| Forfatter |
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaringer med de nye spl-r modeller fra velodyne - Jeg vil meget gerne høre fra jer! 
Min gamle tråd (klik her) om jagten på den helt rigtige subwoofer til mit behov, virker forældet, da mit snurrerundt-gejl har fået nye rammer, så hermed starter jeg på 2. kapitel i min historie om jagten på subwooferen... ...(Det gode er, at jeg er blevet en del klogere på emnet siden jeg startede jagten i september måned sidste år... )
The cold facts: - Nuværende setup: B&W DM 603 S3, 601 S3, LCR60S3 + Marantz SR6200, DV4200
- Rammer: 13kvm
- Ønskes: Spontane "oh-yeah!"-udbrud når der ses/høres film....og når der høres musik!

Jeg har helt udelukket en SVS-sub pga. størrelsen (Det er indiskutabelt )De sub's jeg så nu har i spil er følgende: - B&W ASW675 (8.000 dask)
- Velodyne SPL-R serien (fås i 8", 10" og 12" udgaver) (hhv. 9.000, 11.000 og 13.000 dask)
Saksede"-specifikationer til Velodyne SPL-R serien: | Specifications |
SPL-800R |
SPL-1000R |
SPL-1200R |
| Drivers: |
8" forward firing
(6.5" piston diameter)
Die-cast aluminum basket
|
10" forward firing
(8" piston diameter)
Die-cast aluminum basket
|
12" forward firing
(9.7" piston diameter)
Die-cast aluminum basket
|
| "ERS" Class "D" Amplifier: |
2000 watts Dynamic
1000 watts RMS Power
|
2000 watts Dynamic
1000 watts RMS Power
|
2000 watts Dynamic
1000 watts RMS Power
|
| IR Remote Control: |
Yes
|
Yes
|
Yes
|
| Digital Auto Room Bass EQ: |
Yes
|
Yes
|
Yes
|
| Frequency Response: |
26-120 Hz +/-3 dB
|
23-120Hz +/-3 dB
|
21-120Hz +/-3 dB
|
| Digital Dynamic Driver Control with Current-Sensing Servo: |
Yes
|
Yes
|
Yes
|
| Digital Presets: |
Movies; R&B-Rock;
Jazz-Classical; Games
|
Movies; R&B-Rock;
Jazz-Classical; Games
|
Movies; R&B-Rock;
Jazz-Classical; Games
|
| Digital Phase: |
0, 90, 180, 270 degrees
|
0, 90, 180, 270 degrees
|
0, 90, 180, 270 degrees
|
| High Pass Crossover: |
80Hz (6 dB/octave slope)
|
80Hz (6 dB/octave slope)
|
80Hz (6 dB/octave slope)
|
| Low Pass Crossover: |
40 Hz-120 Hz (adjustable)
(12 dB octave, 24 dB
ultimate)
|
(12 dB octave, 24 dB
ultimate)
|
(12 dB octave, 24 dB
ultimate)
|
| Auto On/Off: |
Yes
|
Yes
|
Yes
|
| Magnet Structure: |
204 oz. (12.7 lbs)
|
346 oz. (21.6 lbs.)
|
346 oz. (21.6 lbs.)
|
| Voice Coil: |
2.5" inside/outside voice coil
|
3" inside/outside voice coil
|
3" inside/outside voice coil
|
| Inputs: |
Gold plated line-level
and speaker-level
|
Gold plated line-level
and speaker-level
|
Gold plated line-level
and speaker-level
|
| Outputs: |
Line-level 80Hz up
|
Line-level 80Hz up
|
Line-level 80Hz up
|
| Crossover Bypass: |
Subwoofer Direct
|
Subwoofer Direct
|
Subwoofer Direct
|
| Cone: |
Kevlar-reinforced Resin
|
Kevlar-reinforced Resin
|
Kevlar-reinforced Resin
|
Dimensions (H/W/D): (inc. feet, grill and knobs) |
10.125" x 10.375" x
12.813"
(27 x 26 x 33 cm) sealed
|
12.313" x 12.375" x
13.875"
(32 x 31 x 36 cm) sealed
|
14.25" x 14.375" x
16.5"
(37 x 36 x 41 cm) sealed
|
| Weight (approx.): |
35 lbs. (16 Kg)
|
47 lbs. (21 Kg)
|
57 lbs. (26 Kg)
|
| Included Accessories: |
Full feature remote control, calibrated microphone, mic stand and mic cable
|
|
|
| Warranty: |
2 years (parts/labor)
|
2 years (parts/labor)
|
2 years (parts/labor)
|
| Finishes: |
Black Gloss, Cherry or Maple
|
Black Gloss, Cherry or Maple
|
Black Gloss, Cherry or Maple |
 Saksede"-specifikationer til ASW 675:
Technical Specifications
: ASW 675
|
| Description | Active closed-box subwoofer system |
| Dimensions |
Height: 340mm (13.4 in) not including removable spike feet
Width: 340mm (13.4 in)
Depth: 411mm (16.2 in) including grille and controls Allow extra 50mm (2 in) at rear for ventilation
|
| Net Weight | 25.5kg / 56.1 lb |
| Freq. Response | -3dB 22Hz - 31/110Hz adjustable (EQ at A) |
| Freq. Range | -6dB at 17Hz and 40/140Hz adjustable (EQ at A) |
| Drive Units |
Unit 1: 1x 250mm (10 in) dia composite aluminium/paper/Kevlar cone long throw
Unit 2:
Unit 3:
|
| Finish | Cabinet: Black Ash or Sorrento (light oak) vinyl Grille: Black cloth |
| Sub Woofer Amplifier |
Description: Class D with switch mode power supply
Power Output: 500W Rated Power Consumption: 75W
Input Impedance: 33k ohms
Signal Noise: >90dB
Functions: Volume level - Low-pass filter frequency - Low-pass filter
bypass - Bass roll-off alignment - Auto sense on/standby - Phase 0/180
Inputs: Line In (RCA Phono)
