinson og Threshold af” Noget man ”kan” gøre i bassen, men er lidt fy-fy…

Peter

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Du kunne kigge på testen af Omega i HF nummer 4 1999.

Super, duper..... Det må jeg gøre. Så jeg drøner ned på biblioteket. Og finder en komplet årgang 1999. Med UNDTAGELSE af nummer 4. I sh*t You Not.... Hvor uheldig har man lov at være???

Så hvis nogen ligger inde med ovennævnte blad så HJÆÆÆLP........

Brian7500

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hej Brian,

Det er en rigtig fed højtaler, som jeg bestemt godt gad eje selv......

Min far har haft et par, og tror såmænd stadig han savner dem lidt! Men de kræver altså MEGET strøm for at lyde optimalt. Han prøvede først med den store Rotel 1090 (den på 2 x 380 watt), og den gjorde det skam fint. Men da han fik en ML 332 på, skete der altså ting og sager......selvom den på papiret er svagere! Så giv dem det bedste du kan få råd til, og du er rigtig godt kørende.....

Jeg har stadig hede drømme om de bånd til diskant og mellemtone.....damn, de lyder for nice....

PS. Min far har det omtalte blad, og hvis ikke andre kan hjælpe dig......kan jeg nok godt låne det i nærmeste fremtid, og scanne artiklen til dig?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Hej Brian,

Det er en rigtig fed højtaler, som jeg bestemt godt gad eje selv......

Min far har haft et par, og tror såmænd stadig han savner dem lidt! Men de kræver altså MEGET strøm for at lyde optimalt. Han prøvede først med den store Rotel 1090 (den på 2 x 380 watt), og den gjorde det skam fint. Men da han fik en ML 332 på, skete der altså ting og sager......selvom den på papiret er svagere! Så giv dem det bedste du kan få råd til, og du er rigtig godt kørende.....

Jeg har stadig hede drømme om de bånd til diskant og mellemtone.....damn, de lyder for nice....

PS. Min far har det omtalte blad, og hvis ikke andre kan hjælpe dig......kan jeg nok godt låne det i nærmeste fremtid, og scanne artiklen til dig?

Det ville være rigtig lækkert Dumbo.

Brian7500

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Kan kun være enig med Dumbo ang. de bånd enheder....

Kun en god ting de vokser med opgaven når kvaliteten på udstyret bliver bedre.

Jeg har nummeret liggende,men biblioteket kan da skaffe den hjem eller du kan forespørge på bladet om du kan få tilsendt dette nummer,de har vel nogen gange gamle numre liggende.

Kører faktisk med Sigma i et rum på 22kvm det er godt nok også en lidt anden højtaler end de andre i lige nævner og det går fint,havde besøg af en freak og han blev overrasket over hvor godt det gik.Sigma har en meget ren bas der ikke buldre.

Der var engang en sælger der foreslog at købe Omega i sort fordi den falmede ikke som han sagde.Men det er jo en smagssag.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Ok....jamen hvis du ikke finder den fra bibilioteket, eller JRGW ikke mailer den.....så skriv lige en PB, så skal jeg nok prøve.....

Og ja JRGW.....det er bestemt kun godt, at de vokser med opgaven. Overvejer selv en af mindre kappa-modeller nu her, for at få bare lidt af bånd-lyden.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Der er lige nu en Omega til salg kan jeg se.....

Kunne nu svært godt tænke mig at få et lyt på IRS Epsilon nåede det desværre ikke da der var en mulighed for det.Her er parringen med forstærkere (flertal) også vigtig måske enda endnu mere da servoen skal drives af en stabil forstærker. 

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Der er lige nu en Omega til salg kan jeg se.....

Kunne nu svært godt tænke mig at få et lyt på IRS Epsilon nåede det desværre ikke da der var en mulighed for det.Her er parringen med forstærkere (flertal) også vigtig måske enda endnu mere da servoen skal drives af en stabil forstærker. 

Det ser jeg ja. Den er ganske vist sort, hvilket ikke er et plus. Meen... Det ER jo dog en Omega

Brian7500

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tror de blir svære at finde i lys eg Brian, der er vist ikke ret mange i landet......een her på forum har dog et sæt. Kan bare ikke lige huske hvem det er.....

Men som du selv siger, så ER det jo Omega uanset farven.....

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes