Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 12:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Classic Delight (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Et par flotte ht'er du har fået dig der! Ligner virkelig noget som er værd at bygge videre på!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 305
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Syntes virkelig det er nogle fede højttalere, og jeg overvejer selv at købe dem eller WMT. Men tror du de kan trives på 4 x 3 m?

Mvh KennethB


__________________
Mvh KennethB

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB
 
Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 890
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Er det montana møbler eller hvad

ellers vil jeg gerne lige vide pris og stand og hvor køber man jeg skal bruge et lille modul som det du har bare kortere maybe. Er det montana har jeg ikke råd desværre.

 

 

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

@Japer: Jep det er Montana. Prøv dba.dk, hvis du kan nøjes med noget brugt. Du kan være heldig at finde nogle gode moduler til en fornuftig pris.

@Kenneth: Tør ikke sige om de ville trives i dit rum, men vil umiddelbart tro, at højtaleren i sig selv vil virke for stor til så lille et rum. Lyden tør jeg ikke spå på.

@Master: Ja de ligner - så håber også der virkelig er mere at hente, når engang jeg finder noget andet anlæg at spænde for.

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Er du sindsyg det ser godt ud

Virkelig imponerende, især prisen taget i betragtning. De højtalere ligner jo en million. Kunne være spændende at høre dem engang, om lyden kan følge med det fine udseende.

Hvis du er glad for dine højtalere (hvilket det lader til), kunne du måske også overveje XTZ Class A-100 forstærkeren.

 

Jeg synes virkelig du har fået det til at se godt ud



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

@Rune: Havde bestilt deres Class A forstærker, hvis bare den ikke havde været så helvedes stor :D Desværre er den lige 10 cm for dyb. Tak for roserne!
Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 305
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

nimand skrev:

@Kenneth: Tør ikke sige om de ville trives i dit rum, men vil umiddelbart tro, at højtaleren i sig selv vil virke for stor til så lille et rum. Lyden tør jeg ikke spå på.



Tak for svaret, så må det blive stander modellen



__________________
Mvh KennethB

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Wauw, det er godt nok et flot setup du har, nimand!

Hvor lang tid tog leveringen af dine XTZ højtalere?

Mvh
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Wauw, det er godt nok et flot setup du har, nimand! Hvor lang tid tog leveringen af dine XTZ højtalere?Mvh


Tror bankoverførslen tog fra torsdag til tirsdag. De sendte så højtalerne om tirsdagen og jeg havde dem fredag. Så alt i alt en uges tid fra jeg overførte pengene til de blev leveret. Har kun positive ord tilovers for fyndborsen.se - hurtige svar på spørgsmål og hurtig behandling af ordre.
Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

nimand skrev:

KennethB skrev:
Hvad er forskellen på piano black og black piano painting... Kan regne ud at det må være den første du har...

Jeg har den der hedder Piano black painting! 

De brugte førhen noget folie som havde 'look' som piano lak. Det var vist ikke vildt kønt og desuden havde højtaleren skarpe kanter, hvor man kunne se, at det var folie der var anvendt. Lidt ligesom møbler med laminat

Nu bruger de "ægte" piano lak, hvor kanterne er afrundede og en rigtig flot finish. Det er udgaven til 3990/sæt SVKR du skal vælge. Fyndborsen oplyste mig, at de slet ikke har den gamle version med folie længere, så der skulle ikke være nogen ko på isen!

Inspireret af dit anlæg, overvejer jeg at købe et sæt XTZ 99 MT (stander udgaven af dine højtalere) til min computer, men der står at farven er "Glossy Black". Ved du noget om hvordan denne finish er?



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

@Rune-nielsen: Nej kender desværre ikke til finishen på den, men smid en mail til fyndborsen.se og jeg er sikker på du har et svar fra dem mandag! Kig her for inspiration Billeder af 99 MT - prøv evt. at smide en tråd på forum på minhembio.com der er nok en svensker der kan svare dig
Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Så røg Cambridge sættet afsted i dag - håber den nye ejer bliver glad for det. Inden da var jeg ude og hente min 'nye' brugte forstærker som indtil videre skal drive XTZ'erne. Har kun hørt den kort, så venter lidt med lytteindtryk. Byggekvaliteten virker til at være helt i top - endnu engang hurra for kinesiske produkter!