Outputs: Line In (RCA Phono, high-passed) Link Out (RCA Phono, parallel to Line In)
|
| Low Pass Filter | Active 2nd-order, variable cut-off frequency |
| High Pass Filter | Active 3rd-order -6dB at 80Hz |
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg har ikke travlt med at få købt en sub.....jeg har nemlig brugt de sidste monetos til at sikre mig en fantastisk musikalsk oplevelse, når jeg skal til Roskilde Festival for at opleve Roger Waters...  ....men jeg håber på at kunne få skrabet de nødvendige penge sammen i sommerferien! (hvor der er vilje er der vej!  )
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må lige sige tak til ManicMiner for den store hjælp indtilvidere...  ...Der er sgu rart at man ikke behøver at opfinde den dybe tallerken hver gang man kaster sig ud på nye dybe have...
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke fået hørt en spl-r subwoofer endnu....skal man helt til Fyn hos Vassagohifi for at høre en?
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaringer med de nye spl-r modeller fra velodyne Jeg vil meget gerne høre fra jer!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så fik jeg lige talt med jensen. Os på djævleøen har desværre ikke mulighed for at høre velodyne i en butik....men!...den gode jensen er skam villig til at udlåne en til demo, sendt med posten...det er service!...Og så koster 12" modellen kun 10.000 dask nu!....det gør det ret nemt i mine øjne: På den ene side: 10 "B&W til 8.000 dask, på den anden side: 12" velodyne med fjernbetjening og rumkorrektion til 10.000 daskog det sjove er, at de er begge kun 41 cm dybe!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også gå efter den Velodyne SPL. Især til den reducerede pris. Jeg synes dog stadig, at det er en skam, SVS ikke får deres subs reduceret rent størrelsesmæssigt! Det kunne være interessant, hvis du havde muligheden for at sammenligne SPL12 og ASW675. Men HifiKlubben er nu ikke altid helt så venlige med udlån... Meld venligst tilbage tak!
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Jeg kan næsten ikke vente med at få hørt den....og så hjemme i mit eget setup! .....Det eneste problem er, at jeg sikkert ikke har lyst til at levere den tilbage!.. jeg må hellere få skrabet de penge sammen hurtigst muligt!...."tænke tænke.. .":
....tror ikke feriepengene skal gå til ferie i år... ...og banken må vist leve med at jeg har permanent kredit...(det tjener de jo også på alligevel...).....planerne om et stort 1080p billede er sikkert også meget fornuftigt at vente med til næste år....(Øv, jeg har først fødslesdag i august! )....gad vide om man kan leve for 500 kr om måneden til mad?
|
|
|
Jeg har også lige brugt en god slat penge på højttalere og ht-kabler...og ja, 500kr kan sagtens lade sig gøre...i hvert fald indtil videre  Dit rum må være stort, siden 603 ikke leverer det ønskede lydtryk? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Jeg ville også gå efter den Velodyne SPL. Især til den reducerede pris.
Jeg synes dog stadig, at det er en skam, SVS ikke får deres subs reduceret rent størrelsesmæssigt!
Det kunne være interessant, hvis du havde muligheden for at sammenligne SPL12 og ASW675. Men HifiKlubben er nu ikke altid helt så venlige med udlån...
Meld venligst tilbage tak! 
|
|
|
Hej AM-E Ja, men det har de jo ikke tradition for....alle deres modeller er ret voldlige i størrelsen, men det er jo det de sparer pengene på....det er vist bare dyrt at lave små, kvallitets subwoofere....så hvis de prøvede, ville prisen sikket også være højere og så ville de miste deres renome som "value for money"-subwoofer-mærket. Jeg mener at huske, at de godt ville udlåne, men de krævede vist alligevel fuld betaling som depositum...så egentligt er det jo bare et køb med tilbageleveringsgaranti.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
prse skrev:
Jeg kan næsten ikke vente med at få hørt den....og så hjemme i mit eget setup! .....Det eneste problem er, at jeg sikkert ikke har lyst til at levere den tilbage!.. jeg må hellere få skrabet de penge sammen hurtigst muligt!...."tænke tænke.. .":
....tror ikke feriepengene skal gå til ferie i år... ...og banken må vist leve med at jeg har permanent kredit...(det tjener de jo også på alligevel...).....planerne om et stort 1080p billede er sikkert også meget fornuftigt at vente med til næste år....(Øv, jeg har først fødslesdag i august! )....gad vide om man kan leve for 500 kr om måneden til mad?
|
|
|
Jeg har også lige brugt en god slat penge på højttalere og ht-kabler...og ja, 500kr kan sagtens lade sig gøre...i hvert fald indtil videre 
Dit rum må være stort, siden 603 ikke leverer det ønskede lydtryk?
|
|
|
Nej, rummet er kun 13 kvadratmeter, og før havde jeg 20 kvadratmeter. Men det er heller ikke lydtrykket der er et problem...Jeg vil bare gerne have de sidste lave frekvenser med, som højtalerne ikke kan levere, dvs. fra 40 hz og ned...jeg behøver sikkkert ikke at overbevis nogen hvor stor forskellen er på en film med og uden subwoofer, men jeg har også erfaret hvad det kan gøre for musikken...dynamikken forbedres gevaldigt med en godt integreret subwoofer. Jeg hørte mine højtalere med og uden b&w sub'en nede i klubben, og forskellen var slående! Det er ikke så meget direkte selve bastrykket eller dybden af denne, men det ligger i undertonerne fra alle instrumenterne.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
...og ja, 500kr kan sagtens lade sig gøre...i hvert fald indtil videre ....
|
|
|
Jeg lever for 1000 kr lige nu, og synes sgu det er svært i sig selv  ....jeg tror jeg ville forsvinde helt! (Jeg er stoppet med at spise slik for at spare de penge, og har smidt 3kg på en måned...)
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Jeg lever for 1000 kr lige nu, og synes sgu det er svært i sig selv ....jeg tror jeg ville forsvinde helt! (Jeg er stoppet med at spise slik for at spare de penge, og har smidt 3kg på en måned...)
|
|
|
Slik er alligevel ikke godt for dig 
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
prse skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Jeg lever for 1000 kr lige nu, og synes sgu det er svært i sig selv ....jeg tror jeg ville forsvinde helt! (Jeg er stoppet med at spise slik for at spare de penge, og har smidt 3kg på en måned...)
|
|
|
Slik er alligevel ikke godt for dig 
Nosferatu |
|
|
Nej, det var også en anden grund til at jeg stoppede...  ....samtidig får jeg en gratis biograftur af min søster, hvis jeg kan holde det hele året ud! (sidste gang jeg spiste slik, var kransekage nytårsaften!  )
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, om det nu står i mellem ASW675 og SPL-R1200 så er det ingen tvivl om at det skal være sistnevnte. Den vil nok spille en tand højere, også har den romkorrektionen som icing on the cake, det er værdt de 2000 kronene ekstra, and then some!
AM-E: SVS subbene er store af samme grund som at sportsbiler er strømlinieformede, det er det der giver den bedste effektiviteten. En lille sub kan sammenlignes med en sportsbil med aerodynamik som en mursten, og hvor topfart er det der tilsvarer lydtryk i de dybeste frekvensene. Nærmest uanset hvor stor motor du monterer i den vil topfarten blive begrænset af aerodynamikken.
Du kan også bruge en anden analogi; et rundt og et firkantet hjul. Det runde behøver ikke mange krefter for at dreje rundt. Det firkantede behøver riktigt mange, det kræver også at drivakselen forstærkes, noget der fører til at den bliver ennu tyngre at dreje rundt, og du får også problemer med friksjonsvarme pga af all effekten der skal afsettes i drivverket.
Ulempen med SVS er som du selv siger størrelsen, men det er også en stor del af grunden bagom ydelsen. De har nevnt at de snart kommer med en lille sub, men den ene ejeren sa også at "It is not going to rip your chest open", men det skal bli sjov at se hvordan pris/ydelses forholdet bliver nu når de skal kæmpe i mod naturen  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
|
|
Hehe, en gang da jeg var 16 købte jeg mig en snøscooter (jeg er nordmand) for mine siste penger, og måtte da klare mig uden penger til mad i over 1 måned. Jeg så til slut ud som et vandrende skelet, men jeg blev meget glad for snøscooteren, så jeg ville ha gjort det samme en gang til. Stå på, om det er noget man virkelig vil ha er det værdt en lille sultestreik!
Heh, det var måske en god ide, jeg tror jeg vil bruge alle mine penger på at købe noget dyrt, så vil jeg tabe mig sådan at nogle af mine bukser kommer til at passe igen! __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
AM-E skrev:
...og ja, 500kr kan sagtens lade sig gøre...i hvert fald indtil videre .... |
|
|
Jeg lever for 1000 kr lige nu, og synes sgu det er svært i sig selv ....jeg tror jeg ville forsvinde helt! (Jeg er stoppet med at spise slik for at spare de penge, og har smidt 3kg på en måned...) |
|
|
Skal du ikke bare tage nogle spv vagter? Eller du er måske skruebrækker ligesom mig? __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Organkursus 1  Så har du jo slet ikke tid til hifi
Glæd dig til anden del. Det bliver noget sjovere __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|