Jeg fik købt mig en brugt Classic 6.10 med tilhørende Classic (tung) fjernbetjening. Lidt billeder til folket.





Der dumpede lige lidt legetøj ind af døren i dag også - er træt af flere remotes, så prøver sådan en her. Logitech Harmony 525 som har været omtalt en del gange her på hifi4all.dk - fin universal remote til overkommelige penge. Dog er den i en noget speget plastikkvalitet (man skal ikke sætte sig på den!) og den medfølgende software til programmering stinker for hårdt i mine øjne - langsom og alt for simpel.



Næste projekt er at finde en CD-afspiller . I weekenden kommer stumperne til mit HT-kabel forhåbentligt så de kan blive sat sammen og plugget til.

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 305
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Uha ser rigtig godt ud Glæder mig til at høre om dine lytteindtryk

__________________
Mvh KennethB

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej NIMAND

Jeg så først nu at du har forespurgt på Primare...

Jeg kan kun anbefale deres ting. Det er solidt lavet. spiller r... ud af bukserne på meget andet i samme prisklasse.

Jeg har overvejet at opgradere til I30, men skal lige finde noget at finansere med.. Det er lækre vare.. Ikke så meget pjank.

Lydén er behagelig varm, men med masser af reserve til at komme med et godt punch i mellemgulvet, taget dens ellers bekedne effekt i betragtning. tror ikke du kan finde noget i samme prisklasse som gør det så godt.....



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt stumper til mit kabel. Har ventet i en uges tid på den fine kabelstrømpe, splitter og lidt krympeflex fra Viablue - kablet fra samme har bare ligget og ventet Kl. er mange så det kan ikke blive sat til før i morgen Kablet er i øvrigt Viablue SC-2 - et 2x4,0mm med forsølvede kobbertråde. Lidt om kablet: Test

Der mangler lige at blive smidt lidt krympeflex på lederne - glemte at få varmepistolen med hjem fra kontoret

Rå kabel:



Voila!



Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Så kom de sidste detaljer på kablet og det blev sat til. Godt nok spilles der kun musik fra min billige Samsung DVD i øjeblikket, men lyden er der i alt sket et eller andet med siden dette kabel blev sat på. Kan ikke vente med at få en CD-spiller sat til og gennemlyttet systemet med hele pladesamlingen

Jeg har lidt svært ved at finde den ønskede CD-spiller (Primare, Rega, Thule, Classic), så hvis nogen har et bud på en - speak up! Skal helst være sølv og koste i omegnen af 2-4k brugt.

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Monologen fortsætter

Så var jeg sgu heldig at få tilbudt en Classic CD-spiller. Tak til sælger af min forstærker for også at tilbyde mig sin CD-spiller! Classic No. 01b er ikke helt samme design som 6.10'eren, men det kan gå an. Lyden er meget behagelig - detaljer titter frem fra min pladesamling som jeg ikke før har hørt. Og det er vel noget af det lytning drejer sig om :)

Jeg skal love for at XTZ'erne har fået noget at leve af - nu er de pludselig det svage led i kæden :) Tror ikke de har åbnet sig helt endnu - der skal nok lidt flere timer på bagen.

Nu skal der tweakes lidt med afstand til bagvæg, antal åbne basporte på højtalerne og vinkling for at se om der kan hentes lidt detaljer der.

On with the show - billeder til masserne. Kom endelig med kommentarer/spørgsmål/gode råd osv!

Classic No.01b og lidt nyt til pladesamlingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

For dælen, det ser godt ud... 
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig flot ud..

Kan du beskrive lyden lidt mere i detaljer...

Hvad står anlægget nu i ialt?



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

...

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes